Metro İnşaatında Ağaçlar Boy Attı



Keçiören ilçesi, nüfusunun Çankaya’yı geçmesinin ardından sabah ve akşam trafiği en sıkışık olan bölgelerin başında gelmeye başladı. Keçiören Metrosu’nun Dışkapı bölgesindeki inşaatı yalnızca yolu daraltarak trafiği yavaşlatmakla kalmıyor, aynı zamanda atıl olarak duruyor. Aylardır hiçbir çalışma olmadığı için inşaatın yan duvarlarında ağaçlar boy atmış durumda.

Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, başkanlığı döneminde metro inşaatlarını tamamlayamadığı ve yalnızca tünel kazdığı eleştirileriyle sık sık karşılaşıyor. Sabah ve akşam trafiğin tıkanmasıyla gündeme gelen Keçiören’e yapımı yıllar önce başlayan metronun tüneli atıl durumda. Keçiören bölgesindeki birçok inşaat alanının üzeri kapatılırken, Dışkapı bölgesindeki inşaat alanıyla kimse ilgilenmiyor. İnşaat alanında hiçbir çalışma belirtisi görünmezken, alanın yan duvarlarına tutunan ağaçlar boy atmış durumda. İnşaat alanı aynı zamanda Dışkapı’dan Ziraat Mahallesi’ne yönelik yaya trafiğini de engelliyor. Mahalle sakinleri, üstgeçitle bağlantılı yaya yolunda akşamları istenmeyen olaylar yaşandığına dikkat çekiyor.

‘Metro çukurları fare yuvasına döndü’

Metro inşaatlarının genel durumuyla ilgili olarak Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Orhan Sarıaltun’un görüşlerini aldık. Metro inşaatlarının 1994 yılında Anakent Belediyesi’nce onaylanan Ulaşım Ana Planı uyarınca başladığını belirten Sarıaltun, inşaatların yıllardır yarım bırakıldığını söyledi.

Toplam 16 yıldır Anakent Belediye Başkanı olan Gökçek’in her seçim döneminde metro hatlarına ilişkin taahütlerde bulunduğunu anımsatan Sarıaltun, yarım kalan metro inşaatlarında malzemelerin çürüdüğünü dile getirdi. Sarıaltun, “Büyükşehirden ve EGO dan konuyla ilgili bilgi alamıyoruz. Kamunun parasını harcıyorsunuz. Nereye, ne için belli değil. Çukur kazılıp bırakılıyor. Bu çukurlar fare yuvasına dönüştü; halk sağlığını da tehdit ediyor. Dünyada böyle birşey yok” diye konuştu.

Anakent Belediyesi’ne bağlı EGO Genel Müdürlüğü tarafından 1994 yılında hazırlanan ve Belediye Meclisi’nde onaylanan Ulaşım Ana Planına göre Kızılay- Çayyolu, Kızılay -Keçiören ve Kızılay-Dikmen hatlarının yapılması gerekiyor. Bu planın yolcu kapasitesine göre hazırlandığını belirten Sarıaltun, kent merkezi dışında bulunan bölgelerin metro hizmeti sağlanarak cazip hale getirilmesinin, böylece merkezdeki yoğunluğun azaltılmasının planlandığını ancak yönetimin bunu hayata geçirmediğini dile getirdi.

Anakent Belediyesi’nin uygulamalarının otomobil öncelikli olduğunu söyleyen Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Orhan Sarıaltun, “Gökçek, merkezi yollara katlı kavşak yaparak, trafiği hızlandırdığını iddia ediyor. Bu durum Atatürk Bulvarı’nı otoparka dönüştürdü. Ulaşım planında öngörülen metro hatları tamamlanmayıp yarım bırakıldığı için merkezde trafik sıkışıyor. Böyle devam ederse sıkışıklık daha da artacak. İstediğiniz kadar katlı kavşak yapın, bu sorun çözülmez. İnsanların evden işe toplu taşıma araçlarıyla konforlu bir şekilde taşınması gerekiyor. Başkentte ise özel araçlar teşvik ediliyor” diye konuştu.

‘Acilen açıklama yapılmalı’

Sarıaltun, Ankara’da toplu taşımayı rahatlatıp, konfora kavuşturacak olan metro hatları konusunda belediyenin ve EGO Genel Müdürlüğü’nün kamuoyuna acilen bilgi vermesi gerektiğini kaydetti.