Mobilya Sektörü ‘İMOB 2011’ ile İlk Üçü Hedefliyor



Foto (soldan sağa): Doğtaş Genel Müdürü İsmail Doğan, EUF Yönetim Kurulu Üyesi Tuğber Yaşa, MOSDER Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, BOYDAK Holding Yönetim Kurulu Üyesi Bekir Boydak, Yataş İcra Kurulu Başkanı Nuri Öztaşkın

Dünyanın en büyük mobilya fuarları arasında yer alan İstanbul Mobilya Fuarı 2011 (İMOB 2011) için geri sayım başladı. 7. kez düzenlenecek olan İMOB 2011, 1-5 Şubat tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi / CNR Expo’da tüm mobilya profesyonellerini buluşturmaya hazırlanıyor. İMOB 2011, bu yıl coğrafi konumu ve etkinliğiyle en önemli üçüncü mobilya fuarı haline geliyor.

Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) ev sahipliğinde düzenlenen İMOB 2011, mobilya sanayisinin gelişmesi için mobilya üreticileri, yan sanayicisi, ithalatçısı ve perakendecileriyle işbirliği yapıyor. 120 bin metrekare alanda ve 9 salonda gerçekleşecek olan fuarda 300’ün üzerinde katılımcı yer alıyor. Fuara, 500’e yakın ev mobilyası ve aksesuar markası katılıyor. Düzenlendiği her yıl sektörün gündemine yön veren fuar, 2011 yılında da mobilyaya dair tüm gelişmelerin, yeniliklerin ve fırsatların öğrenildiği yer olacak.

100 bin ziyaretçi bekleniyor

İMOB 2011’e bu yıl 100 binin üzerinde ziyaretçi bekleniyor. Yurtiçinden olduğu kadar yurtdışından da büyük ilgi gören fuara 10 binden fazla yabancı ziyaretçi gelecek. Alım heyetlerinin yanı sıra Danimarka, İngiltere, Almanya, Yunanistan, Angola, Japonya, Hollanda, Hindistan, Sri Lanka, Azerbaycan, Bulgaristan, İran, Özbekistan, Rusya, Suriye, Ukrayna’dan da pek çok alıcı grubunun fuarı ziyaret etmesi bekleniyor. Fuar, 5 kıtada 173 ülkeye ihracat yapan sektörde yeni işbirliklerine ev sahipliği yapacak. 

‘İhracat atağına geçeceğiz’

Fuarın, sektörün canlanması ve Türkiye’nin rekabet gücünün vurgulanması açısından büyük bir moral kaynağı olmasını bekleyen MOSDER Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, Mobilya sektöründe merkez ülke konumunu değiştirecek olan bu fuarla sektörün yıldızı da parlayacak” dedi. Davulcuoğlu, İMOB 2011’in sektörde iç dinamikleri de harekete geçireceğini ve iç ticaret hacmini canlandıracağını söyledi. Yerli ve yabancı herkesin siparişini vermeden önce İMOB’u görmek istediğini belirten Davulcuoğlu şöyle konuştu: “Avrupa ağırlıklı olmak üzere komşu ülkeler Türkî Cumhuriyetler, Afrika ve Ortadoğu’dan gelecek siparişlerle sektör ihracat atağına geçmek istiyor. Bu anlamda fuar sektör için büyük önem taşıyor. İMOB 2011 sektörün zirvesi olacak.”

Hedef ihracatta % 20 büyüme

Mobilya sektörü, 1995’te 75 milyon dolar olan ihracatını 2009 yılında 1 milyar 153 milyon dolara kadar çıkardı. Atağını devam ettiren sektör, 2010 yılında ise yüzde 20 artışla 1.4 milyar dolara ulaştı. İMOB 2011 ile sektörün ihracatının da yüzde 20’ye yakın oranda artması bekleniyor. Sektörün iç pazar hacmi de 2010 sonu itibariyle yüzde 8’lik artışla 8 milyar dolara ulaştı. Yan sanayisiyle birlikte 500 bin kişinin istihdam edildiği sektörde 2011’de iç pazarda da yüzde 10 büyüme bekleniyor.

Türk mobilya markası ‘’Discover Turkish Furniture’’ ile dünyaya açılıyor

MOSDER Başkanı Ramazan Davulcuoğlu, Türk mobilya markasının dünyaya açılmasına yönelik  ‘’Discover Turkish Furniture’’ projesinin de İMOB 2011 fuarında açıklanacağını belirtti. Türkiye’deki üreticilerin dünyadaki mobilya ile ilgili gelişmeleri ve teknolojileri yakından takip ettiklerini, kaliteli malzeme ve orijinal tasarımlarıyla adından söz ettirdiklerini, fiyat/maliyet dengeleriyle dikkat çektiklerini belirten Davulcuoğlu, Avrupa’dan Asya’ya, Ortadoğu’dan Afrika’ya Türkiye’nin tüm büyük pazarlar için stratejik bir önem taşıdığına değindi.

Mobilya yenileme süresi düşüyor 

Sektörün gelişimi için çalışan MOSDER, markalı mobilya tüketicilerinin profilini de araştırmaya devam ediyor. AC Nielsen ile ortaklaşa yürütülen ve iki yılda bir yapılan araştırmanın bu yılki sonuçları ilginç veriler içeriyor. 11 Aralık 2010-3 Ocak 2011 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırma 14 ilde toplam 1014 kişi ile yüz yüze görüşme yöntemiyle uygulandı.

Tüketicilerin yüzde 74’ü tanınan markalı mobilya mağazalarından alışveriş yaparken her 4 tüketiciden 3’ü mobilya satın alırken taksitli alışverişi tercih ediyor. Her 3 tüketiciden yaklaşık 2’si mobilya satın alırken ‘’taksit, iskonto, vade kolaylıkları’’ sunan kampanyaları tercih ediyorlar. Bu sene de mobilya satın alan tüketicilerin en önemli 3 satın alma kriteri arasında ürünün kalitesi, markanın güvenilir olması ve ürünün fiyatı geliyor. İki yıl önce yapılan araştırma mobilya yenileme süresinin 8,5 yıl olduğunu gösterirken, bu sene yapılan araştırma bu sürenin 8 yıla düştüğüne işaret ediyor. En çok mobilya yenilemeyi 7,7 yıl ile Karadeniz Bölgesi yaparken, en az mobilya değişimini ise 9,5 yıl ile İç Anadolu Bölgesi’ndeki tüketiciler gerçekleştiriyor.