Geçmişin günümüze miras olan mermeri, sanata dönüştürerek, dünya markası
haline getirmek amacıyla kurulmuş bir firma, 3S İnşaat.
Firmanın yöneticisi Selçuk Çelebi ile yaptığımız söyleşide hem
3S İnşaatın dünü, bugünü ve gelecekteki hedeflerini, hem de firmanın
kuruluşundan bugüne markalaşmanın kazanımlarını konuştuk.
3S İnşaat hakkında bize bilgi verir misiniz?
Firmamız 3S İnşaat San. Ve Dış Tic. Ltd. Şti. 2006 yılında kurulmuş olup,
ülkemizin en değerli doğal kaynaklarından birisi olan mermer karoları ve yine
toprağın yüksek sıcaklıklarda pişirilerek sanata dönüştürüldüğü seramik karoları
için hassas kesici elmas testerelerin ithalatını ve satışını yapmaktadır.
Türkiye’deki zengin doğal taş kaynaklarının ocaklarından çıkarılıp
yaşadığımız mekânlara mimari ve estetik özellikleri ile beraber gelinceye kadar
geçen süreçte kullanılan temel işleme malzemelerinden birisi olan elmaslı kesici
gruplarını ithal eden ve tüm yurtiçine satışını gerçekleştiren firmamız, bu
alanda verdiği hizmeti üstün kalite ve servis anlayışı ile sürdürmektedir.
Firmamız 3S İnşaat; ülkemizde mermer, seramik ve cam alanlarında üretim yapan
en küçük atölyeden en büyük fabrikaya kadar birçok üreticiye SCD marka hassas
kesim testerelerinin satışını yapmaktadır.
İnşaat sektörünün mevcut durumunu genel olarak değerlendirerek 2011
yılına ait beklentilerinizi paylaşır mısınız?
Küresel krizin tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok ciddi olarak
etkilediği ana sektörlerden birisi olan inşaat sektörü, halen kendi içerisinde
sıkıntılı günlerini yaşamaktadır. 2010 yılında tüm beklentilerin altında
seyreden ve birçok sektörü de çok yakından etkileyen inşaat sektörünün bu yıl
sonuna kadar aynı durgunluğu devam ettireceğini söyleyebiliriz.
2011 yılı için de mevcut krizin etkilerini tüm sektörler yine hissedecek ve
ekonomik büyüme rakamlarının hedeflenenden daha az gerçekleşeceği öngörülerek
sektörel durgunluğun devam edeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.
Firmanızın marka tescili süreci ne zaman nasıl başladı? Bu kararı
vermenizde etkin olan faktörler neler?
Firma olarak markalaşmanın önemini ve gereğini çok hissettiren bir sektör
içerisinde aktif olarak rol aldığımızdan dolayı ürünlerimizle ilgili olarak
ciddi bir markalaşma sürecini kurulduğumuz günden itibaren başlattık.
Markalaşma; firmamızın kişiliğini, geleceğe yönelik olarak hazırlayacağı
projeleri, sektör içerisindeki konumunu ve rekabet gücünü, kaliteli ürünü
pazarlarken oluşturacağımız stratejimizi ve farklılığımızı göstermesi açısından
ihtiyaç duyduğumuz ve en büyük yol arkadaşımız olarak gördüğümüz bir
kültürdür.
Marka tescilinin firmaya kattığı artı değerler sizce
neler?
Marka tescili firmamıza ve ürünlerimize olan güvenin daha da artmasını ve
sektördeki diğer benzeri ürün ya da firmaların arasından daha fazla ön plana
çıkmamızı sağlamıştır. Kalite ve güvene dayalı pazarlama stratejimizi tam
anlamıyla pekiştiren marka tescili, ileriye dönük olarak gerçekleştireceğimiz
birçok projede ilk adım olarak en büyük destekçimiz olmuştur.
İçinde bulunduğunuz sektörde markalaşmanın önemi hakkındaki
fikirlerinizi alabilir miyiz?
Firmamız; ülkemizde mermer, seramik ve cam alanlarında üretim yapan atölye ya
da fabrikalara temel işleme malzemelerinden birisi olan elmaslı kesicilerin
ithalatını ve satışını yapmaktadır. Sektör içerisinde benzeri ürün ya da
firmaların sayısı itibariyle fazla olması ciddi olarak bir markalaşma ihtiyacını
ve kültürünü kendiliğinden doğurmuştur. Sektörel kullanıcıların kaliteye,
pazarlama stratejisi ve servisine duydukları ihtiyaç da markalaşmanın önemini
fazlasıyla arttırmıştır.
Sektör içerisinde taklit edilen ve üretim yapısı ve şekliyle birbirine çok
benzeyen ürünler (elmaslı kesiciler ), sektördeki rekabet dengesini ciddi olarak
bozmakta ve kullanıcıların doğru, güvenilir ve kaliteli ürünlere ulaşmasını
engellemektedir. Bu noktada bahsi geçen markalaşma zorunlu bir ihtiyaç olmakta
ve firmamızın da kalite, pazarlama ve güvene dayanan bir çalışma anlayışı
böylesi önemli bir ihtiyaca cevap verebilmesi kaçınılmaz olmaktadır.
Gerek ülkemizde gerekse yurtdışındaki rekabet seviyesi düşünüldüğünde
“marka, patent veya faydalı model” gibi tescillerin firmaya kazandırdığı artılar
neler?
Markalaşma öncelikle marka sahibine ve kullanıcılara güveni hissettirir.
Herkesin kaliteye ve güvene olan ihtiyacını giderir. Hem iç hem de dış
pazarlarda oluşacak olan eksiklikler markalaşan ve patentli olan tüm ürün ya da
firmaların daha kolay bir şekilde fark edilebilmelerini ve daha avantajlı
olmalarını sağlayacaktır. Rekabet gücü bu noktada markalı ve patentli firmaların
eksenine kayacaktır.
Son olarak eklemek istedikleriniz neler?
Bütün bunlardan çıkaracağımız sonuç ve asıl olarak firmamızın hedeflediği,
kendisini sorumlu olarak gördüğü sektörler içerisinde bir marka olarak ön plana
çıkmasını sağlayan yada sağlayacak en önemli unsurlar olan sadece kaliteyi
pazarlama ve güveni arttırma çabalarını her zaman en üst seviyelere
çıkarabilmektir.