Marmaray, İlk Deneme Sürüşüne Hazır



Sirkeci'den Kazlıçeşme'ye gidecek olan ilk tren buradan Ayrılıkçeşme'ye kadar deneme sürüşünü gerçekleştirecek. Haydarpaşa-Pendik arasındaki banliyö hattı kapatılarak hattın iyileştirme çalışmalarına başlandı. İki yıl sürecek yenileme çalışmalarının ardından Marmaray tamamen bitmiş olacak.

Zaman'ın haberine göre 76,5 kilometrelik Marmaray'da ilk deneme seferi 1 Ağustos'ta yapılacak. Marmaray Bölge Müdürü Haluk Özmen, deneme seferinde kullanılacak trenlerin sinyalizasyonlarının başladığını söyledi.

Marmaray'ın ilk etabının 29 Ekim 2013'e yetiştirileceğini belirten Özmen "Hattaki inşaat işlerimiz hemen hemen bitti. Şuanda sinyalizasyon çalışmaları yapılıyor. Çalışmaların 1 Ağustos'tan önce bitmesini hedefledik. Deneme seferleri başlayacak. 7 tane 5'li setin sinyal ekipmanları yapılıyor." diye konuştu.

Marmaray'ın ilk etabı olan Kazlı-çeşme-Ayrılıkçeşme arasında inşaat çalışmalarının yüzde 95'i tamamlandı. Arkeolojik çalışmalarla sık sık gündeme gelen Marmaray'ın istasyonlarında tarihi esintiler yer alacak. Her istasyonun kendine özgü bir yapısı olacak. Ana istasyonlardan Üsküdar'da kablo serme işlerinin ardından asma tavan monte edilerek istasyon temmuz sonu itibarıyla bitirilecek. Çevre düzenlemesi ve peyzaj işleri ağustos ayı sonuna kadar yapılacak.

Yenikapı istasyonunda da kaba inşaat bitti. Çevre düzenlemesi için projeler hazırlanıyor. 10 günde tavanlar monte edilecek. Yenikapı istasyonunda çevre düzenlemesine 15 Ağustos'ta geçilecek. Kazlıçeşme istasyonunda ana yolla bağlantıyı sağlayacak servis yolu inşaatı başladı. İstasyon içindeki çalışmalar 15 Temmuz'da sona erecek. Sirkeci'de arkeolojik kazılar nedeniyle istasyon 29 Ekim'de yolcu giriş çıkışına hazır hale getirilecek. Kuzey-güney girişlerinin açılacağı istasyonda çalışmalar yıl sonunda tamamlanacak. Marmaray, Ayrılıkçeşme'de ise Kadıköy-Kartal metro hattı ile entegre olacak. Bu yüzden çift katlı bir istasyon yapılıyor.

Hattın diğer etapları olan banliyö güzergâhının yenilenmesi sürüyor. Son olarak önceki gün Haydarpaşa-Pendik arası kapatılarak modernizasyon işlemleri başladı. Banliyö hatlarının modernizasyonunda tarihi istasyonlara, ağaçlara dokunulmayacak. Tarihi istasyonların öncesine veya sonrasına peron konulacak. Bazı istasyonlar yerinde muhafaza edilecek. Göztepe İstasyonu'nda ise özel bir uygulama yapılacak. Tarihi istasyona dokunulmadan özel bir uygulama ile altından üçüncü bir hat yapılacak. Banliyö hatlarında yenileme çalışmalarının 2015'te biteceğini anlatan Haluk Özmen, "İlk aşamada Gebze-Pendik arasını Nisan 2012'de kapattık. Geçtiğimiz mart ayında Kazlıçeşme-Halkalı'yı kapattık. Son olarak Pendik-Haydarpaşa arası kapandı. Hatların yenilenmesine geçildi. Şu anda sadece Yedikule-Sirkeci arasında banliyö tren çalışıyor. Burası bizim güzergâhımız üzerinde olmadığı için bize bir zararı yok." dedi. Pendik-Gebze arasında rayların tamamı söküldü. Kazı ve dolgu işlerinin bittiği kısımda 200 metrelik bölümde arkeolojik kazı yapıldı. 10 ay süren kazı tamamlandı. Üstgeçit, altgeçit, nehir geçişlerinin düzenlemesi sürüyor.

Önümüzdeki günlerde balast serme işlerinin ardından sinyalizasyon ve ray döşemesine geçilecek. Pendik-Gebze arası 29 Ekim'de tamamlanacak. Hem Marmaray'ın hem de Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren'in açılışına yetiştirilecek. 76 kilometrelik güzergahta tüm işler 2015'te bitirilerek tamamen kullanıma açılacak.