İki yıldan bu yana devam eden görüşmeler sonrasında dün (31 Temmuz Salı) Kuruçeşme Arena arazisini portföyüne katan Astaş Holding, 15 bin metrekare alana sahip 200 metreye yakın Boğaz cephesi olan araziye inşa edeceği otel için Mandarin Oriental Hotel Group ile işbirliği yapacak.
Kuruçeşme’deki otel projesinin yanı sıra Sultanahmet’te de bir otel projesi hayata geçirmek üzere fizibilite çalışmalarını sürdüren Astaş Holding, her iki otel projesinde de Mandarin Oriental Hotel Group ile işbirliği yapacak. Türkiye’de ve uluslararası projelerde de birlikte yatırım yapma konusunda Mandarin Oriental Hotel Group ile prensipte mutabık kalan Astaş Holding, Kuruçeşme ve Sultanahmet’te hayata geçireceği iki otel projesi için 500 milyon dolarlık bir yatırım tutarı öngörüyor.
"Birçok yerden teklif gelmesine rağmen Türkiye'ye yatırım yapıyoruz"
Yaptığı değerlendirmede, Hong Kong merkezli otel grubunu Türkiye’ye getirmiş olmanın gururunu yaşadıklarını ifade eden Astaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşcı, Mandarin Oriental Hotel Group ile Türkiye dışında da projeler geliştirme konusunda prensip anlaşmasına vardıklarını açıkladı. "Sadece dünyanın en önemli lüks otel markasını Türkiye’ye getirmiş olmakla kalmadık, aynı zamanda yabancı sermayenin Türkiye’ye yatırım yapması için de zemin oluşturmuş olduk" diyen Aşçı, Astaş Holding olarak lüks gayrimenkul projeleri geliştirmeye ve Türkiye'ye yatırım yapmaya devam edeceklerini kaydetti. Etiler, Ulus, Beşiktaş bölgesinde ayrıcalıklı projeler geliştirmeyi planladıklarını söyleyen Aşçı, şöyle konuştu:
"Türkiye’nin ekonomik ve politik gelişmelerine güveniyoruz. Yatırımlarımızı, dünyanın bir çok yerinden teklif gelmesine rağmen, öncelikli olarak ülkemizde yapıyoruz ve dünyanın en varlıklı aileleri, jet seti, devlet başkanlarının kalacağı mekanlar yaratıyoruz. Önümüzdeki üç-dört yıl içerisinde 3 milyar dolarlık yatırım yapmayı düşünüyoruz”.
"Projelerimizi dünya jet setine pazarlayacağız"
Yeni çıkan mütekabiliyet yasası ile projelerini daha çok Avrupa ve Körfez ülkeleri başta olmak üzere, dünya jet setine pazarlamayı planladıklarına işaret eden Aşçı, "Mandarin Oriental Hotel Group ile hayata geçirdiğimiz Bodrum’daki projemiz, ülkemizin ve Bodrum’un, Wall Street Journal Europe, Tatler, Marie Claire UK, CNN Traveller, Daliy Mail, Conde Nast gibi dünyanın önde gelen yayın organlarında geniş bir şekilde yer almasını sağladı. Mandarin Oriental Hotel Group’un da konusunda lider ve saygın konumundan da faydalanarak ülkemizin uluslararası arenadaki tanıtımına katkı sağlıyor olmanın mutluluğu içerisindeyim. Hayata geçirdiğimiz Mandarin Oriental, Bodrum projesi diğer yabancı markalara örnek teşkil edip, başta İstanbul, Bodrum ve Çeşme olmak üzere yabancı yatırımın Türkiye’ye gelmesini teşvik edecek" şeklinde konuştu.