ODTÜ ormanından geçecek otoban inşaatı tartışmaları sürüyor. Son olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, ODTÜ kampusu koruma amaçlı nazım imar planını onaylamıştı. Planın onaylanmasıyla birlikte ODTÜ kampusunu ikiye bölen Eskişehir yoluna paralel yol ile ODTÜ ormanından geçecek olan otoban projesi de plana işlenerek onaylanmış oldu. Böylelikle hukuki açıdan “yollar plana işlenmedi” tartışmalarına son verilerek yapılacak yollar alt ölçekli plana işlendi. Planın onaylanmasıyla da Eskişehir yoluna paralel olan ve Bilkent Bulvarı’na bağlanacak yol Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından kampusun altından tünel yapılarak tamamlanacak. Konya yolu ile Eskişehir yolunu birbirine bağlayan 8 şeritli otoban için ise 2 bin 388 ağaç kesilecek. Ayrıca inşaatı başlayan bu otobanın tamamlanması için de yolun 400 metrelik bölümünün geçtiği ormanlık alanın 1. derece doğal sit alanı kararının da kaldırılması gerekiyor.
Cumhuriyet Gazetesi'nden Mert Taşçılar'ın haberine göre, ancak bir yandan plan onaylanırken öte yandan binlerce ağacın kesilmesine neden olacak yol için yapılan ihalenin usulsüz olduğu ortaya çıktı. Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nce onaylanmadan çıkılan ihale, projenin ortaya çıkmasından yaklaşık 1 yıl önce, 13 Haziran 2012 tarihinde yapıldı. İhaleye yalnızca 1 firma katılırken otobanın yapım işi “627.425.044,77 TL sözleşme bedeli ile Söğüt İnş. Taah. Pet. Mad. Nak. İç ve Dış Tic. Ltd. Şti”ne bırakıldı. İnşaat Mühendisleri Odası da ihalenin usülsüz olduğunu belirterek yola dava açtı. İMO’nun açtığı davaya ilişkin açıklamasında ihaleye ilişkin hukuksuzluklar şöyle anlatıldı:
“Yol yapımının gündeme getirildiği bu süreçte gerek işin ihale ediliş biçimi gerekse de yolun yapımı açısından birçok açıdan hukuka aykırılıklar bulunmaktadır. Buna göre 2012 ve 2013 yıllarına ait Ankara Büyükşehir Belediyesi’nde ödeneği bulunmayan yol işiyle ilgili ihaleye çıkılması Kamu İhale Kanunu, Belediye Kanunu, Çevre Kanunu ve Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’na aykırılıklar içermektedir. Yolun ihale ediliş biçimi 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’na aykırıdır. Çünkü kanuna göre yolun ödeneğinin bütçede programlanmış, imar işlemlerinin tamamlanmış ve uygulama projelerinin yapılmış olması gerekir. Ancak ilgili yol projesi bu şartların hiçbirini sağlamadan ihaleye çıkmıştır. Yolun ihale ediliş biçimi 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve 5393 sayılı Belediye Kanunu'na aykırıdır. Çünkü ilgili kanunlara göre yerel yönetimlerin de dahil olduğu kamu idari kurumlarının katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlaması gerekir."