Mobilya kenti MASKO, bu yıl 31 Ocak – 04 Şubat
tarihleri arasında gerçekleştirilen İMOB Mobilya Fuarı’na
katıldı. 550’ye yakın markayı temsil eden MASKO, fuar süresince
yerli üreticilerle yabancı alıcılar arasında ciddi bir köprü görevini de
üstlendi. Fuarda, aralarında Rusya, Mısır ve Suudi Arabistan gibi yedi farklı
ülkeden gelen yabancı alım heyetlerini ağırlayan MASKO, yerli üreticilerle
yabancı temsilcileri bir araya getirdi. Fuar öncesi İstanbul İhracatçılar
Birliği aracılığıyla Türkiye’ye gelen yabancı heyetler, MASKO Mobilya
Kenti’ndeki mağazaları gezerek önemli ticari bağlantılara imza attı.
İMOB Fuarını ve Türkiye mobilya sektörünün geldiği noktayı değerlendiren
MASKO Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, “İMOB
Fuarı, bugün dünyada İtalya’dan sonra en prestijli organizasyon olmaya aday.
Nitekim sayısı 10 bini aşan yabancı katılımcılar da organizasyonun öneminin en
kritik göstergesi” dedi. Karcı, “Türkiye mobilya sektöründe çok ciddi bir
potansiyel var. Bu potansiyelin dünyaya doğru anlatılması gerekiyor. İMOB gibi
organizasyonlar üreticilerin bağlantılar kurması ve markalarını tanıtmaları
açısından stratejik değer taşıyor. Biz de MASKO olarak Türk mobilya sektörünün
yurt dışında da var olması için elimizden geleni yapıyoruz. Kurduğumuz
bağlantılar sayesinde bugün fuarı gezen yedi farklı ülkeden temsilciler önemli
ticari bağlantılara imza attı. MASKO Türk mobilya sektörünün yurt dışındaki sesi
olmaya devam edecek” şeklinde konuştu.
“MASKO, mobilya ihracatının yüzde 10’unu
gerçekleştiriyor”
Türkiye mobilya sektörünün bugün geldiği noktada ciddi bir ihracat
potansiyeline sahip olduğuna değinen Karcı, “Beş kıta ve 173 ülkeye mobilya
ihraç eden Türkiye’deki en büyük mobilya kenti olma özelliğini taşıyan MASKO,
mobilya ihracatının yüzde 10’unu gerçekleştiriyor. Şimdiye kadar sektörü
uluslararası ticaretin uğrak noktası konumuna getirecek başarılı projelere imza
attık. Atmaya da devam edeceğiz. Yabancı temsilcilik ve sanayi odalarıyla
temaslarımız sürüyor. Yerli üreticiler için yeni pazarlar oluşturmayı
sürdüreceğiz” dedi.
2012
yılında mobilya sektörünün önünün açık olduğuna değinen Karcı, “İnşaat
sektöründeki gelişmelerle birlikte mobilya sektöründe de paralel bir büyüme
yaşanacağını öngörüyoruz. Ancak sektörün geleceğini düşünürken ince detayların
da atlanmaması gerekiyor. Öyle ki, küresel ekonomik krizin etkilerinin devam
etmesi ve Avrupa’da yaşanan mali sıkıntılar sektör oyuncularının yapacağı doğru
hamlelerle aşılabilecek durumlar. Biz MASKO olarak Türk mobilya sektörünün 2012
yılında yüzde 15 ila 20 arasında büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Dünyadaki
belirsizlikler nedeniyle büyük yatırımlar peşinde koşmaya ara veren tüketicinin
mobilya alımına hız vereceğini düşünüyorum. Bu nedenle iç pazara yönelik
üretimlerimizi artırırken bir yandan da mobilya ihracatına odaklanacağız”
dedi.
“Yeni pazar arayışlarımız devam edecek”
Orta Doğu ve Avrupa’daki ihracat çalışmalarını hızlandıracaklarının da altını
çizen Karcı, “Eski ticari ilişkilerimizi güçlendirmenin yanı sıra yeni bölge
arayışlarımız da devam edecek. Ayrıca mobilya sektörü için MASKO tasarımlarının
konuşulduğu bir yıl bizi bekliyor. 3D tasarım programları kullanarak dizayn
ettiğimiz mobilyalarımızla Türk mobilyasını örnek alınan ve trendleri belirleyen
konuma geçirmek en büyük hedefimiz. 2012 yılında da mobilya tasarımlarımızla öne
çıkmaya devam edeceğiz” dedi.