Türkiye’de suni çimin sahalarda kullanılmasına öncülük ederek 2001 yılında UEFA’nın doğal çime alternatif olarak kabul ettiği “Magic Grass” ürünüyle Türkiye’de UEFA test sertifikasını ve saha testlerinde ise FIFA’nın tavsiye belgesini alan ilk firma olan Nurteks Halı, sektörden gelen talepler doğrultusunda 2000 yılında duvarları suni çim ile kaplama çalışmalarına başladı. Böylelikle inşaat sektörüne doğru attığı adımı büyütmüş olan firma, ilk kez katıldığı 33. Uluslararası YAPI/TURKEYBUILD 2010 İstanbul’da inşaat sektörüyle buluştu. Fuarda, inşaat sektörünün Nurteks ürünlerine gösterdiği ilgiden duyduğu memnuniyeti dile getiren Nurteks Halı Genel Koordinatörü İzzet Nalçakan, fuar boyunca üst ve ara düzeyde görev yapan sektör temsilcileriyle pek çok görüşme gerçekleştirdiklerini ifade ederek, ürünlerinden dolayı sektörün takdirini kazanmanın keyfini yaşadıklarını söyledi.
Nalçakan, Nurteks’in ilklerin firması olduğuna dikkat çekerek, suni çimi Türkiye’de ilk kez beton zeminlere, futbol sahalarına, tenis kortlarına ve cephelere Nurteks Halı’nın uyguladığını belirtti. Ar-ge çalışmalarına hiç ara vermeden devam ettiklerini ifade eden Nalçakan, firmanın sahibi İbrahim Nalbant’ın önerisiyle yaklaşık 7 yıl önce, o zamana kadar hep zemine döşedikleri suni çimler ile binaları kaplamaya başladıklarını belirterek şöyle konuştu:
“Öncelikle suni çim ile kendi binamızı kapladık. Ar-ge çalışmalarımız devam ediyordu, fakat henüz başka uygulama yapmamıştık. Biz binamızın cephesini iki yılda bir boyuyorduk ve biz bir baktık ki aradan 5 yıl geçmesine rağmen çimler pırıl pırıl yerinde duruyor. Biz de o zaman, bu işi artık güvenle yapabileceğimize karar verdik.”
Nalçakan, çok sert darbelere maruz kalan saha çimleri için 7 yıl garanti verdiklerini, dolayısıyla herhangi bir darbe alma olasılığı olmayan cephelerdeki çimlerin ise on yıldan fazla dayanabileceğini söyleyerek ürünün güneş solmazlığı olduğunu da sözlerine ekledi.
İkinci ve üçüncü uygulama Eren Talu’dan
Mimar Eren Talu’nun F1 pistinin çevresine yaptığı Eren Talu-F2 evleri için kullandığı benzer bir üründen memnun kalmaması üzerine devreye kendilerinin girdiğini dile getiren Nalçakan, kendisine yalıtım özelliği bulunan "Grassiding" isimli ürünü verdiklerini ve Talu’nun bu ürünü Antalya'nın Belek beldesindeki, daha sonra 14. Dünya Seyahat Ödülleri kapsamında dünyanın en iyi dizayn edilmiş oteli seçilen Adam&Eve Hotel’de kullandığını söyledi.
En yeni ürün; Grasshingle
Nalçakan, “brainstorming” toplantılarının birinde ortaya “suni çimi çatılara döşeme” fikrinin ortaya atıldığını ve çalışmaların sonucunda da meydana alttan bütümlü, yüzde yüz su yalıtımı sağlayan ve ısı yalıtımına da katkıda bulunan “Grasshingle’ın çıktığını ifade etti. Yaklaşık 4 ay önce piyasaya sürülen ürünün büyük bir ilgiyle karşılandığını ve ürüne karşı büyük bir talebin oluştuğunu dile getiren Nalçakan, Nurteks’in bahçe ürünü hakkında ise şu bilgileri verdi:
“Doğal çim görüntüsünü yakalayan bahçe çimleri yaptık. Çimler, sanki dibinde toprak varmış gibi görünüyor. Özellikle insanların üzerinde sıklıkla dolaştığı, baskı gören alanlarda doğal çim dayanmadığı için bu ürün tercih ediliyor.”
Çatılarda “Grassmebran”
Nalçakan “teraslar için çok şık bir ürün” olarak tanımladığı Grassmebran hakkında ise şöyle konuştu:
“Gururla söyleyebilirim ki, bazı projelerin şartnamelerinde ‘Nurteks’in Grassmebran’ı kullanılacaktır’ diye bir madde var. Çünkü yeşil ev görünümü vermek için mimarlar, binaların çatılarına doğal çim ekmeyi öneriyorlar. Fakat özellikle çatıda doğal çimin bakımını yapmak çok zor. Ya da özellikle kot farkı olan projelerde üst kotta olan binalar alt katta olan binaların çatılarını görüyor. Bu görüntüyü engellemek için de çatılarda Grassmebran tercih ediliyor. Ayrıca Grassmebran hafif olduğu için binaya doğal çimden çok daha az yük bindiriyor.”