Dikmen’de doğalgaz çalışması yürüten taşeron
firma, önce doğalgaz borusunu patlattı, ardından da elektrik kablosunu kesti.
Firmanın belediyeyle davalık olması ise, faturayı apartman sakinlerine
çıkarttı.
Dikmen, Naci Çakır Mahallesi 757.Sokak’ta doğalgaz çalışması
yapan taşeron firma önce doğalgaz borusunu patlattı, daha sonra elektrik
kablosunu kesti.
Öztarman Apartmanı sakinlerinin çilesi, sokaktaki doğalgaz
çalışmasıyla başladı. Çalışmalar sırasında sokağın doğalgaz borusu delindi.
Apartman sakinleri, borunun tamiri için Başkent Doğalgaz’ın acil yardım hattı
olan 187’yi arayıp yardım istediler. Tamir için gelen ekip, delinmiş borulara
kelepçe taktı, bu kez de apartmanın elektrik kablosu kesildi.
Elektriklerin sadece Öztarman Apartmanı’nda kesik olması
sebebiyle Türk Elektrik Kurumun’a (TEK) arıza bildirildi. Gece saat 11 sularında
gelen TEK görevlileri arıza tespiti yapabilmek için apartman yönetimini sorumlu
tutarak, yöneticiden imza aldı. Apartman yöneticisi Yaşar Ünlü’den, imzayı
aldıktan sonra iki saate yakın çalışan TEK görevlileri’nin "Arızanın giderilmesi
için taşeron firmayla apartman sakinlerinin anlaşarak tamir ettirmesi gerekiyor,
işlem sonuçlanınca faturayı Büyükşehir Belediyesi’ne gönderip tahsil
edebilirsiniz" dediklerini iddia etti. Ancak apartman sakinleri, "Böyle bir
tamir için bütçemiz uygun değil. Firmanın hatası yüzünden mağdur duruma düştük"
dediler.
Apartmanda iki hasta var
Apartman sakinlerinden Sultan Özkan eşinin parkinson hastası
olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Yeni bir kanun çıkmış, böyle hatalar
olduğunda şikayetçi taraf yaptırıp faturayı Belediye’ye yolluyormuş. Bizim böyle
bir elektrik hattı çalışmasını karşılayacak paramız yok. Ne olacak şimdi?
Elektriksiz mi oturacağız? Bu nasıl bir kanun? Resmen bir mağduriyet durumu söz
konusu. Apartmanımızda, iki hasta var. Birisi benim eşim. Eşim, parkinson
hastası gece ışıklar açıkken uyuyabiliyor sadece. Son iki gündür karanlık evin
içi, eşim de huzursuz bağrıp-çağrıyor, titreme nöbetleri geçiriyor. Paniğe
kapılıp, ortalığı yıkıyor. Alt kat komşumuzda diyalize bağlı bir hasta vardı,
onu hastaneye kaldırmışlar. Tüm bunun adı mağduriyet değildir de nedir? Sabah
7’den beri Büyükşehir Belediyesi ve TEK’i 21 kere aramışım, hiçbir cevap yok.
Yan komşum ikinci defa aradığında ise azarlamışlar, "Notunuzu aldık, bekleyin"
demişler. Ani bir elektrik akımı gelirse zarar görmesin diye, buzdolaplarının
fişini çekin dediler. Tüm yiyecekler bozuldu. Maddi, manevi
zarardayız."