Nanoteknolojiyi Seramikle Buluşturdu, Dev İnşaat Firmaları Sıraya Girdi



Sanayi ve ticaretin her alanında var olmak isteyen şirketler bir bir teknolojik yeniliklerini açıklıyor. Türkiye'nin en büyük üçüncü seramik şirketi Seramiksan da nanoteknolojiyi seramikle buluşturarak üretime yeni bir boyut kazandırdı. Şirketin ilk yeniliği NanoTech granitler, leke tutmuyor, bakteri barındırmayarak hijyen sorununu ortadan kaldırıyor. İkinci yenilik Soluble Salt Teknolojisi sayesinde ise parlak granitler, düz ve standart karolar olmaktan çıkarak doğadaki doku ve renkleri ile gerçeğine en yakın şekilde üretiliyor. İlk olarak İtalya'da geliştirilen farklı bir teknoloji olan üçüncü yenilik Lappato ile karo yüzeyine derinlik kazandırarak 3 boyutlu bir görüntü oluşturuluyor. Rotodigit teknolojisi kullanılarak üretilen dördüncü yenilik Digiart karolar sayesinde karo yüzeyi üzerine yüksek çözünürlüklü baskı yapılarak gerçeğine çok yakın doğal görüntüler elde ediliyor.

Tüm bu özellikler sayesinde aralarında Sinpaş, Ağaoğlu, Dumankaya'nın da bulunduğu dev firmaların Seramiksan ile irtibata geçtiğini söyleyen Şamlı, bu yeniliğin ilk etapta orta ve üzeri segmente hitap edeceğini söyledi. Nanoteknoloji ile üretilen seramiklerin 1 metrekaresinin maliyetinin 20 ile 25 bin lira arasında değişeceğini aktardı. Bu da ortalama bir ev için toplam seramik maliyetinin 200 bin liraya mal olması anlamına geliyor.

Türkiye'de ilk kez kullanılıyor

Türkiye'de ilk kez kullanılan dört yeni teknoloji ile ürettiği ürünleri önceki gün açılan Unicera Fuarı'nda da sergiledi. Firmanın standını Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir de ziyaret etti. Seramiksan Satış ve Pazarlama Grup Başkanı H. Bülent Şamlı, bu yeniliklerin iki yıldır sektörde yaşanan durgunluğun biriktirdiği enerjinin tezahürü olduğunu söyledi.

Şamlı, şirket olarak 2023'te hedeflenen 10 uluslararası markadan birisi olmayı amaçladıklarını kaydetti. Bu amaçla dinamik bir yapıda durmaksızın çalışmaya devam ettiklerini aktaran Şamlı, "Biz de seramik sektörünün öncü ülkesi İtalyanlar gibi tasarımımızla, katma değerimizle ön plana çıkmak istiyoruz. Bu yüzden fabrikalarımızda, gezerseniz şayet, İtalyanlarla karşılaşabilirsiniz. Çünkü sürekli işbirliği içerisindeyiz." dedi. Şamlı, bu amaçla güzel sanatlar mezunu 25 kişilik bir Türk ekibini de bünyelerine kattıklarını ve onlara ergonomik bir çalışma ortamı sağladıklarını ifade etti. Şirket, krizde çalışan sayısını yüzde 100 artırdı. Bu yıl sonuna kadar da vitrifiye üretimine geçmeyi planlıyor.