34. Yapı Fuarı-İstanbul Turkeybuild’de kullanıcı ile buluşan yenilikçi ürünlerden biri de
Nomarc
Mimarlık ’ın dekoratif duvar panelleriydi. Fuarda yoğun
ilgi gören standı ziyaret edip, firmanın kurucu ortağı iç mimar Sevan
Elbe’den, Nomarc panellerin kullanım
alanlarına ilişkin bilgi aldık. Tasarımlarıyla öne çıkmayı hedeflediklerini
belirten Elbe, kullanıcıya görülmeyeni sunmakta iddialı olduklarını belirtti.
Mimarlık ve dekorasyon hizmeti veren bir
firma olarak ithal ürün tedarikine hangi noktada karar verdiniz?
Nomarc Mimarlık olarak, ortağım Ulaş Baştımar ile birlikte 2008 yılından bu yana çeşitli dekorasyon projelerinde tasarım ve uygulama hizmeti veriyoruz.
Mimarlık hizmeti ile malzeme satışını birleştirmemizin temel nedeni, emeğimizin yanında farklı bir şeyler sunma isteğiydi. Yurt dışında ziyaretçisi olduğumuz bir fuarda, tamamen ekolojik özelliğe sahip duvar kaplama malzemesi ile karşılaşınca bu düşüncemizi gerçeğe dönüştürmeye karar verdik.
Ürünün ilginizi özellikle çekmesinde dekorasyon pratiğinin içinden gelmenizin de etkisi olmuştur.
Hem piyasanın şu anki taleplerini bildiğimiz için hem de gerçekten yenilikçi bir ürünle karşı karşıya olduğumuzdan olumlu geri dönüşler alacağımızı düşündük.
İnsanlar artık duvarlarını sadece boyamakla yetinmiyor. Bu akım duvar kağıdı ile başladı, kumaş kaplama ve üç boyutlu dekoratif paneller ile devam etti. İster cephede ister iç mekanda olsun duvarlar artık bir şekilde dolduruluyor.
Ürünlerinizi farklı üreticilerden mi tedarik ediyorsunuz?
Evet, hepsini farklı firmalardan tedarik ediyoruz. Bu segmentte başka firmalar da var ama muadillerimizden temel farkımız ürün çeşitliğimiz. Öte yandan Nomarc’ın dekorasyon konusundaki tecrübesini avantaja dönüştürerek yeni modeller tasarlamayı ve çeşitlerimizi sürekli artırmayı planlıyoruz. Yani tasarımımızla ön plana çıkıp, kullanıcıya görülmeyeni sunmak istiyoruz.
Nomarc panellerini nerelerde kullanılabileceğiz?
Panellerimiz iç mekanda duvar ve tavanlarda kullanılabildiği gibi, mobilyaların dış yüzeyine, dolap kapaklarına veya danışma bankolarına uygulanabilir ve ofis mekanlarında tek başına separatör görevi görebilir.
Nomarc olarak, tüketiciye kaç farklı duvar paneli önerisi sunuyorsunuz?
Ürünlerimizi üç farklı kategoriye ayırdık. İlk kategori, en kolay montaja sahip ürünlerden oluşuyor. Kağıt ve şeker kamışı lifleri preslenerek elde edilen, % 100 ekolojik özelliğe sahip bu paneller; 30x30, 50x50 ve 60x60 gibi farklı ebatlarda satışa sunuluyor. İnceliği, hafifliği ve hesaplı oluşu ile öne çıkan ekolojik paneller ayrıca, dilenen renge de boyanabiliyor.
Birinci
kategori: Ekolojik panel örneği
İkinci kategorimiz, MDF üzerine CNC işlem uygulanarak üretilen ahşap
levhalar. MDF panellerde tek tam yetkili distribütör olduğumuz için ürün
çeşitliğinin yanı sıra uygun fiyat avantajına da sahibiz.
İlk kategoride olduğu gibi MDF paneller de müşterinin isteğine bağlı olarak dilenen renkte ve parlaklıkta boyanabiliyor. Toptan alıcılara veya ürünü bizzat boyamak isteyenlere panelleri, beyaz astar boyalı biçimde teslim ediyoruz. Plaka ebatlarımız 244x122 cm olup istenilen ölçüde ebatlandırılabiliyor.
İkinci
kategori: Lake cilalı MDF panel örneği
Üçüncü kategoride ise yüksek kaliteli duvar panelleri yer alıyor. Bambu-cam,
mika-masif ahşap, soya filizi, fındık ve badem kabuğu gibi çok farklı malzemeler
içeren panellerimiz var. Şu anda seksene yakın çeşide sahibiz ve bu rakam proje
uygulamalarına bağlı olarak artacak.
Üçüncü
kategori: "Inclusion Linea Wave Essen + Orange Resin" panel
örneği
Bu kategoride stok tutmuyoruz çünkü proje temelli çalışıyoruz. Müşterinin,
malzemeyi projeye nasıl entegre edeceğine karar veremediği durumlarda Nomarc,
uygulama projesini hazırlayıp üç boyutlu sunum halinde iletiyor ve daha sonra
kullanılan metraja göre, projeye özgü bir fiyat çıkarılıyor.
Lüks otel lobileri, restoranlar, kafeler, gece kulüpleri, spor salonları, asma tavanlar, antreler, salon duvarları, yatak başları gibi çok çeşitli alanlarda kullanılabilecek şık ve kaliteli bir ürün grubu sunuyoruz.
Son olarak Nomarc’ın bundan sonraki hedeflerini paylaşabilir misiniz? Örneğin, satış ağınızı yaygınlaştırmayı düşünüyor musunuz?
Hedef kitlemiz mimarlar ve inşaat şirketleri. Dekorasyon ve malzeme tedariki
konusunda nitelikli projelerle işbirliğinde bulunmayı hedefliyoruz. Yakında
teşhir mağazamızı açıp, Anadolu’da çeşitli kentlere bayilik vereceğiz. Ayrıca
yurt dışı projelerimiz de olacak. Ekibimizdeki mimarlardan biri yurtdışında
yaşıyor ve yeni çıkan malzemeleri araştırıyor. Yakın zamanda dış cephede
kullanılabilecek duvar kaplamalarını da ürün skalamıza eklemeyi
amaçlıyoruz.