'Ölüm Rampası' Deniliyordu; Artık Kaderi Değişti...
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara-Kırıkkale Bölünmüş
Devlet Yolu Elmadağ-Kılıçlar-Irmak Varyantları açılış töreninde yaptığı
konuşmada, Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin 43 ilini
Ankara'ya bağlayan, doğuyu batıya ve batıyı doğu, kuzey ve güneye birleştiren,
uluslararası döneme sahip 78 kilometrelikAnkara-Kırıkkalebölünmüş yolunun açılışını
gerçekleştirdiklerini
söyledi.
Son 5 yılın
kaza istatistiklerine bakıldığında yolda meydana gelen 891 kazada 50 kişinin
hayatını kaybettiğini, bin 804 kişinin ise yaralandığını belirten
Yıldırım, ''Bu yoğun çalışmayla artık Elmadağ rampalarının kaderini
değiştirdik. Bundan böyle artık Elmadağ rampaları bir ıstırap yolu değil,
ulaşımımızın, insanımızın seyahati için bir zevke dönüşmüştür''
dedi.
Yolun
yapımına 1998 yılında başlandığını ve 1998-2003 yılları
arasında yolun ancak yüzde 20'sinin tamamlanabildiğini anlatan
Yıldırım, daha sonra projenin tasfiyesine gidildiğini ve çalışmaların durma
noktasında olduğunu söyledi.
Yıldırım, şöyle devam
etti:
''Bugün
viyadükleriyle rampa düzeltmeleriyle 78 kilometrelik yolun tamamını bitirdik ve
trafiğe açıyoruz. Bu yolun trafik yoğunluğuna baktığımızda, şimdiden daha bu yol
da yetersiz kalmaya başladı. Yazın 50 bin trafiğe ulaşıyoruz. Şu anda trafik 20
binin üzerinde. İşte, bunun için de hemen çalışmalara başladık. Buraya
Ankara'dan Delice istikametine yeni bir otoyol projelendirmesine başladık.
Önümüzdeki yıllarda yap-işlet-devret modeliyle burada bir otoyol
yapacağız.'' ''4-5 yıl içinde geriye
dönüyor''
Kamu arazisinden geçen yolları 3-4 şeride çıkardıklarını anlatan Yıldırım,
ilk uygulamayı da Elmadağ rampalarında gerçekleştirerek yolun 11 kilometrelik
bölümünü üç gidiş, üç geliş olarak inşa ettiklerini
kaydetti.
''Böylece
yolun kapasitesini yüzde 60 artırmış olduk. Bu yolun yapılmasıyla sadece yakıt
ve zamandan yapılan tasarruf, yıllık 113 trilyon lira. Yol için harcanan para,
4-5 yıl içerisinde geriye
dönüyor.''
Ülke genelinde 2003
yılında toplam 15 bin kilometre bölünmüş yol yapma hedefini ortaya koyduklarını
anlatan Binali Yıldırım, ''Bugün itibarıyla 11 bin 400 kilometre kendi
dönemimizde yaptığımız yol var. Tamamı ise 17 bin 500 kilometreye çıktı.
Hedefimiz, 2012 yılı sonunda bölünmüş yol uzunluğunu 22
bin 500 kilometreye çıkarmaktır'' dedi.