Mobilyayı Kadın Seçiyor

Hızla yükselen konut projelerinin birer birer tamamlanması ve teslim aşamasına gelmesiyle taşınma telaşı da başladı. KMG'nin araştırması da yeni evlerine yeni eşyalarla gitmek isteyen ev sahiplerinin ve evinin dekorasyonunu yenilemeyi düşünenlerin 'mobilya' konusundaki fikirlerini ortaya koydu. Ev mobilyası ürün grubunda hanelerin alışveriş tutum ve davranışlarını anlamak için Türkiye kent ve yarı kent nüfusunu temsil eden toplam bin 212 hane üzerinde yapılan araştırmada, vatandaşın mobilya alırken önce fiyatına baktığı ortaya çıktı.

Önce fiyat, sonra kalite
Araştırmaya katılan hanelerin 'karar verme kriterleri' sorulduğunda yüzde 25.4'lük kısmı 'fiyat' konusunun öncelikli olduğunu belirtti. Fiyat yanıtını ise yüzde 24.3'lük payla 'ürün kalitesi' cevabı takip etti. Hanelerin yüzde 17.3'ünden aynı soruya 'tanınmış marka' yanıtı gelirken, 'taksitli alışveriş'in mobilya alırken etkili olma yüzdesi 13.2'de kaldı. Hanelerin yüzde 7.8'i ise 'garanti süresi'ne önem verdiğini belirtti. Araştırmanın ortaya koyduğu dikkat çekici verilerden biri de mobilya almaya karar veren hanelerin 'tanıdık mobilyacı'ları tercih etmesi. Hanelerin yüzde 42'si mobilya alışverişlerini daha önceden tanıdıkları, alışveriş yaptıkları mobilyacıya ya da mobilya bayisinden yaparken, yüzde 27'si değişik markaların bayilerini ve değişik mobilyacıları gezdikten sonra alım yapacağı mağazaya karar veriyor. Sosyo-ekonomik statü düştükçe daha önceden tanınan mobilyacıyı tercih edenlerin oranı da artıyor.

Hanelerin 2007 yılında ev mobilyası kategorisi içinde alım yapmayı düşündükleri ürün gruplarının da sorulduğu çalışmada yüzde 9 ile oturma odası takımı ve yüzde 8 ile çekyat'ın 2007 yılı içinde en çok alımı planlanan ürünler olduğu görüldü.

Yapılan araştırmada, hanelerin yüzde 44'ünde mobilya alışverişlerinde marka ve model kararını eşlerin birlikte verdiği gözlendi. Hanelerin yüzde 32'sinde, yani 3 haneden birinde ise kadınların mobilya seçiminde marka ve model kararını tek başına verdiği sonucu ortaya çıktı. Ayrıca, araştırmada hanelerin mobilya alışverişi yapmak için yüzde 71 oranında alışveriş bölgelerine gitmeyi tercih ettiği saptandı. Alışveriş merkezlerinin mobilya alışverişi için yüzde 14 ile en az tercih edilen yer olması dikkat çekti.

Araştırmaya dahil olan hanelerin mobilya alışverişinde seçtiği en cazip kampanya ise 'peşin fiyatına uzun süreli taksit' oldu. Araştırmada, hanelerin yüzde 53'ünün ev mobilyası alışverilerinde 'peşin fiyatına uzun süreli taksit' uygulaması istediğini, yüzde 22'sinin de 'eski mobilyani getir, yenisini götür' tipi kampanyalara rağbet ettiği gözlendi. Mobilya alışverişleri için en çok tercih edilen ödeme yönteminin ise 'senet' olduğu görüldü. Fakat yüksek sosyo-ekonomik statüde ve genç hanelerde 'kredi kartına taksit' uygulamasının daha çok benimsendiği saptandı.