“Markalaşma; Firmamızın En Büyük Rol Arkadaşı”



Geçmişin günümüze miras olan mermeri, sanata dönüştürerek, dünya markası haline getirmek amacıyla kurulmuş bir firma, 3S İnşaat.  Firmanın yöneticisi Selçuk Çelebi ile yaptığımız söyleşide hem 3S İnşaatın dünü, bugünü ve gelecekteki hedeflerini, hem de firmanın kuruluşundan bugüne markalaşmanın kazanımlarını konuştuk.

3S İnşaat hakkında bize bilgi verir misiniz?

Firmamız 3S İnşaat San. Ve Dış Tic. Ltd. Şti. 2006 yılında kurulmuş olup, ülkemizin en değerli doğal kaynaklarından birisi olan mermer karoları ve yine toprağın yüksek sıcaklıklarda pişirilerek sanata dönüştürüldüğü seramik karoları için hassas kesici elmas testerelerin ithalatını ve satışını yapmaktadır.

Türkiye’deki zengin doğal taş kaynaklarının ocaklarından çıkarılıp yaşadığımız mekânlara mimari ve estetik özellikleri ile beraber gelinceye kadar geçen süreçte kullanılan temel işleme malzemelerinden birisi olan elmaslı kesici gruplarını ithal eden ve tüm yurtiçine satışını gerçekleştiren firmamız, bu alanda verdiği hizmeti üstün kalite ve servis anlayışı ile sürdürmektedir.

Firmamız 3S İnşaat; ülkemizde mermer, seramik ve cam alanlarında üretim yapan en küçük atölyeden en büyük fabrikaya kadar birçok üreticiye SCD marka hassas kesim testerelerinin satışını yapmaktadır.

İnşaat sektörünün mevcut durumunu genel olarak değerlendirerek 2011 yılına ait beklentilerinizi paylaşır mısınız?

Küresel krizin tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok ciddi olarak etkilediği ana sektörlerden birisi olan inşaat sektörü, halen kendi içerisinde sıkıntılı günlerini yaşamaktadır. 2010 yılında tüm beklentilerin altında seyreden ve birçok sektörü de çok yakından etkileyen inşaat sektörünün bu yıl sonuna kadar aynı durgunluğu devam ettireceğini söyleyebiliriz.

2011 yılı için de mevcut krizin etkilerini tüm sektörler yine hissedecek ve ekonomik büyüme rakamlarının hedeflenenden daha az gerçekleşeceği öngörülerek sektörel durgunluğun devam edeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

Firmanızın marka tescili süreci ne zaman nasıl başladı? Bu kararı vermenizde etkin olan faktörler neler?

Firma olarak markalaşmanın önemini ve gereğini çok hissettiren bir sektör içerisinde aktif olarak rol aldığımızdan dolayı ürünlerimizle ilgili olarak ciddi bir markalaşma sürecini kurulduğumuz günden itibaren başlattık.

Markalaşma; firmamızın kişiliğini, geleceğe yönelik olarak hazırlayacağı projeleri, sektör içerisindeki konumunu ve rekabet gücünü, kaliteli ürünü pazarlarken oluşturacağımız stratejimizi ve farklılığımızı göstermesi açısından ihtiyaç duyduğumuz ve en büyük yol arkadaşımız olarak gördüğümüz bir kültürdür.

Marka tescilinin firmaya kattığı artı değerler sizce neler?

Marka tescili firmamıza ve ürünlerimize olan güvenin daha da artmasını ve sektördeki diğer benzeri ürün ya da firmaların arasından daha fazla ön plana çıkmamızı sağlamıştır. Kalite ve güvene dayalı pazarlama stratejimizi tam anlamıyla pekiştiren marka tescili, ileriye dönük olarak gerçekleştireceğimiz birçok projede ilk adım olarak en büyük destekçimiz olmuştur.

İçinde bulunduğunuz sektörde markalaşmanın önemi hakkındaki fikirlerinizi alabilir miyiz?

Firmamız; ülkemizde mermer, seramik ve cam alanlarında üretim yapan atölye ya da fabrikalara temel işleme malzemelerinden birisi olan elmaslı kesicilerin ithalatını ve satışını yapmaktadır. Sektör içerisinde benzeri ürün ya da firmaların sayısı itibariyle fazla olması ciddi olarak bir markalaşma ihtiyacını ve kültürünü kendiliğinden doğurmuştur. Sektörel kullanıcıların kaliteye, pazarlama stratejisi ve servisine duydukları ihtiyaç da markalaşmanın önemini fazlasıyla arttırmıştır.

Sektör içerisinde taklit edilen ve üretim yapısı ve şekliyle birbirine çok benzeyen ürünler (elmaslı kesiciler ), sektördeki rekabet dengesini ciddi olarak bozmakta ve kullanıcıların doğru, güvenilir ve kaliteli ürünlere ulaşmasını engellemektedir. Bu noktada bahsi geçen markalaşma zorunlu bir ihtiyaç olmakta ve firmamızın da kalite, pazarlama ve güvene dayanan bir çalışma anlayışı böylesi önemli bir ihtiyaca cevap verebilmesi kaçınılmaz olmaktadır.

Gerek ülkemizde gerekse yurtdışındaki rekabet seviyesi düşünüldüğünde “marka, patent veya faydalı model” gibi tescillerin firmaya kazandırdığı artılar neler?

Markalaşma öncelikle marka sahibine ve kullanıcılara güveni hissettirir. Herkesin kaliteye ve güvene olan ihtiyacını giderir. Hem iç hem de dış pazarlarda oluşacak olan eksiklikler markalaşan ve patentli olan tüm ürün ya da firmaların daha kolay bir şekilde fark edilebilmelerini ve daha avantajlı olmalarını sağlayacaktır. Rekabet gücü bu noktada markalı ve patentli firmaların eksenine kayacaktır.

Son olarak eklemek istedikleriniz neler?

Bütün bunlardan çıkaracağımız sonuç ve asıl olarak firmamızın hedeflediği, kendisini sorumlu olarak gördüğü sektörler içerisinde bir marka olarak ön plana çıkmasını sağlayan yada sağlayacak en önemli unsurlar olan sadece kaliteyi pazarlama ve güveni arttırma çabalarını her zaman en üst seviyelere çıkarabilmektir.