Türkiye’nin yüzde 100 yerli sermayeli yalıtım şirketi ODE Yalıtım, şirketi gelecek hedeflerine taşırken çalışanların mutluluğunu ve bağlılığını artıran yenilikçi insan kaynakları uygulamalarını da hayata geçiriyor. ODE Yalıtım İnsan Kaynakları Müdürü Gizem Özgüney, güçlü bir işveren markası ve çalışan deneyimi yaratmaya odaklandıkları İK stratejileri hakkında bilgi verdi.
“Taklit edilemeyen kurum kültürümüzü daha da geliştirmeyi hedefliyoruz”
ODE’nin insan kaynakları stratejisinin üç temel üzerine kurulduğunu söyleyen Gizem Özgüney, “Stratejimizi; yetenekli kişileri kuruma çekmek, onları geliştirmek ve bağlılıklarını sağlamak, mevcut yetenekleri de aynı şekilde desteklemek üzerine kurduk. Bu strateji ile taklit edilemeyen ODE kurum kültürünü daha da sağlamlaştırarak hem çalışanlarımızın mutluluğunu ve bağlılığını artırmayı hem de ODE’nin gelecek hedeflerine katkı sağlamayı amaçladık. 2013’ten bu yana bağımsız bir danışmanlık firması tarafından yapılan ölçümlerde çalışan memnuniyeti oranımızın her geçen yıl artması da stratejimiz doğrultusunda başarıyla ilerlediğimizi ortaya koyuyor” dedi.
“Değişimin ilk basamağı yetenek yönetimi”
Geleceğin iş dünyası trendlerini yakından takip eden, teknoloji ve insanı birleştiren, yeteneği ODE’ye çeken bir işveren markası yaratmayı amaçladıklarını belirten Özgüney, sözlerini şöyle sürdürdü; “Esas önceliğimiz ise işe alımdan yetenek yönetimine, gelişimden performans ve ücret politikasına kadar İK’nın her alanında çalışan deneyimi odaklı adımlar atmak. Değişimin ilk basamağını yetenek yönetimi oluşturuyor. Kariyer planlama ve yedekleme sistemlerini devreye alarak, yetenek yönetimini sürekliliği olan ve değişime uyum sağlayan bir yapıya dönüştürmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bununla birlikte yetenek gelişimini sadece insan kaynaklarının sorumluluğunda değil, liderlik kültürlerinin bir parçası olarak gören şirketlerin başarıya ulaşacağına inanıyoruz. Bu kapsamda ‘İK Şapkalı Yönetici’ gibi deneyimsel öğrenme programlarını hayata geçirerek, yöneticilerimizin yetenek yönetimi konusunda sorumluluk almalarına da katkıda bulunacağız.”
“Pandemi sürecinde iletişim kanallarımızı artırdık”
ODE’nin kurum kültürünün iletişim ve paylaşım odaklı olduğunu vurgulayan Gizem Özgüney, “Pandemi döneminde iş hayatındaki en büyük dönüşümlerden biri de insan kaynakları alanında oldu. Özellikle uzaktan çalışma sürecinde çalışanların iletişimini sağlamak, kuruma karşı aidiyet hislerinin ve memnuniyetlerinin devam etmesi her zamankinden daha büyük önem kazandı. Biz de bu doğrultuda ODE Talks uygulamamızı hayata geçirdik. Düzenlediğimiz 39 etkinlikte çalışanların ilgisini çekecek, onları kişisel ve mesleki olarak besleyecek içeriklere odaklandık, farklı alanlarda konuklar ağırladık. Liderlik kapasiteleri desteklemek ve geliştirmek üzere 2020 yılı boyunca 90 kez mentor-menti görüşmesi gerçekleştirdik. Aramıza yeni katılan çalışanlarımızın oryantasyon süreçlerini çevrim içi olarak gerçekleştirirken kariyer yönetimi ve yetenek yönetimi gibi projelerimizi de sürdürdük. Diğer taraftan üretim faaliyetlerimiz aralıksız devam ettiğinden, tesislerimizdeki çalışanlarımızın yanında yer aldık, görüş ve önerilerini dikkate alarak yeni uygulamalar geliştirdik” diye konuştu.
“Her birime özel İK planlaması yapıyoruz”
Yeni dönem projeleri hakkında da bilgi veren Gizem Özgüney, “ODE’nin geçen yılki stratejisi KOD2020’nin K’si kurum içi girişimciliği temsil ediyordu. Bu yıl da bu stratejiyi uygulamaya devam ederken diğer yandan da yeni projeleri hayata geçirmeyi sürdüreceğiz. Bu kapsamda İK süreçlerinin dijitalleştirilmesi, yetenek yönetim projesi, üniversite iş birlikleri gibi çalışmalar gerçekleştireceğiz. Çalışan deneyimini önceliklendireceğimiz üç yıllık bir plan üzerine çalışmalarımız da devam ediyor. Bununla birlikte birimlere özel planlamalar da yapmayı planlıyoruz. Tüm bunların sonucunda çalışan memnuniyetimizi bir yıl içinde beyaz yaka ve mavi yakada en az üçer puan artırmayı hedefliyoruz” dedi.
*
ODE Yalıtım Hakkında
1985 yılında taahhüt faaliyetleriyle ticaret hayatına başlayan ODE, 1988 yılında Türkiye’nin en çok ihtiyaç duyduğu alanlardan birine yönelerek yalıtım sektöründe ilerleme kararı aldı. 1990 yılında ithalatçı, 1996 yılında ise üretici kimliğine kavuşan ODE; Yapı ve Teknik Yalıtım olmak üzere 2 ana kategoride üretim yapmaktadır. ODE bugün 5 modern üretim tesisinde, 4 binden fazla ürün çeşidi ve uzman personeliyle yalıtım sektörünün en büyük üreticileri arasında yer almaktadır. Global bir marka olma vizyonuyla faaliyetlerini sürdüren ODE Yalıtım’ın ürünleri, 6 kıtada, 75’in üzerinde ülkede tercih edilmektedir.