MÜSİAD'ın Zirvesinde Gelişen Pazarlar Konuşuldu



Gelecekte Yeni Sektörler, Gelecekte Teknoloji, Gelecekte İnsan Kıymetleri ve Gelecekte Markalaşma konularının masaya yatırıldığı zirvede, değişen yaşam koşullarına ve teknolojik yeniliklere bağlı olarak değişen ihtiyaçlar ve davranış eğilimleri ile önümüzdeki 50 yılın yeni pazarları arasında hava yolu taşımacılığından demir çeliğe, katılım bankacılığından enerji ve otomasyon sistemlerine kadar pek çok pazar ön plana çıktı.

"Havayolları alt kollarıyla birlikte en değerli iş sahalarından biri"

Zirvedeki konuşçacılar arasında yer alan THY Genel Müdürü Temel Kotil, Türkiye’nin seyahat haritasını çıkararak, artan havayolu taşımacılığına dikkat çekti. Türkiye’nin gelişen jeopolitik konumu ile geleceğin en önemli hava trafiği duraklarından biri olacağını söyleyen Kotil, “Şu anda Türkiye’de seyahat eden insan sayısı 400 milyon. İstanbul en çok turist alan 5. Şehir. New York’u geçmiş durumda. Şu anda havacılığın ekonomiye katkısı %6 civarında. Gelecekte buranın bağlantı noktası olacağı göz önünde bulundurulursa ve 3. Havalimanının yapımı ile ne denli bereketli bir pazar olduğunu görebiliriz” dedi.

Reklam Goruntulenme Bolumu


"Geçmişte yapamadığımızı şimdi yapabiliriz"

Türkiye’de demir çelik endüstrisinin inşaat ihtiyacı için kurulduğunu, ardından yassı çelik yatırımlarına başlandığını fakat bu yatırımların dünyadaki trendleri takip edemediğinden gelişmiş ülkelere göre ters yapı oluştuğuna değinen Tosyalı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Fuat Tosyalı ise, “Şu andan itibaren inovasyonları ve trendleri takip ederek, çok farklı sektörlerde kullanılabilecek demir çelik yatırımlarına girmek mümkün. Bunlardan biri sağlık alanında geçerli olması öngörülen genetik çipler. Dünyanın dört bir yanındaki iş ortaklarımız sayesinde bu tür özel ve nitelikli alanlar konusunda know how imkanımız bulunuyor. Elektrikli otoların akülerinin nikel plakalarını da yine başka bir iş ortağımız üretiyor. Yine ambalaj endüstrisinin ihtiyacı olan film kaplı çeliklerin üretimine geçmeyi planlıyoruz. Türkiye’de metal ambalaj sektörü henüz gelişmedi. Bu alanda inanılmaz fırsatlar var. Hammadde üretimine başlıyoruz. Mamule dönüşmesi için (pastacılıktan, zeytinyağına, güneş geçirmeyen metal ambalaj) öncülük yapacağız. Diğer yandan Türkiye kendi otomobilini üretmeye çalışıyor. Türkiye’de bu üretimlerin yapılmasını sağlayacak güç var. Geçmişte harekete geçemedik ancak şimdi hızla harekete geçebiliriz” açıklamasında bulundu.