MARS, 17 Kasım -19 Ocak tarihleri arasında ‘temel-siz’ adlı sergiye ev sahipliği yapacak. Jelle Clarisse, Antonio Cosentino, Can Aytekin ve Mustafa Pancar’ın resim, desen, eskiz ve kolajları ile üç boyutlu işlerinden oluşturulan seçkinin kavramsal çerçevesini, yerleşik anlamıyla yapı ve mekansallık fikrini sorgulayan anti-inşacı bir tavırla, mimarlık ve modernite, sivil / anıtsal mimari ve göç temaları oluşturuyor. Kullanılmış malzemelerden üretilen üç boyutlu işlerin ortak özelliği, tasarım ve mükemmel bir imalat fikri yerine, düşük teknolojiyle kotarılmış olmaları. Tüketim çılgınlığı, ekolojik dengesizlik ve bunlara karşı bir tedbir olarak sunulan geri dönüşüm çağında sergideki sanatçılar, malzemenin katı bir dönüşümünden çok, yeniden, başka bir form ve amaç için kullanımını öngörüyorlar. Mimarinin soylu, katı, sağlam ve kayıtsız gerçekliğine karşın, sergideki mimari heykel ve resimler, var olma kaygısı gütmeyen, apaçık kendini ele vermeyen, farazi, tahmini ve uçarı bir karakterde.
Sergi bu nitelikleriyle ‘kağıt mimarlığı’ kavramına yaklaşan işler, yaratıcı fikrin sınır çizgilerinde geziniyor. Mimari strüktür gerçekliğini hafife alıyor, günümüzün arsız ve yayılmacı ‘inşa etme’ fikrinin anlamsızlığını vurguluyor ve ‘inşa’nın kendisini bir eylem olarak yapı-bozuma uğratıyor.
Küratörlüğünü Pınar Öğrenci’nin yaptığı sergi Pazar ve Pazartesi günleri hariç, her gün 11.00-18.00 saatleri arasında görülebilir.
Görseller:
Can Aytekin, 'Tapınak', 2004, karışık teknik, 30x100x30 cm.
Antonio Cosentino, 'Paralel Bağlama' (Atlantis Serisi IV), 2012 tuval üzerine yağlıboya, 114x146 cm.
Antonio Cosentino, 'Saatleri Ayarlama Enstitüsü', 2012, kağıt üzerine füzen, 50x70 cm.
Mustafa Pancar, 'Kral İnşaat', 2011, karışık teknik, 210x100x40 cm.
Mustafa Pancar, 'Göç Yolları', 2012, kağıt üzerine kolaj, 15x15 cm.
Can Aytekin, 'Sarı Tapınak’, 2004, tuval üzerine yağlıboya, 152x192 cm.