“Mobilya Sektörü 2012’de Yüzde 20 Büyüyecek”



Mobilya kenti MASKO, bu yıl 31 Ocak – 04 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirilen İMOB Mobilya Fuarı’na katıldı. 550’ye yakın markayı temsil eden MASKO, fuar süresince yerli üreticilerle yabancı alıcılar arasında ciddi bir köprü görevini de üstlendi. Fuarda, aralarında Rusya, Mısır ve Suudi Arabistan gibi yedi farklı ülkeden gelen yabancı alım heyetlerini ağırlayan MASKO, yerli üreticilerle yabancı temsilcileri bir araya getirdi. Fuar öncesi İstanbul İhracatçılar Birliği aracılığıyla Türkiye’ye gelen yabancı heyetler, MASKO Mobilya Kenti’ndeki mağazaları gezerek önemli ticari bağlantılara imza attı.

İMOB Fuarını ve Türkiye mobilya sektörünün geldiği noktayı değerlendiren MASKO Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, “İMOB Fuarı, bugün dünyada İtalya’dan sonra en prestijli organizasyon olmaya aday. Nitekim sayısı 10 bini aşan yabancı katılımcılar da organizasyonun öneminin en kritik göstergesi” dedi. Karcı, “Türkiye mobilya sektöründe çok ciddi bir potansiyel var. Bu potansiyelin dünyaya doğru anlatılması gerekiyor. İMOB gibi organizasyonlar üreticilerin bağlantılar kurması ve markalarını tanıtmaları açısından stratejik değer taşıyor. Biz de MASKO olarak Türk mobilya sektörünün yurt dışında da var olması için elimizden geleni yapıyoruz. Kurduğumuz bağlantılar sayesinde bugün fuarı gezen yedi farklı ülkeden temsilciler önemli ticari bağlantılara imza attı. MASKO Türk mobilya sektörünün yurt dışındaki sesi olmaya devam edecek” şeklinde konuştu.



“MASKO, mobilya ihracatının yüzde 10’unu gerçekleştiriyor”

Türkiye mobilya sektörünün bugün geldiği noktada ciddi bir ihracat potansiyeline sahip olduğuna değinen Karcı, “Beş kıta ve 173 ülkeye mobilya ihraç eden Türkiye’deki en büyük mobilya kenti olma özelliğini taşıyan MASKO, mobilya ihracatının yüzde 10’unu gerçekleştiriyor. Şimdiye kadar sektörü uluslararası ticaretin uğrak noktası konumuna getirecek başarılı projelere imza attık. Atmaya da devam edeceğiz. Yabancı temsilcilik ve sanayi odalarıyla temaslarımız sürüyor. Yerli üreticiler için yeni pazarlar oluşturmayı sürdüreceğiz” dedi.

2012 yılında mobilya sektörünün önünün açık olduğuna değinen Karcı, “İnşaat sektöründeki gelişmelerle birlikte mobilya sektöründe de paralel bir büyüme yaşanacağını öngörüyoruz. Ancak sektörün geleceğini düşünürken ince detayların da atlanmaması gerekiyor. Öyle ki, küresel ekonomik krizin etkilerinin devam etmesi ve Avrupa’da yaşanan mali sıkıntılar sektör oyuncularının yapacağı doğru hamlelerle aşılabilecek durumlar. Biz MASKO olarak Türk mobilya sektörünün 2012 yılında yüzde 15 ila 20 arasında büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Dünyadaki belirsizlikler nedeniyle büyük yatırımlar peşinde koşmaya ara veren tüketicinin mobilya alımına hız vereceğini düşünüyorum. Bu nedenle iç pazara yönelik üretimlerimizi artırırken bir yandan da mobilya ihracatına odaklanacağız” dedi. 



“Yeni pazar arayışlarımız devam edecek”

Orta Doğu ve Avrupa’daki ihracat çalışmalarını hızlandıracaklarının da altını çizen Karcı, “Eski ticari ilişkilerimizi güçlendirmenin yanı sıra yeni bölge arayışlarımız da devam edecek. Ayrıca mobilya sektörü için MASKO tasarımlarının konuşulduğu bir yıl bizi bekliyor. 3D tasarım programları kullanarak dizayn ettiğimiz mobilyalarımızla Türk mobilyasını örnek alınan ve trendleri belirleyen konuma geçirmek en büyük hedefimiz. 2012 yılında da mobilya tasarımlarımızla öne çıkmaya devam edeceğiz” dedi.