Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattında Işık Göründü



Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin önemli ulaşım  projelerinden biri olan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının tünel kazı işlemi sona eren Mecidiyeköy-Mahmutbey bölümünde incelemelerde bulundu.

"150 kilometre aktif, 257 kilometre devam eden metro hattı var"

Topbaş, metro çalışmalarının hız kesmeden devam ettiğini anlatarak,  şöyle devam etti:

"Kentte 8,5 kilometresi metro olmak üzere 45 kilometre raylı sistemi  hizmete aldık. Şu anda 150 kilometre aktif olarak çalışan, 257 kilometre de  inşaatı devam eden metro var. Bunun maliyeti 35 milyar lira. Çok ciddi bir  maliyet. Buralarda 15 bin kişi çalışıyor. 24 saat çalışıyorlar. Her yerde bir iş,  yatırım var. Devasa yatırımlar. Kaynaklar çarçur edilse, yolsuzluk olsa, bu  yatırımların hiçbiri olmaz. Birileri farklı konuşabilir. Biz işimize bakıyoruz.  Metro ağırlıklı olmak üzere adeta İstanbul'un altını demir ağlarla örüyoruz.  İstanbul, dünyadaki en gelişmiş metro ağına ulaşacak. Hedefimiz bin 22 kilometre.  Master planları böyle çıktı. En fazla yarım saat yürüme mesafesinde metroya  ulaşma imkanı olacak. Milyonlarca insan yer altında hareket ediyor olacak."

Ümraniye hattı sürücüsüz sistem nedeniyle gecikti

Sürücüsüz sistemleri devreye almaya başladıklarını hatırlatan Topbaş,  "Bunu yapmak çok kolay değil. En az 11-12 ay test süreci gerekiyor. Ümraniye bu  nedenle gecikti. Diğer sistemi yapmış olsaydık şimdiye çoktan bitmişti. Bu hatta  850 insan tasarrufu demektir bu. Ancak diğer taraftan çok akıllı, kurgulu, zamanı  çok iyi değerlendiren bir sistem ortaya çıkıyor. İstanbul bundan sonra çok daha  keyifli bir ulaşım imkanına kavuşacak." diye konuştu.

"Hat, 2019'un ilk aylarında devreye girecek"

Topbaş, inceleme yaptığı metro hattının maliyetinin, 3 milyar 800  milyon lira olduğunu ve bunun büyük çoğunluğunu kendi kaynakları, gerisini ise  uzun vadeli borçlanma ile karşıladıklarını belirtti.

Hattın 2019'un ilk aylarında devreye gireceğini belirten Topbaş, şu  bilgileri verdi:

"Günde bir milyon insan buradan geçecek. 8 ilçeden geçecek bu hat,  Bağcılar'dan Kabataş'a kadar vatandaşlarımızın denize ulaşımını ve diğer  sistemlerle entegre  olmasını sağlayacak. Toplam 24,5 kilometrelik bir hattan  bahsediyorum. 19 istasyonu var. İstanbul'un önemli hatlarından biri haline  gelecek. Şu anda bu hatta sözleşme aşamasına geldiğimiz 18,5 kilometrelik 11  istasyonlu Mahmutbey-Halkalı-Başakşehir-Esenyurt metrosu var. İmzalama aşamasına  geldik. Bu metro hattı da bu hatla birleştiği zaman Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli,  Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, esenler ve Bağcılar olmak üzere sistem birbirine  bağlanmış olacak. 400 kilometre yapacağımızı söylediğimiz zaman 'Yapamazsınız'  demişlerdi. Her şeye rağmen inşallah 2019'da 435 kilometre civarında bitmiş ve  bitme noktasına gelmiş olacak. Şimdi bin 20 kilometreden bahsediyoruz."

Entegre sistemler üzerinde çalıştıklarını dile getiren Topbaş, kısa  süre sonra Kadıköy'den Bahçeşehir'e 60, Bahçeşehir'den Taksim'e 51 dakikada  gidilebileceğini anlattı.

Kadir Topbaş, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro inşaatına da  başlanacağını ve çalışmalar kapsamında Göztepe Parkı'ndaki 7 Tenis kortunu geçici  süreyle kapatacaklarını, çalışmaların tamamlanmasından sonra da eski yerine  koyacaklarını açıkladı.