Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek’in, başkente
metrobüs benzeri bir uygulama getireceğini belirtmesine karşın, bu sistemin
Ankara’ya uyup uymayacağı tartışması başladı. Şehir Plancıları Odası Ankara Şube
Başkanı Orhan Sarıaltun, sistemin Ankara’da çalışmasının mümkün
olmadığını, alt ve üstgeçitlerin en büyük engeli oluşturduğunu dile
getirdi.
Başkent ulaşımına metrobüs tarzında 120 adet 24 metre
uzunluğundaki araçlar geliyor. AKP’li Melih Gökçek yönetimindeki Anakent
Belediyesi, başkentteki Metro yapımını Ulaştırma Bakanlığı’na devretti. Belediye
yönetimi bu devretmenin ardından metrobüs yapma planlarına girişti. Bu kararla
1978 yılında dönemin Belediye Başkanı Ali Dinçer tarafından uygulanan ve
“Özel Otobüs Yolu” adıyla Dikmen-Bahçelievler
arasında hizmet veren toplu taşıma sistemine geri dönülüyor. 18 yıl önce Ankaray
projesinin başlaması nedeniyle sonlandırılan bu proje şimdi Gökçek tarafından
yeniden uygulamaya konulacak. Yaklaşık 200 yolcu alan otobüsleri Ankara’ya
kazandırma yolunda kararlı olduğunu dile getiren Gökçek, bu araçlardan 120 adet
almayı planladıklarını belirtti. 24 metre uzunluğundaki araçların manevra
kabiliyetinin çok yüksek olduğunu vurgulayan Gökçek, otobüslerin bir nevi küçük
tramvayları andırdığını belirtti.
Alınacak olan 2 körüklü 3 parçalı
otobüslerin giderinin şu anda hizmet veren 2 otobüsün giderine denk geleceğini
belirten Gökçek, ciddi bir tasarruf sağlayacaklarını savundu. Araçların çift
kapılı olduğunu belirten Gökçek, “Araçlar isteğinize göre üretiliyor. Biz gazlı
üretim isteyeceğiz. Ancak hem güzergâhları hem indi-bindi olayları üzerinde
çalışıyoruz. Emek isteyen bir iş. Arkadaşlarımız gerekli çalışmaları yapıyor”
dedi.
‘Altyapı
yok’
İstanbul'da toplu taşıma hizmetlerinde Metrobüs adıyla
kullanılan araçlara benzer otobüslerin 6 ay içerisinde Ankara trafiğinde
olacağını söylese de şehir plancıları konuyla ilgili herhangi bir altyapı
çalışmasının olmadığını söylüyor. Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı
Orhan Sarıaltun, Metrobüs uygulamasına benzer bir uygulamanın
Ankara’da en rahat Konya, İstanbul, Eskişehir gibi ana yollarda
yapılabileceğini, bunun da imkânsız olduğunu yolların alt ve üstgeçitlerle dolu
olduğunu belirtti.
‘Metro ayıbını kapatmaya
çalışıyor’
Sarıaltun, “Bu genişlikteki araçların hareketleri
imkânsız. Mevcut araç trafiğinin haricinde özel yollar tahsis edilmeli. Sadece
bu büyük araçların gidecekleri hatlar olmalı. Ankara’nın var olan yolları
üzerinde bu çalışma imkânsız çünkü var olan altgeçitler ve katlı kavşaklar
işleri zorlaştıracaktır. Bu da buraların yeniden tadilattan geçeceği anlamını
taşır” dedi. Gökçek’in ulaşım alanıdaki bu yeni projesini metrodaki
başarısızlığına bağlayan Sarıaltun, “Metrodaki ayıbını kapatmaya çalışıyor.
Metroya dair yapılanlar tam bir muamma iken, hiçbir altyapı çalışması yapmadan
böyle bir çalışmaya girişmek dalga geçmekten başka bir şey değildir” diye
konuştu.