Mekansal kararlar

* Tarihi Sulukule kentsel dokusu , özgün ada morfolojisi, yol sistemi, sokak rejimi genel olarak korunmak suretiyle yeniden üretiliyor.

* Üst ölçek plan kararları ndaki temel koruma anlayışına uyuluyor; Sur Koruma Bandı sınırlarının belirlediği yapılaşma koşulları ve gabari sınırlamaları esas alınıyor.

* Sur Koruma Bandı ’nın izin verdiği yerlerde siluet etkisi göz önüne alınarak 2 katlı, bandın dışarısında kalan alanlarda ise topografyanın izin verdiği ölçülerde, kentsel dokuya uygun 3 ve 4 katlı yapılaşmaya gidiliyor.

* Yapılaşmaya gidilmeden önce alanda arkeolojik çalışma yapılması öngörülüyor; buna göre projenin revize edilmesi öneriliyor.
* Belirlenen tescilli parseller ve yapılarda rölevelere uygun olarak restorasyon ve restitüsyon yapılacağı varsayılıyor.

* İmzalanan muvafakatnamelerdeki 620 hak sahibi için üretilen konutların dışında kullanım hakkı önceliği Sulukule yerel halkına ait olmak üzere çeşitli tipolojilerde sosyal konutlar üretiliyor.

* Mimari çözümlerde hak sahipliği ve kullanıcı taleplerine bağlı esnek bir m2-tipoloji yaklaşımı benimseniyor; konut m2’leri alanın tarihi özelliklerine ve karakteristiklerine uygun hale getiriliyor.

* Bölgedeki yeşil alan eksikliği giderilmek üzere parsellerdeki taban kullanımı TAKS 0.58’i aşmadan avlu ve bahçe kullanımı öngörülüyor; ayrıca alt ve üst bostan gibi iyi kullanılmayan alanlar düzenli yeşil alan haline getirilerek korunuyor. Böylelikle Fatih Acil Eylem Plan’ında bu alanlar için alınmış olan 'toplanma alanı' kararına uyuluyor.

* Tüm adalarda karma kullanım geliştiriliyor ve ticari fonksiyonlar özellikle Kara Suları’nın önünden geçen Kaleboyu Caddesi boyunca yoğunlaştırılıyor. Üretilen ticaret alanlarıyla bölgede yerel istihdama olanak veren kullanımlar öneriliyor.

* Kültürel ve toplumsal gelişme için sosyal donatı alanları yaratılarak Roman kültürünü de içine alan sürdürülebilir bir toplumsal hayat sağlanmaya çalışılıyor.

* Bölgedeki koruma kararları , arkeolojik riskler ve kullanıcı profili değerlendirilerek, otopark ihtiyacı ve üretimi belirli adalarda kapalı yeraltı otoparkları olarak öngörülüyor.