Mekan Çözümleri, R+T Turkey ile Görücüye Çıkıyor!



Messe Stuttgart’ın düzenlediği 3. Uluslararası Panjur, Tente, Kapı / Geçiş Sistemleri ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı R+T Turkey’de açık, kapalı tüm mekan çözümleri için son teknolojiyle üretilen sistemler sergilenecek. Fuar, Çin başta olmak üzere Güney Amerika ve Türkiye’de organize ediliyor. Türkiye’de organize edilmesinin temel sebeplerinden birisi, Türkiye’de daha fazla ziyaretçiye ulaşmak ve de özellikle Afrika ve Orta Doğu’dan satın almacıları fuara çekebilmek. Fuarda, Türkiye ve Avrupa’dan Monte Carlo Tente, ICA, Medo Tente, Barış Tente, Brillant, Serge Ferrari ve Nice gibi uluslararası tanınmış sektör temsilcileri yer alıyor. Özellikle Alman sanayinin güncel gelişmelerine ilgi duyanlar, 10 Alman şirketinin katılımını onayladığı resmi Alman Pavyonunu ziyaret edebilecekler.

Messe Stuttgart Ares Fuarcılık Genel Müdürü Ufuk Altıntop, hem firma hem de R+T Turkey Fuarı hakkında merak ettiklerimizi sorduk.

Öncelikle Messe Stuttgart Ares Fuarcılık hakkında bilgi verir misiniz? Türkiye faaliyetleri ne zaman ve nasıl başladı?

Fuar düzenlemeye 2004 senesinde Ibatech Istanbul ve Photodigital fuarlarıyla başlayan şirketimiz, 2010 senesinde global bir fuar organizasyon şirketi olan Landesmesse Stuttgart şirketiyle ortak oldu. Messe Stuttgart, 2010 yılından bu yana Türkiye’deki Messe Stuttgart Ares ortaklığı aracılığıyla temsil ediliyordu. Messe Stuttgart, 1 Ocak 2017’de İstanbul merkezli Türkiye’deki ortaklığının kalan hisseleri de satın aldı.

Messe Stuttgart Ares Fuarcılık’ın bünyesinde hangi fuarlar bulunuyor?

Messe Stuttgart Ares Fuarcılık; panjur, kapı ve güneşten koruma sistemleriyle ilgili bölgenin öncü fuarı R+T Turkey’i İstanbul’da organize ediyor. Stuttgart’taki dünyanın önde gelen R+T fuarının bir dalı olan R+T Turkey, 2013’ten bu yana iki yılda bir gerçekleştiriliyor. Ibatech, Türkiye ve çevre ülke pazarları için pastacılık ve şekerleme alanlarında lider bir uluslararası ticaret fuarı. Ibatech Ankara ve İzmir’de de düzenleniyor. Türkiye’nin en kapsamlı fotoğrafçılık fuarı Photo Digital 6 - 9 Nisan 2017 tarihlerinde 7. kez düzenlenecek. Messe Stuttgart, kendi altyapısı ile ABD, Çin ve Türkiye'de iştirakleri, ayrıca yurt dışı temsilcilikleri ile dünya çapında 56 ülkede aktif olarak çalışıyor. Bu ağ sistemi Türkiye’de organize edilen fuarlarımız için de çalıştırılıyor.

Messe Stuttgart Ares Fuarcılık Genel Müdürü Ufuk Altıntop

Messe Stuttgart Ares Fuarcılık’ın R+T Turkey Turkey fuarını yapma nedenleri nelerdir? Bu fuar Messe Stuttgart’a neler kazandırdı?

75 yaşında olan merkez şirketimizin en eski fuar organizasyonu R+T ve 50. yılını kutladı. 3 senede bir Stuttgart’ta düzenlenen fuarın bir sonraki organizasyon tarihi, Şubat – 3 Mart 2018. Fuara 2015 senesinde 131 ülkeden ziyaretçi geldi. Ancak R+T Fuarı her ne kadar bu kadar farklı ülkelerden ziyaretçiyi cezbetse de bu sektörde yer alan firmalar değişik pazarlarda çok daha fazla sayıda “Satın Almacı”ya ulaşmak istiyorlar. Fuar, Çin başta olmak üzere Güney Amerika ve Türkiye’de organize ediliyor. Türkiye’de organize edilmesinin temel sebeplerinden birisi, Türkiye’de daha fazla ziyaretçiye ulaşmak ve de özellikle Afrika ve Orta Doğu’dan satın almacıları fuara çekebilmek. Bu sebeple uluslararası ziyaretçi çalışmalarımızı artırdık.

Ekonomi Bakanlığı’nın ‘Alım Heyeti’ programına dâhil ettiği fuar, özellikle Orta Doğu ülkeleri ve Kuzey Afrika olmak üzere 150 ülkede aktif şekilde duyuruluyor. İlgi duyan firmalar için seyahat ve konaklama masraflarının bir kısmının karşılanması ve heyet koordinasyonu o ülkede bulunan Türk Ticaret Ataşeleri tarafından yapılabiliyor.

R+T Turkey, bu yıl 3. kez düzenlenecek. İlk 2 fuarla ilgili izlenimleriniz neler? Katılımcı ve ziyaretçi sayısı açısından değerlendirildiğinde beklentilerinizi karşıladı mı?

R+T Turkey Panjur, Kapı/Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri İhtisas Fuarı, 2015 senesinde daha fazla ziyaretçi ve katılımcı çekerek çok olumlu bir sonuç elde etti. Yurt içi ve yurt dışından gelen 7 bin 21 ziyaretçi (2013: 6.689 ziyaretçi) 119 katılımcının (2013:116 katılımcı) tanıttığı yeni ürünler ve trendler hakkında bilgi edindi. Ziyaretçi anketi sonucunda göre en yoğun ilgi gören ürünler sırasıyla tente ve sundurma (% 39), pergole (% 36), panjur ve aksesuar (% 30), pencere kepenkleri (% 26), geçiş sistemleri (% 16) ve iç bölümde bulunan güneşlikler (% 14) oldu. Katılımcıların % 29'u (2013: %16) yurt dışı kaynaklıydı. Yurt dışından gelen ziyaretçi oranı da yüzde 32'ye (2013: %27) yükseldi. Ziyaretçilerin neredeyse yarısı İstanbul'un yakınındaki 300 km çapında bir bölgeden geldi. Fuara başta Türkiye olmak üzere İran, Yunanistan ve Bulgaristan gibi komşu ülkeler ile Lübnan, Suudi Arabistan, Ürdün, Almanya, İtalya, Rusya, Kosova, Çin ve İsrail'den ziyaretçi geldi. Böylece R+T Turkey Panjur, Tente, Kapı/Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı; Türkiye, Doğu Avrupa ve Yakın Doğu bölgesinde bu alandaki ihtisas fuarı liderliğini başarılı bir şekilde ispatladı. Ziyaretçilerin yüksek bir oranı fuarı tekrar ziyaret edeceklerini belirtti. Ziyaretçilerin yüzde 86'sı bir sonraki fuara kesinlikle tekrar geleceklerini ve yüzde 88'i R+T Turkey fuarını tavsiye edeceklerini belirtti. Ziyaretçiler arasında çok sayıda karar verme pozisyonundaki yöneticiler bulunuyordu. R+T Turkey fuarı ziyaretçileri arasında yüksek oranda karar verme pozisyonundaki yöneticilerin bulunması önemli bir noktaydı. Ziyaretçilerin üçte ikisi (% 65) şirket ve kurumlarda karar verme pozisyonundaki yöneticilerden oluşuyordu. Toplamda çok yüksek bir ziyaretçi kalitesi elde edildi. Ziyaretçilerin yüzde 93'ü satın alma ve tedarik zincirinde karar verici olduklarını belirtti, ziyaretçilerin yüzde 60'ı ise önümüzdeki 6 ay içinde yatırım yapmayı planladıklarını belirtti.

R+T Turkey’in hedef kitlesini kimler oluşturuyor?

Fuar; mimarlar, iç mimarlar, dekoratörler, inşaat mühendisleri, proje taahhüt firmaları ve yatırımcılardan, panjur, kepenk, tente ve pergola, güneş koruma sistemleri, pencere ve sineklik, kapı ve geçiş sistemleri, sürücü ve kontrol sistemleri üreticilerine dek çok geniş bir yelpazede ziyaretçi profiline sahip bulunuyor. Ayrıca, sektörle ilgili toptancılar, distribütörler, bayiler ve perakendeciler ile özellikle uygulayıcılar ve teknik elemanların da ilgi alanına giriyor.

Fuara yurt dışından katılım oranı nedir? Özellikle hangi ülkeler ilgi gösteriyor?

Dünyanın dört bir yanından ziyaretçiler, sektörün en yeni trendleri hakkında bilgi almak için 1 -Mart 2017 tarihleri arasında İstanbul’da bir araya gelecek. 100’den fazla sergici, inşaat sektörü için panjur, kapı/geçiş sistemleri ve güneş koruması alanlarından yenilikler, ürünler ve yeni teknolojiler sunacak. Onların arasında Türkiye ve Avrupa’dan Monte Carlo Tente, ICA, Medo Tente, Bariş Tente, Brillant, Serge Ferrari ve Nice gibi uluslararası tanınmış sektör temsilcileri de yer alıyor. Özellikle Alman sanayinin güncel gelişmelerine ilgi duyanlar, on Alman şirketinin katılımını onayladığı Resmi Alman Pavyonu'nda katılıyor. Bir BVRS - Bundesverband Rollladen und Sonnenschutz e.V. temsilcisi, sergici heyetine eşlik edecek ve ilgili ziyaretçilere güncel gelişmeler hakkında birinci elden bilgiler verebilecek. R+T Turkey’e katılım, Türk pazarını Alman şirketleri için önemli bir ticari merkez olarak sınıflandıran Federal Ekonomi ve Enerji Bakanlığı (BMWi) tarafından destekleniyor.

R+T Turkey 2017 fuarını hangi kurumlar destekliyor?

R+T 2017 fuarımızı destekleyen kurumlar arasında; Bundesverband Rollladen + Sonnenschutz e.V. (Panjurlar ve Güneşten Koruma Üreticileri Federal Birliği), BVT – Verband Tore (Kapı İmalatçıları ve Tedarikçileri Federasyonu), ITRS e.V. (Teknik Tekstil Ürünleri –Panjurlar – Güneş Perdeleri Sanayi Birliği ), TBÜD (Tente, Branda, Şemsiye ve Membran Üreticileri Derneği) bulunuyor. Ayrıca 2017 senesine yönelik olarak birçok yurt içi ve yurt dışı ilgili derneklerle ziyaretçi çalışmalarımızı arttıracağız. KOSGEB (Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı) R+T 2017 fuarına katılan Türk firmalara finansal desteğini sürdürüyor.

Türkiye’de inşaat sektörünün gelişimini nasıl değerlendirirsiniz? 2017 ile ilgili öngörüleriniz neler?

Ülkemizde inşaat sektörünün büyümesini sürdürmesi ve beraberinde yan sektörlere olan yatırımın devam etmesi nedeniyle, uluslararası bir ihtisas fuarı olan R+T Turkey 2017’ ye olan ilginin bu yıl da eksilmeden sürdüğü gözleniyor. Son on yılda hızlı ekonomik büyümesi nedeniyle Türkiye, dünya çapında en hızlı büyüyen piyasalardan biri haline geldi. Türk hükümeti, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100.yılında, 2023 yılına kadar iddialı ekonomik hedefler gerçekleştirmek ve o zamana kadar dünyanın en büyük on ekonomisi arasına girmek istiyor. Bu iddialı hedeflere ulaşabilmek için “2023 Vizyonu” doğrultusunda geniş kapsamlı bir önlemler kataloğu oluşturuldu. Büyük inşaat projeleri başlatıldı, küçük ve orta ölçekli işletmeler için destek programları uygulamaya konulmuş ve yenilikçi strateji programları tanıtıldı. Katılımcılar ve ziyaretçiler bu yükselen ekonominin piyasa olanakları hakkında yerinde bir fikir edinebilir.

Son yaşanan ekonomik ve siyasi gelişmelerin R+T Turkey 2017’yi etkileyeceğini düşünüyor musunuz?

Bazı uluslararası müşterilerimiz güvenliğe ilişkin kaygılarında haklı; ancak bu İstanbul için geçerli değil. Üçüncü R+T Turkey etkinliğinin bu kadar olumlu bir biçimde gelişmesinden ve müşterilerimizin de bu biraz zorlu bölgedeki önemli pazar platformuna bağlı kalmalarından dolayı büyük mutluluk duyuyoruz. Özellikle Türk müşterilerimiz bunun kıymetini biliyor. Türkiye güçlü iç pazarıyla, önemli bir ekonomik bölgedir ve öyle kalacak.

Reklam Goruntulenme Bolumu