Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Nurdağı-Gaziantep kara yolunun temel atma törenine katıldı. Törende yaptığı konuşmada, gelişmiş bir medeniyet ve ülkenin en önemli göstergesinin ulaşım ağı ve altyapı olduğunu dile getiren Karaismailoğlu, "Kara yolu taşımacılığı, ülkelerin vazgeçilmez ulaşım modları arasında yer almaktadır. Hem uluslararası hem de yurt içi taşımacılık faaliyetlerindeki kilit rolüyle adeta lojistik sistemin kılcal damarı olarak hayati bir fonksiyona sahiptir. Yüksek kalitede, kesintisiz, konforlu ve en üst düzeyde güvenli bir hizmet sunan, yenilikçi değerlerle bezenmiş, eşit, dengeli, sürdürülebilir kalkınma hamlelerinin öncüsü olan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, tüm vatandaşlarımız için etkin bir kara yolu ulaşımına imkan sunan yatırımları bir bir hayata geçirmiştir." diye konuştu.
Karaismailoğlu, "AK Parti iktidarı boyunca 20 yılda 100 yıllık yatırım ihtiyacı karşılanırken, 2003 yılından bugüne ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına 1 trilyon 670 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Türkiye'yi ulaşımın her modunda uluslararası bir koridora dönüştürdük." ifadesini kullandı.
"Bölünmüş yol uzunluğumuzu 28 bin 700 kilometrenin üstüne çıkardık"
Avrasya Tüneli, Ankara-Niğde Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, Osmangazi Köprüsü, İstanbul-İzmir Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu gibi kara yolu projelerini başarıyla bitirdiklerine ve milletin hizmetine sunduklarına değinen Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin kilometrelerden 28 bin 700 kilometrenin üstüne çıkardık. Kara yollarımızdaki ulaşım hızını güvenli, konforlu hale getirerek trafiğin ve hareketliliğin önündeki engelleri kaldırdık. Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri köprülerle, viyadüklerle aştık. Kara yollarımızdaki tünel uzunluğunu 13 kattan fazla artırarak 664 kilometreye çıkardık. Kara yollarımızdaki ulaşımı, hızı güvenli, konforlu hale getirdik. 20 yıl önce yaklaşık 8 milyon olan araç sayısı bugün 26 milyona çıkmış olmasına rağmen bugün sahip olduğumuz bölünmüş yol ağı ile trafik kazası oranları ve can kayıplarını yüzde 82 düzeyinde azalttık. Konforlu ve emniyetli yollarımızla ulaşımın kalitesini yükselttik."
Gaziantep'teki bölünmüş yol uzunluğu 433 kilometreye çıktı
Gaziantep'i ulaşım ve iletişim altyapısıyla daha da ileri taşımanın boyunlarının borcu olduğunu anlatan Karaismailoğlu, "Gaziantep'in 2003'te 116 kilometre bölünmüş yolu vardı, 433 kilometreye yükselttik. Bugün yaklaşık 4 milyar lira proje bedeliyle Gaziantep-Nizip-Birecik Yolu, Nizip-Karkamış Yolu, Islahiye-Hassa-Kırıkhan Yolu, Kahramanmaraş-Narlı-Gaziantep Yolu, Osmaniye-Nurdağı Yolu, Kahramanmaraş-Nurdağı Yolu, Gaziantep-Kilis Yolu gibi 14 ayrı kara yolu güzergahı ve projemizde de çalışmalarımız devam ediyor." bilgisini paylaştı.
Nurdağı-Gaziantep Yolu'nun ağır taşıt trafiğinin Mersin ve İskenderun limanlarına ulaşımdaki ana arterlerden biri olduğunu belirten Karaismailoğlu, "Bu nedenle yolumuzu 54 kilometre uzunluğunda, 2x2 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirilerek yapım çalışmalarına başlıyoruz." sözlerini sarf etti.
Karaismailoğlu, daha sonra Gaziantep Valisi Gül, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Şahin, AK Parti milletvekilleri Ahmet Uzer, Mehmet Erdoğan, Derya Bakbak, Mehmet Sait Kirazoğlu, MHP Milletvekili Ali Muhittin Taşdoğan, CHP Milletvekili İrfan Kaplan, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ile butona basarak yolun temelini attı.