Önce Doğalgaz Sonra Elektrik Kesildi



Dikmen’de doğalgaz çalışması yürüten taşeron firma, önce doğalgaz borusunu patlattı, ardından da elektrik kablosunu kesti. Firmanın belediyeyle davalık olması ise, faturayı apartman sakinlerine çıkarttı.

Dikmen, Naci Çakır Mahallesi 757.Sokak’ta doğalgaz çalışması yapan taşeron firma önce doğalgaz borusunu patlattı, daha sonra elektrik kablosunu kesti.

Öztarman Apartmanı sakinlerinin çilesi, sokaktaki doğalgaz çalışmasıyla başladı. Çalışmalar sırasında sokağın doğalgaz borusu delindi. Apartman sakinleri, borunun tamiri için Başkent Doğalgaz’ın acil yardım hattı olan 187’yi arayıp yardım istediler. Tamir için gelen ekip, delinmiş borulara kelepçe taktı, bu kez de apartmanın elektrik kablosu kesildi.

Elektriklerin sadece Öztarman Apartmanı’nda kesik olması sebebiyle Türk Elektrik Kurumun’a (TEK) arıza bildirildi. Gece saat 11 sularında gelen TEK görevlileri arıza tespiti yapabilmek için apartman yönetimini sorumlu tutarak, yöneticiden imza aldı. Apartman yöneticisi Yaşar Ünlü’den, imzayı aldıktan sonra iki saate yakın çalışan TEK görevlileri’nin "Arızanın giderilmesi için taşeron firmayla apartman sakinlerinin anlaşarak tamir ettirmesi gerekiyor, işlem sonuçlanınca faturayı Büyükşehir Belediyesi’ne gönderip tahsil edebilirsiniz" dediklerini iddia etti. Ancak apartman sakinleri, "Böyle bir tamir için bütçemiz uygun değil. Firmanın hatası yüzünden mağdur duruma düştük" dediler.

Apartmanda iki hasta var

Apartman sakinlerinden Sultan Özkan eşinin parkinson hastası olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Yeni bir kanun çıkmış, böyle hatalar olduğunda şikayetçi taraf yaptırıp faturayı Belediye’ye yolluyormuş. Bizim böyle bir elektrik hattı çalışmasını karşılayacak paramız yok. Ne olacak şimdi? Elektriksiz mi oturacağız? Bu nasıl bir kanun? Resmen bir mağduriyet durumu söz konusu. Apartmanımızda, iki hasta var. Birisi benim eşim. Eşim, parkinson hastası gece ışıklar açıkken uyuyabiliyor sadece. Son iki gündür karanlık evin içi, eşim de huzursuz bağrıp-çağrıyor, titreme nöbetleri geçiriyor. Paniğe kapılıp, ortalığı yıkıyor. Alt kat komşumuzda diyalize bağlı bir hasta vardı, onu hastaneye kaldırmışlar. Tüm bunun adı mağduriyet değildir de nedir? Sabah 7’den beri Büyükşehir Belediyesi ve TEK’i 21 kere aramışım, hiçbir cevap yok. Yan komşum ikinci defa aradığında ise azarlamışlar, "Notunuzu aldık, bekleyin" demişler. Ani bir elektrik akımı gelirse zarar görmesin diye, buzdolaplarının fişini çekin dediler. Tüm yiyecekler bozuldu. Maddi, manevi zarardayız."