Mersin-Antalya arasında yaklaşık 9 saat
süren ulaşımı 5 saate kadar indirecek ''Akdeniz Sahil
Yolu Projesi''nin Mersin sınırlarındaki bölümünün tamamlanmasıyla,
bölgenin tarihi, turistik ve ticari öneminin artacağı bildirildi. Karayolları 5.
Bölge Müdürü Mehmet Akyiğit, 490 kilometrelik Mersin-Antalya
karayolundaki trafik akışının, yöredeki tarım ve sanayide yaşanan hızlı gelişme,
Mersin'de liman ve serbest bölgenin bulunması gibi nedenlerle her geçen gün
yoğunlaştığını söyledi.
Bu yoğunlukta sahil şeridi boyunca yer alan tarihi ve turistik mekanların
bulunmasının da etkili olduğunu belirten Akyiğit, ayrıca yöredeki narenciye
üretimi ve seracılığın yaygın olmasının yolun önemini daha da artırdığını ifade
etti. Özellikle Silifke-Anamur arasındaki bölümde yer alan virajların, yer yer
iki aracın sığmayacak kadar dar olduğunu, bazı kesimlerde de yüksek uçurumlar
bulunduğunu vurgulayan Akyiğit, ilçelerin yanı sıra iki kent arasındaki ulaşımı
rahatlatacak projenin 1985 yılında yatırım programına alındığını hatırlattı.
Sorumluluk alanlarında kalan ''Mersin-Erdemli-Silifke-Taşucu-13.
Bölge Hududu Yolu''nun proje uzunluğunun 227 kilometre olduğuna işaret
eden Akyiğit, ''2002 yılı sonuna kadar 61 kilometresi tamamlanabilen projede,
bugün toplam 123 kilometrelik bölünmüş yolu hizmete açmanın mutluluğunu
yaşıyoruz. 41 kilometrelik kesimde de ihaleli olarak yapım çalışmalarına devam
ediliyor. Kalan 63 kilometrelik bölümde ise ihale süreci sürüyor. Proje
kapsamında ayrıca toplam uzunluğu 4 bin 244 metre uzunluğunda 7 tünel de yer
alıyor'' dedi.
Proje 2012'de tamamlanacak
Akyiğit, 2012 yılında tamamlanması hedeflenen yaklaşık 545 milyon TL
maliyetli proje için, bugüne kadar 143 milyon TL harcandığını söyledi. Geçen yıl
27 milyon TL harcanarak 31 kilometrelik bölünmüş yolun trafiğe açıldığını
hatırlatan Akyiğit, bu yılki ödeneğin 9 milyon TL olduğunu, sağlanacak 50 milyon
TL'lik ek ödenekle 26 kilometrelik kesimi daha bölünmüş yol olarak trafiğe
açmayı hedeflediklerini belirtti.
Çalışmayla yolun genişletilmesinin yanı sıra mesafe olarak da kısalacağını
ifade eden Akyiğit, şöyle devam etti:
''Projenin sorumluluk alanımızdaki uzunluğu 248 kilometre olan bölüm, 21
kilometre kısalarak 227 kilometreye düşecek. Bir çok virajın da ortadan
kalkmasıyla iki kent arasında yaklaşık 9 saat süren ulaşımı 5 saate kadar
indirecek projenin, Mersin sınırlarındaki bölümünün tamamlanmasıyla bölgenin
tarihi, turistik ve ticari önemi artacak. Hizmet kalitesinin artmasına bağlı
olarak ülke ekonomisine de önemli katkılar sunacak. Ayrıca, başta Anamur olmak
üzere, Aydıncık ve Bozyazı ilçeleri ile kent merkezi arasındaki ulaşım da
kolaylaşacak. Yörede yetiştirilen ürünler pazara daha kolay ulaşacak. Bu da yöre
halkının gelişmesine ve kalkınmasına, dolayısıyla Doğu Akdeniz'e hayat
verecek.''