Marmaray'da Sona Doğru



İstanbul'un iki yakasındaki demiryolu hatlarını denizin altından birleştirecek olan Marmaray projesi çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Tüp tünellerin batırılmaya, ihalelerin yapılmaya devam edildiği proje, 2011'de bitirildiğinde Gebze'den Halkalı'ya 1.5 saatte ulaşılabilecek.

İstanbul'un ulaşım sorununa çözüm olarak sunulan Marmaray projesinin temeli 2004'te atıldı. Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü, Japon yüklenici firma Taisei Corporation, Gama-Nurol şirketi ve Avrasya Müşavirlik firması tarafından yürütülen projenin 2009'da bitirilmesi öngörülüyordu. Ancak çalışmalar sırasında sık sık rastlanan tarihi eserler nedeniyle projenin tamamlanma yılı 2011 olarak belirlendi. 11 tüp tünelden oluşacak projede 8 tüp tünelin batırılması tamamlandı. Kalan üç tüp de bir yıl içinde batırılacak. Böylece projenin deniz tabanı bölümü tamamlanmış olacak.

Saatte 70 bin yolcu taşıyacak

Çalışmalar kapsamında lastik tekerlekli araçların geçişi için yapılacak tünel ihale aşamasında. Bu kapsamda mart ayında teklifler sunulacak.

İstanbul Boğazı geçişini 4 dakikaya düşürecek olan Marmaray, saatte 70 bin yolcu taşıyacak. Metro ve havaalanı ile entegre edilecek sistemle, Gebze'den Halkalı'ya 1.5 saatte ulaşılabilecek. Hat, Kazlıçeşme'de yeraltına girecek; yeni yeraltı istasyonları olan Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyecek, İstanbul Boğazı'nın altından geçerek diğer bir yeni yeraltı istasyonu olan Üsküdar'a bağlanacak ve Söğütlüçeşme'de tekrar yüzeye çıkacak.