MoMa'da Yoğunluk Yayılmaya Karşı



MoMA Mimarlık ve Tasarım bölümü Baş Küratör vekili Barry Bergdoll ve Columbia Üniversitesi Avery Mimarlık ve Güzel Sanatlar Kütüphanesi Direktörü Carole Ann Fabian, Columbia Avery Mimarlık ve Güzel Sanatlar Kütüphanesi Çizimler ve Arşivler Küratörü Janet Parks ve MoMA Mimarlık ve Tasarım Departmanı Yardımcı Küratörü Phoebe Springstubb tarafından organize edilen 'Frank Lloyd Wrigth ve Şehir: Yoğunluk Yayılmaya Karşı' başlıklı sergi, 1867-1959 yılları arasında yaşayan ve 20. yüzyılın en etkili Amerikan mimarları arasında yer alan Frank Lloyd Wrigth'ın 1920'lerden 1950'lere kadar büyüyen Amerikan şehirciliği hakkındaki düşüncesini gözden geçiriyor.

MoMa'daki sergide, Wright'ın gökdelenler için radikal yeni formlarla birlikte Amerikan kentleşmesinde kapsamlı bir plan üzerine çalıştığı 1934-35 yıllarında yapılan 'Braodcare City' modeli ile yaklaşık 183 santimetre yüksekliğindeki 1913 'San Francisco Call Building' ve 1952-56 yıllarında yaptığı Oklahama eyaletinin Bartlesville kentindeki Price Tower binasının modeli de yer alıyor.

Sergi, 1 Haziran tarihine kadar açık kalacak.

Frank Lloyd Wrigth

1867 yılında Arizona'da doğan Frank Lloyd Wright, yapı inşaat alanının, çevresinin ve iç dekorasyonunun doğayla uyumlu bir biçimde içiçe olmasını savundu. Wright, bu mimari anlayışını temsil eden 'Fallingwater House'u (Şelale Evi) 1936 yılında tasarlayarak, organik mimari stilin en güzel örneklerinden birini gerçekleştirdi. Eserleri arasında, William H. Winslow Evi, Highland Park Evi, Şelale Evi (1936), Johnson Wax Apartmanı (1939) ve Guggenheim Müzesi gibi yapıtlar bulunan Wright, 2. Dünya Savaşı sonrasında ABD'nin kırsal yayılmasının ustası olarak görüldü ve bu yönüne büyük bir çelişki oluştururcasına, yaşamı boyunca yükseklik konusunun da ustası olarak kabul edildi.