Nilüfer Barajı Bitirilemezse Bursa’yı Susuzluk Bekliyor

Vali Oğuz Kağan Köksal’a bir brifing veren DSİ Bölge Müdürü Sırrı Kazancı, sekiz yıldır bitirilemeyen Nilüfer Barajı’nın, Bursa’nın su ihtiyacını karşılamada önemli kaynak olduğunu vurguladı. Kazancı, barajın tamamlanabilmesi için 48 trilyon lira gerektiğini söyledi.

DSİ 1. Bölge Müdürü Sırrı Kazancı, temeli 8 yıl önce atılan Nilüfer Barajı’nın ödenek yetersizliğinden dolayı inşaatının durma noktasına geldiğini, bu barajın devreye sokulamaması halinde Bursa’nın 2020 yılında su sıkıntısıyla karşı karşıya kalacağını söyledi.

Vali Oğuz Kağan Köksal’a DSİ’nin çalışmalarıyla ilgili brifing veren Bölge Müdürü Sırrı Kazancı, 6 milyar metreküplük yeraltı su kaynağı bulunan Bursa’da yeterli ödenek çıkmamasından dolayı su kaynaklarının iyi kullanılamadığını belirterek, “İnşaatı devam eden barajlarımız bitirilmediği takdirde 2020 yılında Bursa’yı susuzluk tehlikesi bekliyor.” dedi.

2020 yılında Bursa’nın 250 milyon metreküp su ihtiyacı olacağına dikkat çeken Kazancı, şu bilgiyi verdi: “Doğancı Barajı ve doğal kaynaklarla 2020 yılında 210 milyon metreküp su stokumuz olacak. Şehrin yılda 60 milyon metreküp su ihtiyacını karşılayacak olan Nilüfer Barajı, bu tarihe kadar hizmete açılmazsa Bursa’da su sıkıntısı başgösterir. Gölbaşı, Çınarcık, Nilüfer barajları bitirilirse Doğancı Barajı ile birlikte 2040 yılında yeraltı sularına ihtiyacımız kalmaz.”

Bursa’da 198 bin 662 hektarlık sulanabilir alanın yüzde 32’sinin sulanabildiğini, bunun ise Türkiye ortalamalarının çok altında olduğunu ifade eden Kazancı, “5’i planlama safhasında, 11’i yatırım programımızda 16 projemiz var. Yıllardır yeterli ödenek çıkartılamadığından dolayı da sulanabilir alanın 63 bin 977 hektarını sulayabiliyoruz. Nilüfer, Çınarcık, Devecikonağı, Kızkayası, Orhaneli, Göktaş ve Karyağmaz barajlarının yanı sıra gölet inşaatlarının bitirilmesi için 298 trilyon liraya ihtiyacımız var. 1994 yılında 450 milyar lira keşif bedeli ile ihale edilen baraj, ödenek yetersizliğinden dolayı 8 yıldır bitirilemiyor. Bu ise barajın maliyetini her geçen yıl artırıyor.” diye yakındı.

Kazancı, bugüne kadar derivasyon tüneli, enjeksiyon galerileri, batardo inşaatı, dolu savak ve enerji kırıcı havuz kazıları, gövde sıyırma kazısı, 8 kilometrelik Keles yolu iyileştirme çalışmalarının tamamlandığı Nilüfer Barajı’nın hizmete sokulabilmesi için 48 trilyon liraya ihtiyaç olduğunu da sözlerine ekledi.

Vali Oğuz Kağan Köksal ise, su kaynağı zengini Bursa’nın kaynaklarını kullanamamasını üzüntüyle karşıladığını söylerken, “Bursa’nın GAP’ı olan projeler, şehrin geleceği için hayati önem taşıyor. İmkanımız olsa da bütün Bursalılara bu brifingi verebilsek. Bursa için hayati önemi haiz projelerin bitirilmesi için gerekli girişimlerde bulunacağım.” dedi.