What Design Can Do (WDCD) isimli tasarım platformu, başlattığı “Refugee Challenge” tasarım yarışması ile dünyanın farklı yerlerinden tasarımcıları ve yaratıcı toplulukları mülteci sorunuyla ilgili proje üretmeye davet ediyor.
Birleşmiş Milletler verilerine göre bugün dünya üzerinde 20 milyon kişi, ülkelerini terk ederek daha iyi bir gelecek hayaliyle farklı coğrafyalara iltica ediyor. 20 milyon mültecinin hayati ihtiyaçları ve iltica edilen ülkedeki toplumun endişeleri düşünüldüğünde ortaya büyük bir sosyolojik problem çıkıyor. Bu durumun devletlerin ve sivil toplum örgütlerinin tek başına çözemeyeceği bir sorun olduğunu düşünen What Design Can Do (WDCD) ise çözümü “tasarım”da arıyor.
What Design Can Do platformunun başlattığı “Refugee Challenge” isimli uluslararası tasarım yarışması ile dünyanın farklı yerlerinden tasarımcıları ve yaratıcı toplulukları mülteci sorunuyla ilgili proje üretmeye davet ediyor. Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR) ve IKEA Vakfı’nın desteğiyle düzenlenen tasarım yarışması, mültecilerin yaşadığı sorunlara tasarım disiplini aracılığıyla çözümler geliştirilmesini öneriyor.
Dünya üzerindeki 20 milyon mültecinin yüzde 60'ına yakınının şehirlerde yaşadığı biliniyor ve bu sayı her geçen gün artıyor. Bu nedenle yarışma, başlıca olarak mültecilerin barınma, içinde yaşadığı toplumla etkileşim ve kişisel gelişim gibi sorunlarına odaklanan tasarım çözümleri arıyor. Tasarım başvurularının içeriği konut, sağlık, eğitim, iş, kültürel entegrasyon gibi alanlarda kullanılabilecek ürün, hizmet, iletişim kampanyası veya teknolojisi olabileceği gibi, tamamı ile yeni bir öneriyi de ortaya koyuyor olabilir. Başvuruların değerlendirme kriterleri arasında yaratıcılık/özgünlük, alakalılık, uygulanabilirlik, ölçeklenebilirlik ve potansiyel etki yer alıyor.
Projelerinizi, 6 Haziran 2016 tarihine kadar What Design Can Do (WDCD) sayfasına yükleyebilirsiniz. Şartname için tıklayınız.
Yarışmanın ana tanıtım videosu:
IKEA'nın tasarım direktörü Marcus Engman'ın yarışmaya çağrı videosu:
IKEA Vakfı'nın kurumsal iletişim müdürü Jonathan Spampinato'nun yarışmaya çağrı videosu: