Soyak'tan İzmir'de 1.500 Konutluk Mavişehir Projesi
Türkiye konut sektörünün önde gelen şirketlerinden biri olan Soyak, bin 536 konutluk Soyak Göztepe Sitesi, 3 bin konutluk Soyak Yenişehir, hâlâ devam eden 3 bin 500 konutluk Soyak Olympiakent'ten sonra şimdi de bin 500 konutluk İzmir Soyak Mavişehir Projesi'ni başlatıyor.
Soyak Yapı Genel Müdürü Emre Çamlıbel, bu ay inşaatına başlanacak olan Soyak Mavişehir Projesi'nde bin 500 konutun yer alacağını ve projenin yüzde 15'nin ise 1+1 tipi dairelerin oluşacağını söyledi. İzmir Mavişehir'deki bu projenin 2 yıl içinde biteceğini kaydeden Çamlıbel, şöyle devam etti: "Soyak Mavişehir'in tam karşısında, Çanakkale yolu üzerinde satın alınan 2 bin konutluk arazi ile beraber İzmir'de gerçekleştirilecek konut sayısı 3 bin 500'e ulaşacak. İzmir'de yeni projeler gerçekleştirmek için araştırmalarımız devam ediyor."
Gaziantep, Antalya, Ankara gibi iller için yeni projeler oluşturulmaya başlandığını kaydeden Çamlıbel, Soyak'ın 50 yıldır 50 bin tane konuta imza attığını söyledi.
50 yıllık geçmiş
Çamlıbel, İzmir'in Karşıyaka semtinde yer alan Soyak Mavişehir Projesi'nin yaklaşık 130 bin metrekarelik bir alan üzerine kurulacağını kaydederek, inşaatın satışlarına ise fiyatların belirlenmesinden sonra, birkaç ay içinde başlayacaklarını söyledi. Çamlıbel, Soyak'ın elinde çok değerli arazilerin bulunduğunu kaydederek, İstanbul'daki bu arazileri 2006 yılı içerisinde değerlendirecekleri söyledi.
İnşaat sektörünün yaşadığı canlı dönemin birçok proje rekabetlerini beraberinde getirdiğini kaydeden Çamlıbel, "Soyak olarak kendimizi sektörün lideri olarak tanımlıyoruz. 50 yıldır konut üreten ve son 10 yıldır ürettiği konut sayısını artıran bir firmayız. Projelerimizin en küçüğü bin konuttan başlıyor. İyi bir inşaat şirketi olmak için sürekli kaliteli konutlar üretmek durumundasınız" dedi.
Projelerde artış
Çamlıbel, inşaat sektöründeki bu denli büyümenin tetikleyici faktörlerden birinin konut kredi faizlerinin düşmesi ve vadelerin uzaması ile birlikte daha iyi finansman imkanının sağlanmış olmasından kaynaklandığını söyledi. Çamlıbel, şöyle devam etti:
"Finansman imkanlarının sunulduğu projelerin özelliklerinden dolayı son zamanlarda Türkiye'de Soyak gibi kurumsallaşmış firmaların projelerinin sayısı artıyor. Müşterilerin ihtiyaçlarına önem veren, bu ihtiyaçları araştıran, müşteri memnuniyetini ön planda tutan çağdaş, birçok fonksiyonu içinde barındıran projeler üreten kurumsal firmalar ve projeleri ön plana çıkarak başarılı satış rakamlarına ulaşılmaktadır ve bu yönde büyümenin devam edeceğini düşünüyoruz."
Logo değişikliği
Soyak'ın kalite ve kurumsal yapısını daha fazla ön plana çıkartmak için logo değişikliğine gittiğini belirten Çamlıbel, "Turkuaz ve lacivert renklerin kullanıldığı yeni logo, kurumun istikrarlı gelişimini, müşteri odaklı yapısını, yenilikçiliğini, yüksek kalite bilincini ve toplumsal sorumluluk sahibi yaklaşımını yansıtıyor. Kurumumuz yenilikçilik ve kalite konusunda yıllardır yüksek standartlar benimsemiştir. Yeni logomuzun, mevcut Soyak değerlerini koruyarak, dinamik ve girişimci yapımızı vurgulayacaktır" diye konuştu.