Metro Haliç Geçişi'nde Temel Kazıkları Çakma İşlemi Başladı
Haliç Metro Geçiş Köprüsü inşaatının temel
kazıklarının çakma işlemi başladı. Köprü tamamlandığında,
Hacıosman’dan metroya binen yolcular kesintisiz
Yenikapı aktarma istasyonuna gelecek.
Portekiz’de imal edilerek Haliç’e getirilen dev kazıklar,
teknik hazırlıkların tamamlanmasından sonra çakılmaya başlandı. İnşaat için
şimdiye kadar 35 kazık getirildi; 19 adet kazığın ise Mart ayı sonlarında doğru
Haliç’e getirilmesi bekleniyor.
Haliç’te depolanan kazıkların teknik
çalışmalarının tamamlanmasının ardından 27 Şubat 2010 tarihinde ilk kazık
çakıldı. Bugüne kadar ilk 3 kazığın çakımı tamamlandı. Deniz kazıklarının
tümünün “çakma işlemi”nin 15 Nisan 2010 tarihine kadar tamamlanması planlanıyor.
Ardından kazık tabanından anakayaya doğru soket kazısı ve betonlama işlemleri
başlayacak. Köprü inşaatının 2010 sonunda bitirilmesi planlanıyor.
Haliç Metro
Geçiş Köprüsü, mevcut Unkapanı Köprüsü’nün ortalama 200 m. güneyinde inşa
ediliyor. Köprü için “eğik askılı cable-stayed” köprü sistemi
seçildi. Bu sistemde, iki pilon (ana taşıyıcı ayak) bulunuyor. Köprü tabliyeleri
kablolarla bu pilonlara asılarak taşıyacak. Köprü pilonları, 55 m. yüksekliğinde
olacak. Köprünün sudaki kısmında (pilonlar da dahil) toplam 4 ayak bulunacak.
Köprünün uzunluğu ise 936 m. (deniz üzerindeki uzunluğu 460 m.) Ortası
raylı sistem, iki kenarı yayaya açık bir köprü. Köprüde 1 adet istasyon
bulunuyor. Bu istasyon, 8 vagonlu işleyişe uygun olarak 180 m. uzunluğunda.
Kazıkların
özellikleri
* Haliç’in depremselliği, faylanma durumu, zemin
koşulları, Haliç tabanı çamur tabakası dikkate alınarak yapılan analizler
sonucunda tasarlanan kazıkların her biri 4 bin 700 ton servis yüküne ve 9 bin
400 ton nihai yük değerine göre projelendirilmiş.
* Metro Haliç Geçiş
Köprüsü’nün her bir ayağının altında bir kazık grubu olmak üzere, bu gruplarda
Unkapanı’ndan Beyoğlu’na doğru sırasıyla 5-5-9-9-4 gruplar halinde 32 taşıyıcı
kazık yer alacak.
* Çelik borular 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile
denize indirilerek özel çekiç ile çakılıyor. * İki ayrı vinç ile taşınarak
hareketleri sabitleniyor. * 2 adet hafriyat dubası, 1 adet pompa dubası
kuruldu. * Güvenlik teknesi ve çeşitli güçlerde römorklar görev
yapıyor.