Murat Artu ve Mimarlık Tutkusu Öğrenci Yarışması 2024



Yarışmanın Amacı
Murat Artu, yetenekli bir genç olarak ODTÜ Mimarlık Fakültesini kazanıp, ARCH101 Temel Tasarım işliği ile eğitimine başladığında aklında hep felsefe okumak vardı ve her an okul ya da bölüm değiştirmek gündemindeydi. Ne zaman ki tasarım ödevi olarak "Zaman Ölçer” konusu verildi, tutumu kökten değişti. Bunun nedeni istenenin “saat” olmamasıydı. Murat Artu da tel ve çivilerden oluşan bir nesne üretti. Bu çalışması ile en yüksek not olan “AA” alınca, içinde olduğu eğitim ortamının tam anlamıyla onun yaratıcılığını koruyan ve yücelten bir eğitim süreci olduğuna karar vererek ODTÜ’de mimarlık eğitimine devam etti. Böylece mesleğimiz nitelikli ve yaratıcı bir mimar, iyi bir düşünür kazandı.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Murat Artu anısına düzenlenen bu yarışmanın amacı birinci sınıf öğrencilerine, tıpkı Murat’ın birinci sınıf deneyiminde olduğu gibi, yaratıcı, özgün düşünceleri ve tasarımları ile ortaya koyacakları başarılarını ödüllendirerek mimarlık mesleğini benimsemelerine, sevmelerine bir motivasyon sağlamak ve ileride mimarlık mesleğine katkıda bulunacak genç mimarlara bu yolda el vermektir.

Murat Artu’nun yaşam ve mimarlık konusundaki görüşlerini merak eden katılımcılar YouTube videosunu izleyebilir.

Yarışma Konusu
Kurgusal bir Kahraman için bir Mekan Tasarlayın
 
Yaşamımızda aslında hiç yaşamamış ama birçok kişiden daha iyi tanıdığımız kurgusal karakterler vardır. Çocuklukta Keloğlan, Pinokyo, Peter Pan, Küçük Prens, Dede Korkut, Harry Potter, biraz büyüyünce Karaoğlan, Tarkan, Tenten, Süpermen, James Bond… Yaşımız ilerledikçe, okudukça, izledikçe, öğrendikçe yenileri ile tanışırız. Yaşamımıza Leonardo’nun Mona Lisa’sı, Geoge Orwell’in Winston Smith’i, Beatles’ın Jude’u girer. Romanlarda Yaşar Kemal’in İnce Memed’i, Kafka’nın Gregor Samsa’sı, Oğuz Atay’ın Selim’i ile tanışırız. Şarkılarda Ferhat ile Şirin’ler, “fabrika kızları,” “tamirci çırakları” vardır. Yapay zekâ çağında Siri ve Alexia yaşamımızın parçası olur. Şüphesiz kendi kahramanlarımız da vardır, tanıdığımız ya da kendi yarattığımız.
 
Bu kahramanlardan bazıları ile belki kendimizi özdeşleştiririz. Ya da bazıları bizim hayattan beklentilerimizi, hayallerimizi temsil eder. Bazıları ise bizim için belli değerlerin, savunduğumuz görüşlerimizin ete kemiğe bürünmüş halleridir. Sizden işte bu kurgusal kahramanlardan birini, ki kendi yarattığınız bir kahraman da olabilir, seçmenizi istiyoruz. Ancak seçtiğiniz kahraman kurgusal bir karakter olmalıdır. Günümüzde yaşayan veya geçmişte kesin yaşamış olan gerçek kişiler seçim kapsamı dışındadır.
 
Bu seçtiğiniz kurgusal kahramanı bize gösterilen yüzünün dışında daha yakından tanımak ancak onun içinde varolduğu ona dair bir mekânı tanımlamakla, faaliyet gösterdiği ortamları bilmekle olur. Bir başka deyişle sizlerden seçeceğiniz bir kahramanı, kurgusal dünyasından çıkartıp kendi dünyanıza taşımanızı, onun için bir mekân tasarlamanızı istiyoruz. Bu mekân oturmayı sevdikleri kahve köşesi, altında durdukları örtü, çalıştıkları veya dinlendikleri yer olabileceği gibi ev, kentsel ya da kırsal ortam, bir sanal gerçeklik ortamı ya da “başka bir şey” de olabilir. Kapalı, açık, yarı açık bir mekân olabilir. Bu kahramanı niye seçtiğiniz veya yarattığınız, bu kahramanın sizin için neleri temsil ettiği tasarımınızı yönlendirecek ölçütlerin oluşmasında rol almalıdır.
 
Sizlerden bu kahramanı ve onun mekanını anlatan kısa bir film (en fazla 120 saniye) yapmanızı ve bu filmi temsil eden A2 boyutunda bir afiş tasarlamanızı bekliyoruz.
 
Reklam Goruntulenme Bolumu
 
Katılım ve Sunum Koşulları Yarışmaya
 
Katılım Koşulları
 
• Tüm ülkelerden katılmak mümkündür. Ancak Yarışma dili Türkçedir.
• Katılacaklar denkliği kabul edilen Temel Tasarım Eğitimi veren herhangi bir Yüksek Öğrenim kurumunda ilgili bölümde eğitim gören, Temel tasarım dersini (veya okullarındaki farklı isimdeki muadil birinci sınıf tasarım dersi) ilk defa alan “Birinci Sınıf” öğrencisi (birinci sınıfı 2024’te bitirenler dahil) olmalıdır. Bölüm veya fakülte değişikliği nedeniyle okudukları kurumda ikinci yılında olan ancak yukarıda tarif edilen Temel Tasarım eğitimi verilen bölümde ilk yılında olan ve Temel Tasarım dersini ilk defa alan öğrenciler de yarışmaya katılabilir.
• Yarışmaya aşağıdakiler katılamaz:
- Jüri üyelerini belirleyenler ve atayanlar
- Jüri üyelerinin (danışman, asli) 1. dereceden akrabaları, ortakları ve çalışanları
 
Yarışmaya katılmak için internet üzerinden: https://www.bodtum.org.tr/, https://www.md1927.org.tr/, https://www.tsmd.org.tr/ web sitelerinin birinden şartnameyi indirmek ve yarisma@artu.com.tr adresine okuduğunuz eğitim kurumundan almış olduğunuz e-posta adresiniz ile konusu “Murat Artu ve Mimarlık Tutkusu Öğrenci Yarışması” olan bir e-posta yollayarak şartname aldığınızı bildirmek gereklidir. Bu e-posta sadece şartnameyi aldığınızı ve yarışmaya katılma niyetinizi gösterir. Yarışmaya proje teslim etme aşamasında gönderim şekli ve şartları aşağıda ayrıca anlatılmaktadır. Kimlik belirlemesi için e-posta adresinde “@abcdun.edu” olması yeterlidir. Birinci Sınıf öğrenciliğinin belgelenmesi ise yalnız ödül veya mansiyon kazanan öğrencilerden istenecektir.
 
Yarışmaya Grup olarak katılabilirsiniz. Grup olarak katılmanız durumunda yukarıdaki şartları tüm grup üyeleri karşılamalıdır. Grup katılımlarında yalnız bir kişinin şartname alma bildirimi yapması yeterlidir.
 
Değerlendirme ve Ödüller
Değerlendirme önce ilk eleme ve daha sonra ödül ve mansiyonların belirlenmesi şeklinde iki aşamalı olarak Yarışma Jürisi tarafından yapılacaktır. Aşağıda alfabetik sıra ile jüri üyeleri belirtilmiştir.
 
Danışman Jüri: Eren Artu, Toprak Artu, Çiğdem Batur, Bilon Gürayman, Zehra Gürayman Kundak, Şule Kükrer
 
Asil Jüri: (Jüri Başkanı) Suha Özkan, Esin Boyacıoğlu, Ercüment Gümrük, Abdi Güzer, Yeşim Hatırlı, Erkut Şahinbaş, Ayfer Uğur Künar, Nesrin Yatman
 
Öğrenci Jürisi: 2024 yılı Yarışmasında bir sene önceki 2023 yarışmasında ödül alan öğrencilerden oluşan bir öğrenci jürisi de değerlendirmeye katılacaktır. Bu öğrenciler tüm gelen projeleri ilk eleme aşamasında kendi aralarında değerlendirerek bir liste oluşturacak, ilk elemeden sonra ödüllerin belirleneceği nihai değerlendirme sürecinde de bir oy hakkı ile temsil edilecektir.
 
Alfabetik sıra ile ödüller: (Yarışmada tüm ödüller eşittir ve aralarında bir derecelendirme sıralaması yoktur.)
 
Artu Ailesi Ödülleri: Jürinin seçeceği 5 projeye 5 eşit ödül olarak 10000’er TL verilecektir.
Bodrum Mimarlık Merkezi ve Kütüphanesi Özel Ödülü: Jürinin seçeceği 1 projeye ödül olarak 10000 TL verilecektir.
BODTÜM (Bodrum ODTÜ Mezunları Derneği) Özel Ödülü: Jürinin seçeceği 1 projeye ödül olarak 10000 TL verilecektir.
Contemporary İstanbul Vakfı Özel Ödülü: Jürinin seçeceği 1 projeye ödül olarak 10000 TL verilecektir.
Doruk Pamir anısına Stüdyo 14 Özel Ödülü: Jürinin seçeceği 1 projeye ödül olarak 10000 TL verilecektir.
FSSF (Faruk Sade Sanat Fonu) Özel Ödülü: Jürinin seçeceği 1 Projeye ödül olarak 10000 TL verilecektir.
Mehmet Sepil Özel Ödülü: Jürinin seçeceği 1 projeye ödül olarak 10000 TL verilecektir.
Mimarlar Derneği 1927 Özel Ödülü: Jürinin seçeceği 1 projeye ödül olarak 10000 TL verilecektir.
Şahinbaş Mimarlık Özel Ödülü: Jürinin seçeceği 1 projeye ödül olarak 10000 TL verilecektir.
TSMD (Türk Serbest Mimarlar Derneği) Özel Ödülü: Jürinin seçeceği 1 projeye ödül olarak 10000 TL verilecektir.
 
Yarışmada ayrıca 5 adet 2000’er TL tutarında Mansiyon verilecektir
 
Yarışma Takvimi
 
Yarışmanın ilanı: 6 Mart 2024
Son soru sorma tarihi: 20 Nisan 2024 (e-posta adresi: yarisma@artu.com.tr)
Cevaplar için Zoom toplantısı: Katılımcılara sonra bildirilecektir
Teslim tarihi: 21 Haziran 2024
Yarışma Sonuçlarının İlanı: Yarışma sonuçları Destekleyen kurumların web sitelerinde yayınlanacaktır.
Kolokyum: Tarihi daha sonra açıklanacaktır.
 
Ayrıntılı bilgi ve şartname için tıklayınız