Nanoteknolojiyi Seramikle Buluşturdu, Dev İnşaat Firmaları Sıraya Girdi
Sanayi ve ticaretin her alanında var olmak isteyen şirketler bir bir
teknolojik yeniliklerini açıklıyor. Türkiye'nin en büyük üçüncü seramik şirketi
Seramiksan da nanoteknolojiyi seramikle buluşturarak üretime yeni bir boyut
kazandırdı. Şirketin ilk yeniliği NanoTech granitler, leke tutmuyor, bakteri
barındırmayarak hijyen sorununu ortadan kaldırıyor. İkinci yenilik Soluble Salt
Teknolojisi sayesinde ise parlak granitler, düz ve standart karolar olmaktan
çıkarak doğadaki doku ve renkleri ile gerçeğine en yakın şekilde üretiliyor. İlk
olarak İtalya'da geliştirilen farklı bir teknoloji olan üçüncü yenilik Lappato
ile karo yüzeyine derinlik kazandırarak 3 boyutlu bir görüntü oluşturuluyor.
Rotodigit teknolojisi kullanılarak üretilen dördüncü yenilik Digiart karolar
sayesinde karo yüzeyi üzerine yüksek çözünürlüklü baskı yapılarak gerçeğine çok
yakın doğal görüntüler elde ediliyor.
Tüm bu özellikler sayesinde aralarında Sinpaş, Ağaoğlu, Dumankaya'nın da
bulunduğu dev firmaların Seramiksan ile irtibata geçtiğini söyleyen Şamlı, bu
yeniliğin ilk etapta orta ve üzeri segmente hitap edeceğini söyledi.
Nanoteknoloji ile üretilen seramiklerin 1 metrekaresinin maliyetinin 20 ile 25
bin lira arasında değişeceğini aktardı. Bu da ortalama bir ev için toplam
seramik maliyetinin 200 bin liraya mal olması anlamına geliyor.
Türkiye'de ilk kez kullanılıyor
Türkiye'de ilk kez kullanılan dört yeni teknoloji ile ürettiği ürünleri
önceki gün açılan Unicera Fuarı'nda da sergiledi. Firmanın standını Bayındırlık
ve İskan Bakanı Mustafa Demir de ziyaret etti. Seramiksan Satış ve Pazarlama
Grup Başkanı H. Bülent Şamlı, bu yeniliklerin iki yıldır sektörde yaşanan
durgunluğun biriktirdiği enerjinin tezahürü olduğunu söyledi.
Şamlı, şirket olarak 2023'te hedeflenen 10 uluslararası markadan birisi
olmayı amaçladıklarını kaydetti. Bu amaçla dinamik bir yapıda durmaksızın
çalışmaya devam ettiklerini aktaran Şamlı, "Biz de seramik sektörünün öncü
ülkesi İtalyanlar gibi tasarımımızla, katma değerimizle ön plana çıkmak
istiyoruz. Bu yüzden fabrikalarımızda, gezerseniz şayet, İtalyanlarla
karşılaşabilirsiniz. Çünkü sürekli işbirliği içerisindeyiz." dedi. Şamlı, bu
amaçla güzel sanatlar mezunu 25 kişilik bir Türk ekibini de bünyelerine
kattıklarını ve onlara ergonomik bir çalışma ortamı sağladıklarını ifade etti.
Şirket, krizde çalışan sayısını yüzde 100 artırdı. Bu yıl sonuna kadar da
vitrifiye üretimine geçmeyi planlıyor.