Mobilya sektörünün ihracatını artırdığı pazarlar arasında yer alan
Mısır'dan siyasi gerginliklerin son bulması sonrası talep
patlaması yaşanıyor. Mobilya Sanayicileri Derneği Başkanı ve
Alfemo Genel Müdürü Ramazan Davulcuoğlu, aylık 50 bin dolarlık
sipariş gelen Mısır'dan 200 bin dolarlık sipariş gelmesinin kendilerini de
şaşırttığını, bu ülkede 5 yeni mağaza açma kararı aldıklarını bildirdi.
Davulcuoğlu, Türkiye'nin çevre coğrafyaya yönelik ihracatı artırma politikası
kapsamında sektörün Kuzey Afrika ve Ortadoğu
ülkelerine yaptığı ihracat ve mağazalaşma atağının, bu coğrafyadaki siyasi
olayların etkisiyle kesintiye uğradığını belirtti. Mobilya sektöründe,
Türkiye'nin önemli pazarları arasında yer alan Mısır'da da yaşanan olayların
ticaretin kesintiye uğradığını, ancak bu durumun eylül ayı ile birlikte
düzelmeye başladığını ifade eden Davulcuoğlu, şunları kaydetti:
''Mısır'dan Alfemo'ya gelen siparişlerde önemli
bir artış var. Yerel bir ortakla açtığımız 4 mağazadan normalde aylık 50 bin
dolarlık sipariş alırken, ekim ayında bunun 200 bin doları aştığını gördük. Bu
durum bizi de şaşırttı. Bunun olaylar nedeniyle ertelenen bir talep olduğunu
düşünüyoruz. Talep artışının 2012 yılında da devam etmesini öngörüyoruz. Bu
nedenle Mısır'da açmayı planladığımız yeni mağazaları erkene aldık. Toplam 5
noktada mağaza açıp Mısır pazarında büyümeyi hedefliyoruz.''
Davulcuoğlu, bir diğer önemli pazar olan
Libya'dan da canlanma yönünde işaretler alındığını belirterek, Libya'dan
karışıklık sonrası ilk siparişi, devrik lider Kaddafi'nin öldürülmesinin hemen
ardından aldıklarını ve bu pazarda da Mısır benzeri bir gelişim beklediklerini
söyledi.
''Türk markaları tercih sebebi
haline geldi''
Ortadoğu ve Kuzey Afrika
pazarında Türk markalarının, tercih sebebi haline geldiğine dikkati çeken
Davulcuoğlu, siyasi değişimin yaşandığı ülkelerde, olaylar başladığında
altyapısın kurmuş Türk markalarının, kriz sonrasında avantajlı konuma geçeceğine
daha önce vurgu yaptıklarını, mevcut gelişimin de kendilerini haklı çıkardığını
dile getirdi. Davulcuoğlu, bölgede demokratik gelişimin uzun vadede Türk
markalarının daha da lehine olacağını düşündüklerini ifade ederek, ''Mobilya
sektörü de krizlere rağmen yılın 9 ayında yüzde 21 ihracat artışı yakaladı. Bu
yılı 1 milyar 700 milyon liranın üzerinde bir ihracatla kapatacağız. Alfemo
olarak da ihracatımızı yüzde 29 artırarak 20 milyon dolar seviyesine ulaştık''
dedi.
Firma olarak bu çerçevede yurt dışı
mağaza sayılarını artırmayı planladıklarını belirterek, 2012 yılında Mısır'da
açmayı planladıkları 5 mağazanın yanı sıra 2012 yılında Kuveyt'te 6 mağaza
açacaklarını kaydetti. Davulcuoğlu, bunun yanında Kazakistan ve Irak'ta da yeni
mağaza çalışmalarının devam ettiğini belirterek, yeni yatırmalarla yurt dışı
mağaza sayısını 3 yılda 40'tan 120'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
Davulcuoğlu, Avrupa pazarında da benzer bir
şekilde ekonomik kriz ortamında Türk markalarının, daha pahalı olan İtalyan ve
İspanyol markalarına karşı avantaj elde ettiğini dile getirerek, bu sayede
Avrupa pazarında da krize rağmen siparişlerin devam ettiğini, krizle boğuşan
Yunanistan'dan dahi sipariş geldiğini sözlerine ekledi.