Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu, Fransa'nın Cannes şehrinde düzenlenen ve Türkiye'nin 'onur konuğu' ülke olarak yer aldığı, uluslararası yatırımcılar, şehir planlamacıları, belediyeler ile otel gruplarını buluşturan MIPIM Fuarı'nda basın mensuplarına fuara yönelik beklentilerini aktardı. Sektörün fuara katılmaktaki amacının 3-5 tane ev satmak değil, uluslararası firmalarla dirsek teması kurmak olduğunu belirten Ağaoğlu, Türk müteahhitlik sektörünün dünyada Çin'den sonra ikinci sırada yer aldığını anımsattı.
Ağaoğlu, daha önceki projelerin daha çok iç piyasaya yönelik olduğunu, özellikle Mütekabiliyet Yasası'ndan sonra artık projelerin uluslararası bir anlam kazandığını ifade etti. İstanbul'da zaten bir çok uluslararası projenin yapıldığına dikkati çeken Ağaoğlu, şöyle konuştu:
''Bu projeleri sadece iç pazara değil, dış pazara da tanıtmamız lazım. Türkiye'de hakikaten çok iyi şeyler oluyor ama projelerimizi dışarıya tam anlamıyla tanıtamıyoruz. Bu tip fuarlar uluslararası piyasalara ulaşmak için oldukça önemli platformlar ki, MIPIM de bunlardan bir tanesi. Türkiye'nin çok önemli projeleri burada görücüye çıktı. Büyük de ilgi gördü. Bu yıl zaten Türkiye onur ülkesi. Bu nedenle firmalar sadece kendilerini temsil etmiyorlar, ülkelerini de temsil etmenin sorumluluğunu taşıyorlar.''
Ağaoğlu, Türkiye'nin 2023'te dünyanın en büyük 10. ülkesi olmak istediğini hatırlatarak, ''İstanbul, finans merkezleri arasında 56. sırada bulunuyor. Bu Türk ekonomisinin dinamizmi ve gücüyle orantılı değil. İstanbul Finans Merkezi, İstanbul'u dünyanın sayılı finans merkezleri arasına sokacaktır. Eğer ekonomide 10. olacağım diyorsan bu finanssız olmaz. Bizim kesinlikle İstanbul'u ilk 10 arasına sokmamız lazım. Jeopolitik olarak baktığınız zaman İstanbul'un bu şansı zaten var. Aynı gün içinde hem Amerika hem de Uzakdoğu ile iletişim kurma şansınız var'' diye konuştu. Londra ve Dubai'nin dünyada yaşan kriz nedeniyle kan kaybederken İstanbul'un değer kazandığını ifade eden Ağaoğlu, büyüyen Türkiye'ye yakışan bir finans merkezinin olması gerektiğini söyledi.
''Fuar, dünya çapında oyuncu olduğumuzu gösterdi''
Ağaoğlu, fuardan beklentilerine değinerek, ''Fuar, dünya çapında oyuncu olduğumuzu gösterdi. Burada dünyanın çeşitli yerlerinden profesyonel yatırımcılar var. Onlarla tanışıp nasıl ortak projeler geliştirip, 'Nasıl sinerji yaratabiliriz'i göreceğiz. Artık Türkiye eski Türkiye değil. içe kapanık bir ekonomisi yok. Dünya ile entegre olmuş bir ekonomisi var. Bunun gövde gösterisi de burada yapılmış oldu. İletişim kurmanın en iyi yolu bu fuarlardır'' şeklinde konuştu. Ağaoğlu, MIPIM'e sadece Avrupalı yatırımcıların değil, Körfez ve Rusya'daki yatırımcıların da katıldığını vurgulayarak, bu çeşitliliğin bir avantaj olduğunu söyledi.
Mevcut projeleri içinde yabancılara bin 300'ün üzerinde mülk sattıklarını belirten Ağaoğlu, bu şekilde 350 milyon doların üzerinde bir paranın Türkiye'ye girmesini sağladıklarını kaydetti. Ağaoğlu, Türkiye'nin kaynağa ihtiyacı olduğunu belirterek, ''Türkiye'nin büyümeyi ya faizle para alarak sürdürmesi ya da yabancı yatırımcıyı çekmesi lazım. Ama yabancı yatırımcıyı çekmek o kadar kolay değil. En ucuz ve kalıcı kaynak yabancıya mülk satmaktır. Türkiye'nin sürdürülebilir büyümeyi yakalaması için yabancıya mülk satışını asgari 10 milyon doların üzerine taşıması lazım'' diye konuştu.
Türkiye'den 28 firma fuara katıldı
Fransa'nın Cannes şehrinde düzenlenen ve 15 mart'a kadar devam edecek MIPIM Fuarı'nda bin metrekarelik alanda Türk çadırı kuruldu. Türkiye'den 28 firma ve 500 ziyaretçinin yer aldığı dünyanın en büyük gayrimenkul fuarına, 80'den fazla ülkeden 20 bin ziyaretçi, bin 850 şirket, 4 bin 300 yatırımcı katıldı. Ekonomisinin gücü ve şirketlerinin büyüme hızı nedeniyle Türkiye'nin ''Onur Ülkesi'' seçildiği fuar, tüm dünyadan uluslararası yatırımcıları, şehir planlamacıları, belediyeler ve otel gruplarını buluşturdu.
1989'dan buyana Fransa'nın Cannes şehrinde Reed Midem tarafından düzenlenen fuar, yeni iş bağlantılarının kurulmasına zemin hazırlıyor.