Üçyol-Üçkuyular metro hattı için yapılan vagon ve çekici araç
ihalesinin gereksiz olduğu öne sürüldü. Mevcut vagonların yeterli olacağı,
İzmir’in parasının boşa harcanacağı savunuldu.
Yılan hikayesine döndü
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, metro hattını Üçkuyular’a kadar
uzatma projesinin tamamlanmayışı eleştiriliyor. Bir başka eleştiri ise
Üçyol-Üçkuyular hattında kullanılacak vagonlar için çıkılan 50 milyon dolarlık
ihaleye yapılıyor. Ege Üniversitesi-Üçyol arası hattın tamamlanmasında önemli
görevler üstlenen Büyükşehir Belediyesi bürokratları, yeni vagon alımının yanlış
ve gereksiz olduğunu iddia ediyor, şöyle diyor:
400 bin yolcu taşınabilir
"Şu anda çalışan metro hattında 45 çekici ve vagon var. Mevcut
sisteme göre iki dakikada bir araç kaldırılabilir. Günde 400 bin yolcu
taşınabilir. Şimdi Üçyol’dan Üçkuyular’a ve Ege Üniversitesi’nden de Bornova
merkeze kadar uzatılacak metro hattı tamamlandığında hedeflenen yolcu sayısı 200
bin bile değil. Mevcut vagonlar bu yolcuyu taşımaya fazlasıyla yetiyor. Yani
yapılan ihaleyle İzmir’in parası boşuna harcanmış olacak."
İki firma teklif verdi
Dünyada metro aracı satan 5-6 firmanın bulunduğunu vurgulayan
uzmanlar, "Bunlar araç satmak için sistemleri bile finanse eder. Çünkü araç
satmak en karlı iştir. Büyükşehir Belediyesi’nin ihalesine bir Çinli, bir de
İspanyol firmanın teklif verdiğini duyuyoruz. Çinliler 35 milyon dolar,
İspanyollar 90 milyon dolar teklif etmiş. İkisinin ortası bile bulunsa bu iş
İzmir’e 50-60 milyon dolar gibi bir paraya mal olacak" diye
konuşuyor.