AVM’lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Nisan 2016’da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 10 oranında arttı ve verimlilik m2 başına 693 TL’ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul’da 786 TL, Anadolu’da 631 TL olarak gerçekleşti.
Geçtiğimiz yılın Nisan ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Nisan döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 10’luk bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 21’lik artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Nisan ayı ile karşılaştırıldığında Nisan 2016’da giyim kategorisi yüzde 15, hipermarket kategorisi yüzde 12, yiyecek kategorisi yüzde 11 ve AVM’lerdeki diğer* alan ciroları yüzde 2 artış kaydederken teknoloji hipermarket ciroları yüzde 1 oranında düşüş gösterdi.
"Sonuçlar sevindirici"
AVM Endeksi Nisan 2016 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü, “AVM endeksi Nisan 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 10,3 oranında arttı. Terör saldırıları sonrası Mart ayında azalan ciro ve ziyaretçi sayılarının Nisan ayında tekrar yükselişe geçmiş olması sevindirici. Nisan ayı özellikle hazır giyim, ayakkabı sektöründe yeni sezonun başlangıcı. Kategori bazında en yüksek artış da ayakkabı-çanta kategorisinde yaşandı. Geçtiğimiz yıllarda AVM ve perakende sektörü açısından yaz döneminde bir miktar düşen iç tüketim yurt dışından gelen yabancı ziyaretçilerin sayısındaki artış ve onların harcamalarıyla dengeleniyordu. Ancak bu yıl şu ana kadar turizm sektöründen gelen olumsuz veriler alışveriş merkezleri açısından da yakından takip edilecek bir unsur. Diğer yandan yaklaşan Ramazan ayı, bayram tatili ve İstanbul Shopping Fest gibi dönemlerin alışverişe olumlu yansıyacağını düşünüyoruz” dedi.