Mobilya Sektörü ‘İMOB 2011’ ile İlk Üçü Hedefliyor
Foto (soldan sağa): Doğtaş Genel Müdürü İsmail Doğan, EUF Yönetim
Kurulu Üyesi Tuğber Yaşa, MOSDER Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, BOYDAK Holding
Yönetim Kurulu Üyesi Bekir Boydak, Yataş İcra Kurulu Başkanı Nuri
Öztaşkın
Dünyanın en büyük mobilya fuarları arasında yer alan İstanbul Mobilya
Fuarı 2011 (İMOB 2011) için geri sayım başladı. 7. kez düzenlenecek
olan İMOB 2011, 1-5 Şubat tarihleri arasında İstanbul Fuar
Merkezi / CNR Expo’da tüm mobilya profesyonellerini buluşturmaya hazırlanıyor.
İMOB 2011, bu yıl coğrafi konumu ve etkinliğiyle en önemli üçüncü mobilya fuarı
haline geliyor.
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği
(MOSDER) ev sahipliğinde düzenlenen İMOB 2011, mobilya sanayisinin
gelişmesi için mobilya üreticileri, yan sanayicisi, ithalatçısı ve
perakendecileriyle işbirliği yapıyor. 120 bin metrekare alanda ve 9 salonda
gerçekleşecek olan fuarda 300’ün üzerinde katılımcı yer alıyor. Fuara, 500’e
yakın ev mobilyası ve aksesuar markası katılıyor. Düzenlendiği her yıl sektörün
gündemine yön veren fuar, 2011 yılında da mobilyaya dair tüm gelişmelerin,
yeniliklerin ve fırsatların öğrenildiği yer olacak.
100 bin
ziyaretçi bekleniyor
İMOB 2011’e bu yıl 100 binin üzerinde
ziyaretçi bekleniyor. Yurtiçinden olduğu kadar yurtdışından da büyük ilgi gören
fuara 10 binden fazla yabancı ziyaretçi gelecek. Alım heyetlerinin yanı sıra
Danimarka, İngiltere, Almanya, Yunanistan, Angola, Japonya, Hollanda, Hindistan,
Sri Lanka, Azerbaycan, Bulgaristan, İran, Özbekistan, Rusya, Suriye, Ukrayna’dan
da pek çok alıcı grubunun fuarı ziyaret etmesi bekleniyor. Fuar, 5 kıtada 173
ülkeye ihracat yapan sektörde yeni işbirliklerine ev sahipliği yapacak.
‘İhracat atağına geçeceğiz’
Fuarın, sektörün
canlanması ve Türkiye’nin rekabet gücünün vurgulanması açısından büyük bir moral
kaynağı olmasını bekleyen MOSDER Başkanı Ramazan Davulcuoğlu,
Mobilya sektöründe merkez ülke konumunu değiştirecek olan bu fuarla sektörün
yıldızı da parlayacak” dedi. Davulcuoğlu, İMOB 2011’in sektörde iç dinamikleri
de harekete geçireceğini ve iç ticaret hacmini canlandıracağını söyledi. Yerli
ve yabancı herkesin siparişini vermeden önce İMOB’u görmek istediğini belirten
Davulcuoğlu şöyle konuştu: “Avrupa ağırlıklı olmak üzere komşu ülkeler Türkî
Cumhuriyetler, Afrika ve Ortadoğu’dan gelecek siparişlerle sektör ihracat
atağına geçmek istiyor. Bu anlamda fuar sektör için büyük önem taşıyor. İMOB
2011 sektörün zirvesi olacak.”
Hedef ihracatta % 20
büyüme
Mobilya sektörü, 1995’te 75 milyon dolar olan ihracatını
2009 yılında 1 milyar 153 milyon dolara kadar çıkardı. Atağını devam ettiren
sektör, 2010 yılında ise yüzde 20 artışla 1.4 milyar dolara ulaştı. İMOB 2011
ile sektörün ihracatının da yüzde 20’ye yakın oranda artması bekleniyor.
Sektörün iç pazar hacmi de 2010 sonu itibariyle yüzde 8’lik artışla 8 milyar
dolara ulaştı. Yan sanayisiyle birlikte 500 bin kişinin istihdam edildiği
sektörde 2011’de iç pazarda da yüzde 10 büyüme bekleniyor.
Türk
mobilya markası ‘’Discover Turkish Furniture’’ ile dünyaya açılıyor
MOSDER Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, Türk mobilya markasının
dünyaya açılmasına yönelik ‘’Discover Turkish Furniture’’ projesinin de
İMOB 2011 fuarında açıklanacağını belirtti. Türkiye’deki üreticilerin dünyadaki
mobilya ile ilgili gelişmeleri ve teknolojileri yakından takip ettiklerini,
kaliteli malzeme ve orijinal tasarımlarıyla adından söz ettirdiklerini,
fiyat/maliyet dengeleriyle dikkat çektiklerini belirten Davulcuoğlu, Avrupa’dan
Asya’ya, Ortadoğu’dan Afrika’ya Türkiye’nin tüm büyük pazarlar için stratejik
bir önem taşıdığına değindi.
Mobilya yenileme süresi
düşüyor
Sektörün gelişimi için çalışan MOSDER, markalı
mobilya tüketicilerinin profilini de araştırmaya devam ediyor. AC Nielsen ile
ortaklaşa yürütülen ve iki yılda bir yapılan araştırmanın bu yılki sonuçları
ilginç veriler içeriyor. 11 Aralık 2010-3 Ocak 2011 tarihleri arasında
gerçekleştirilen araştırma 14 ilde toplam 1014 kişi ile yüz yüze görüşme
yöntemiyle uygulandı.
Tüketicilerin yüzde 74’ü tanınan markalı mobilya
mağazalarından alışveriş yaparken her 4 tüketiciden 3’ü mobilya satın alırken
taksitli alışverişi tercih ediyor. Her 3 tüketiciden yaklaşık 2’si mobilya satın
alırken ‘’taksit, iskonto, vade kolaylıkları’’ sunan kampanyaları tercih
ediyorlar. Bu sene de mobilya satın alan tüketicilerin en önemli 3 satın alma
kriteri arasında ürünün kalitesi, markanın güvenilir olması ve ürünün fiyatı
geliyor. İki yıl önce yapılan araştırma mobilya yenileme süresinin 8,5 yıl
olduğunu gösterirken, bu sene yapılan araştırma bu sürenin 8 yıla düştüğüne
işaret ediyor. En çok mobilya yenilemeyi 7,7 yıl ile Karadeniz Bölgesi yaparken,
en az mobilya değişimini ise 9,5 yıl ile İç Anadolu Bölgesi’ndeki tüketiciler
gerçekleştiriyor.