2009 yılının en önemli kahramanlarından biri Mart ayında Anadolu yakasına da geçen metrobüstü. 2.4 milyon TL civarındaki değerleri, sık sık yolda kalmaları, durakların ulaşılabilirliği, raylı sistem için harcanabilecek kaynakların yine lastik tekerlekli araçlardan yana kullanılması gibi nedenlerle sık sık eleştirilen metrobüsler, ulusal basında da renkli karelerle yer aldılar. CHP İstanbul milletvekilleri Bihlun Tamaylıgil ve Sacid Yıldız tarafından Meclis gündemine de taşınan metrobüs, İETT yöneticilerini de sanık sandalyesine taşıdı. İETT’nin, 2007 yılında Prof. Dr. Haluk Gerçek'e hazırlattığı 'Topkapı-Avcılar Metrobüs Projesi ve Yeni Otobüs Alımı Ekonomik ve Mali Fizibilite Etüdü' adlı rapora da uygun davranmadığı da ortaya çıktı. Capacity ve Phileas marka araçların mali ve ekonomik karşılaştırılmasının yapıldığı raporda, otobüslerin tekli ve ikili diziler halinde işletilmesi seçenekleri ayrı ayrı inceleniyor.
Yılın son aylarında bilet ücretlerine yapılan zamlar sonrasında protesto gösterilerine sahne olan metrobüs durakları, engellilere çile nedeniyle de dava konusu oldu. Özellikle hastanalere yakın duraklarda rampalar isteyen engelliler, seslerini duyuramadıkları için öfkeliydi.