Nafi Güral'dan Öğrencilere: Risk Almaktan Korkmayın



Türk seramik sektörünün öncü markalarından Kütahya Seramik’in Yönetim Kurulu Başkanı Nafi Güral, ODTÜ’de organize edilen 6. Kampüs Gelişim Günleri’ne katılarak öğrencilerle 50 yıllık iş deneyimini paylaştı. ODTÜ Kongre Merkezi’nde düzenlenen ‘Topraktan Porselene'  isimli oturumda bir konuşma yapan Güral, öğrencilere “Hiçbir zaman risk almaktan korkmayın” tavsiyesinde bulundu.

“Mutlaka kendinizi yenileyin, bilginizi tazeleyin, riskten korkmayın” diyen Güral, Kütahya Seramik ve Kütahya Porselen’de işleri profesyonellere emanet ettiğini belirtti. Yıllarını mesleğine adayan ve ‘öğrenmenin yaşı yoktur’ felsefesini benimseyen deneyimli işadamı, üniversitelerdeki etkinliklere katılmanın keyifli olduğu kadar öğretici olduğunu da düşünüyor:

“Ben gittiğim üniversite etkinliklerinde sadece konuşmayı değil gençleri dinlemeyi de tercih ederim. Yaşımız kaç olursa olsun gençlerden öğreneceğimiz çok şey var. Bu yüzden onların anlattıkları her şeyi çok önemsiyorum. Aktardıkları tecrübeleri, verdikleri örnekleri can kulağıyla dinliyorum. Bu benim bilgi haznemi genişletiyor. Kimden ne öğreneceğinizin bir sınırı yok aslında…”

“Başarımın sırrı: Çok çalışmak”

Porselen ve seramik sektörünün gelişim süreci hakkında bilgi veren Nafi Güral, Kütahya Seramik’in küçük bir atölyeden dünya markasına nasıl dönüştüğünü de anlattı. Başarısının sırrını “çok çalışmak” diye açıklayan Güral sözlerini şöyle sürdürdü: “Kendinize güvenin, çok çalışın ve hayal edin. Benim en büyük hayalim sektöre yetenekli gençleri, yeni ufukları ve deneyimli profesyonelleri kazandırmak. Hiçbir zaman işçi-patron, kadın-erkek ayrımı yapmayın. Ben hala çalışanlarımla beraber yemek yerim. Şirketimizde işçi, yönetici, patron aynı yemekhaneyi kullanır.”
 
Teşekkür plaketi verildi

Geçen hafta ODTÜ’de düzenlenen 11. Yönetim ve Mühendislik Günlerine de katılan Nafi Güral’a, ODTÜ Verimlilik Topluluğu tarafından bir plaket verildi. Öğrencilere girişimcilik ve risk konularında deneyim ve tecrübelerini paylaşan Güral, Kütahya Porselen’in bugünlere gelmesinin çok kolay olmadığını, başarı getiren en önemli iki faktörün “hesap yapma” ve “risk yönetme becerisi” olduğunu söyledi.