''Menderes Nehri'ni Niçin Lojistik Olarak Taşımacılıkta Kullanmayalım''
Foto: Denizli Valiliği Resmi İnternet Sayfası
Denizli Sanayici ve İşadamları Derneği (DESİAD) Yönetim Kurulu
Başkanı Mehmet Salih Başöz, coğrafi konum dolayısıyla limanlardan uzak olması ve
demiryolu taşımacılığının aktif kullanılamamasının lojistik bakımından
Denizli'yi sıkıntıya soktuğunu belirterek, Menderes Nehri'ni taşımacılıkta
kullanma önerisinde bulundu.
Başöz, ''Denizli Ekonomisinin Dinamikleri'' konulu 19 Ekim 2011 tarihinde
yapılan çalıştayın sonuç bildirgesini, Denizli Gazeteciler Cemiyeti'nde
düzenlediği basın toplantısıyla açıkladı.
Çalıştayda, Denizli'nin öne çıkarması gereken sektörler ve bunun için neler
yapılması gerektiği ele aldıklarını belirten Başöz, deneyimli işadamlarının
katılımıyla gerçekleştirilen çalıştayın sonuç bildirgesinin, en iyi
değerlendirme yapılarak ortaya konulması için bugüne kaldığını ifade etti.
Başöz, çalıştayda, lojistik konusunun önemli sıkıntı olarak öne çıktığını
dile getirerek, şunları kaydetti:
''Coğrafi konum nedeniyle limanlardan uzak olmamız ve demiryolu
taşımacılığının daha hala aktif kullanılamaması, lojistik bakımından bizi
sıkıntıya sokuyor. Çalıştayda bir arkadaşımız 'bütün Avrupa'da taşımacılık nehir
üzerinden oluyor' dedi. Biz de Menderes Nehri'ni niçin lojistik olarak
taşımacılıkta kullanmayalım, Menderes'i kullanarak Denizli'yi Ege Denizi'ne
bağlayalım. Bunun münhani eğrileri çıkartılarak taşımacılığa elverişli olup
olmadığı ölçülmeli. Yapılabilirse çok da güzel ekonomik bir netice verecektir.
Sultanhisar'daki Nysa antik kentinde gemilerin bağlanma halkalarını gördüm.
Tarih bize ne yapmamız gerektiğini söylüyor. Menderes'in eski çağlarda
taşımacılıkta kullanıldığını tarih kitaplarından okuyoruz. Bu hemen olacak bir
şey değil. Bunun münhani eğrilerinin çıkartılması lazım, kot farklarının
oluşturulması lazım. Gerekirse havuz sistemi bile yapılabilir. Bunun bize
getirisi, kapasitemiz nedir- Bunların tartışılması lazım. Beyin jimnastiği
yaptığımız bu nevi çalıştaylarda bir tek fikir bile milyonlarca dolarlık katma
değer olarak kentimize gelebilir.''
Sonuç bildirgesi doğrultusunda daha etkin ve ileriye dönük gelişim için
yapılması gerekenlere de değinen Başöz, ''Pamukkale ve çevresinin turizm
anlamında daha da geliştirilmesi, sağlık turizminin yurt içi yanı sıra, yurt
dışına da pazarlanması, demiryolunun bir an önce yolcu taşımacılığında faaliyete
geçirilmesi, Denizli-İzmir arasında sabah erken, akşam geç saatlerde ekspres
tren seferlerinin başlaması gerekir'' dedi.