Mimarlar Odası Ankara Şubesi: “Hat Sinyalizasyon Sistemi Olmadan Açıldı'



Yapılan basın açıklamasında; Başkentray ismini verdikleri hızlı tren hattının 2016 yılı Temmuz ayında ihalesinin yapıldığını, ihale süreci 24 ay iken 16’ıncı ayında geçici kabul ile sinyalizasyon sistemi bitmeden işletmeye açılmış olmasının sorgulanması gerektiği belirtildi.

Ulaştırma Bakanı dahil olmak üzere TCDD yönetim kadroları bütünüyle istifa etmeli” diyen Mimarlar Odası Ankara Şube Başkanı Tezcan Karakuş Candan, “2002’de Temelli, 22 Temmuz 2004, 11 Ağustos 2004 Kocaeli/Tavşancıl,  27 Ocak 2008’de Pamukkale Ekspresi, 19 Şubat 2008’de Ankara Sincan,  23 Şubat 2008’de Sivas’ın Şarkışla, 17 Mayıs 2009’da Sivas’ta, 27 Ağustos 2009’da Bilecik,  3 Ocak 2010’da iki Eskişehir, 8 Temmuz 2018 Çorlu’da yaşanan kazalar ve yaşamlarını yitiren, yaralanan yurttaşlarımızın sorumluluğunu alamayan bir yönetim mevcut” dedi.

Reklam Goruntulenme Bolumu

“Bilimsel ulaşım ilkelerine aykırı olarak, çağdaş yaklaşımlar hiçe sayılarak motorlu taşıtlara öncelik veren, bilim ve tekniği, kenti ve kentliyi göz ardı eden kentsel ulaşım projeleri, tüm kentlerimizde olduğu gibi Ankara için de yüksek düzeylerde risk ve maliyet getiriyor. Giderek sürdürülebilir bir yapıdan uzaklaşan ulaşım politikaları sürdürülürken, diğer yandan yaşanan tren kazalarından ders çıkarılmadığını görüyoruz” diyen Candan, sözlerine şöyle devam etti:

“Daha çok ve ölümcül nitelikte kaza yaratan yol genişletmeleri ve katlı kavşaklarla kent içi ulaşımını bir plan yapma gibi görenlerin aklının hep aynı yerden çalıştığını görüyoruz. Yayaları yok sayarken, Ankara katlı kavşağı çok ama meydanı olmayan bir kent haline getiriyor. Oysa ki kentler katlı kavşakları ve tünelleri ile değil, meydanları ve yaya alanları yani insan için tasarlanmış mekânları ile öne çıkmalı. Kentler arası ulaşım politikalarında güçlü tekniği olan hiç bir ayrıntısı ihmale gelmeyen teknolojilerle sürdürülmesi gerekir.”