İç pazar hacmi 7,5 milyar dolar seviyesine ulaşan mobilya sektöründe,
markalı mobilya rüzgarı esmeye devam ediyor. Uzun ömürlü,
kaliteli, ekonomik ve özgün tasarıma sahip markalı mobilyaya tüketicinin
gösterdiği yönelim her geçen gün artıyor. Sektörün cirosal bazda yüzde 50’sini
aşkın kesimini temsil eden MOSDER, 'mobilya alırken
markasına bakın' çağrısını sürdürüyor.
Markalı mobilyanın tüketicide yarattığı güven, mobilya sektörünü
hareketlendirdi. Uygun fiyat, kalite, dayanıklılık, özgün tasarımın yanı sıra
ödeme kolaylığı ve taksit avantajı sunan markalı mobilyalar tüketiciden yoğun
talep görüyor. Üyesi 35 mobilya markası ile sektörün nabzını tutan Türkiye
Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), tüketicilere mobilya alırken markalı
mobilya tercih etmelerini öneriyor.
İki yıldan başlayan garanti süresi ile tüketicinin işi şansa bırakmasını
engelleyen markalı mobilya üreticileri, evde montajlama, ücretsiz nakliye, satış
sonrası servis, özgün tasarımlı ürün çeşidi, uygun fiyatlar ve ödeme seçenekleri
sunuyor.
MOSDER, markalı mobilya alırken tüketicinin uzun ömürlülük, hijyeniklik,
ergonomiklik, garanti, ücretsiz montaj ve nakliye, kalite, ekonomiklik,
işlevsellik, alternatiflilik, teknolojiklik, özgün tasarım gibi özelliklere
dikkat etmesini öneriyor. MOSDER’in Nielsen Araştırma ile gerçekleştirdiği
'Tüketicilerin Mobilya Tercihleri ve Satın Alma Kararları' başlıklı araştırma
sonuçları da, tüketicilerin yüzde 75’inin markalı mobilyayı tercih ettiğini
ortaya koymuştu.