Keçiören ilçesi, nüfusunun Çankaya’yı
geçmesinin ardından sabah ve akşam trafiği en sıkışık olan bölgelerin başında
gelmeye başladı. Keçiören Metrosu’nun Dışkapı
bölgesindeki inşaatı yalnızca yolu daraltarak trafiği yavaşlatmakla kalmıyor,
aynı zamanda atıl olarak duruyor. Aylardır hiçbir çalışma olmadığı için inşaatın
yan duvarlarında ağaçlar boy atmış durumda.
Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, başkanlığı döneminde
metro inşaatlarını tamamlayamadığı ve yalnızca tünel kazdığı eleştirileriyle sık
sık karşılaşıyor. Sabah ve akşam trafiğin tıkanmasıyla gündeme gelen Keçiören’e
yapımı yıllar önce başlayan metronun tüneli atıl durumda. Keçiören bölgesindeki
birçok inşaat alanının üzeri kapatılırken, Dışkapı bölgesindeki inşaat alanıyla
kimse ilgilenmiyor. İnşaat alanında hiçbir çalışma belirtisi görünmezken, alanın
yan duvarlarına tutunan ağaçlar boy atmış durumda. İnşaat alanı aynı zamanda
Dışkapı’dan Ziraat Mahallesi’ne yönelik yaya trafiğini de engelliyor. Mahalle
sakinleri, üstgeçitle bağlantılı yaya yolunda akşamları istenmeyen olaylar
yaşandığına dikkat çekiyor.
‘Metro çukurları fare yuvasına döndü’
Metro inşaatlarının genel durumuyla ilgili olarak Şehir Plancıları Odası
Ankara Şube Başkanı Orhan Sarıaltun’un görüşlerini aldık. Metro
inşaatlarının 1994 yılında Anakent Belediyesi’nce onaylanan Ulaşım Ana Planı
uyarınca başladığını belirten Sarıaltun, inşaatların yıllardır yarım
bırakıldığını söyledi.
Toplam 16 yıldır Anakent Belediye Başkanı olan Gökçek’in her seçim döneminde
metro hatlarına ilişkin taahütlerde bulunduğunu anımsatan Sarıaltun, yarım kalan
metro inşaatlarında malzemelerin çürüdüğünü dile getirdi. Sarıaltun,
“Büyükşehirden ve EGO dan konuyla ilgili bilgi alamıyoruz. Kamunun parasını
harcıyorsunuz. Nereye, ne için belli değil. Çukur kazılıp bırakılıyor. Bu
çukurlar fare yuvasına dönüştü; halk sağlığını da tehdit ediyor. Dünyada böyle
birşey yok” diye konuştu.
Anakent Belediyesi’ne bağlı EGO Genel Müdürlüğü tarafından 1994 yılında
hazırlanan ve Belediye Meclisi’nde onaylanan Ulaşım Ana Planına göre Kızılay-
Çayyolu, Kızılay -Keçiören ve Kızılay-Dikmen hatlarının yapılması gerekiyor. Bu
planın yolcu kapasitesine göre hazırlandığını belirten Sarıaltun, kent merkezi
dışında bulunan bölgelerin metro hizmeti sağlanarak cazip hale getirilmesinin,
böylece merkezdeki yoğunluğun azaltılmasının planlandığını ancak yönetimin bunu
hayata geçirmediğini dile getirdi.
Anakent Belediyesi’nin uygulamalarının otomobil öncelikli olduğunu söyleyen
Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Orhan Sarıaltun, “Gökçek, merkezi
yollara katlı kavşak yaparak, trafiği hızlandırdığını iddia ediyor. Bu durum
Atatürk Bulvarı’nı otoparka dönüştürdü. Ulaşım planında öngörülen metro hatları
tamamlanmayıp yarım bırakıldığı için merkezde trafik sıkışıyor. Böyle devam
ederse sıkışıklık daha da artacak. İstediğiniz kadar katlı kavşak yapın, bu
sorun çözülmez. İnsanların evden işe toplu taşıma araçlarıyla konforlu bir
şekilde taşınması gerekiyor. Başkentte ise özel araçlar teşvik ediliyor” diye
konuştu.
‘Acilen açıklama yapılmalı’
Sarıaltun, Ankara’da toplu taşımayı rahatlatıp, konfora kavuşturacak olan
metro hatları konusunda belediyenin ve EGO Genel Müdürlüğü’nün kamuoyuna acilen
bilgi vermesi gerektiğini kaydetti.