MAN Türkiye’deki Pazar Payını Büyüttü



İstanbul’da gerçekleşen Logitrans Transport Lojistik Fuarı, ulusal ve uluslararası birçok firmayı bir araya getirdi. Fuarın tek üretici firması olan ve Bursa Bayii MAPAR Otomotiv ile birlikte fuara katılan MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. de fuardaki yerini aldı. Konu ile ilgili bir basın toplantısı düzenleyen MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A. Ş CEO’su K. Tuncay Bekiroğlu  lojistik sektörünün, dünyada ve Türkiye'de, hızlı gelişme gösteren sektörden biri olduğunu ifade etti.

MAN’ın Türkiye’deki pazar payını giderek büyüttüğünü belirten Bekiroğlu, Türkiye’nin, gerek dünya coğrafyası üzerindeki konumu, gerek genç ve dinamik nüfusu ve gerekse lojistik sektörüne verilen önem ve yatırımlar sayesinde lojistik hizmetlerde dünyada önemli bir merkez, bir üs durumuna gelebilecek potansiyelde olduğunu belirtti.

İlk altı ayın satışları geçen yılın tamamını geçti

Düzenlenen basın toplantısında konuşan Bekiroğlu, “Logitrans Transport Lojistik Fuarı’na katılan firmalara bakıldığında Türkiye’deki bu potansiyel açıkça görülmektedir. Tek üretici firma olarak fuardaki yerini alan MAN da genişlettiği pazar payıyla bu sürece pozitif katkı sağlamaktadır. Elbette kriz dolayısıyla sektör oldukça daralmıştı. Ancak MAN olarak 2010 yılının ilk 6 ayında gerçekleştirilen satışlar, geçen yılın tamamını geçti“ dedi.

Hedef yüzde 9

Faizlerin düşük olması ve MAN olarak müşterilere sağlanan finansman desteğinin pazar payının artmasına neden olduğuna işaret eden Bekiroğlu, “2010 yılına bakıldığında MAN’ın pazar payı yüzde 8,4 olurken, yıl sonuna kadar hedeflenen rakam yüzde 9’dur. MAN olarak şu ana kadar satılan araç (kamyon, çekici) sayısı 1533 adet oldu. Bu rakam için 2010 yılı sonu için hedef 2188 adet.  2010 yılı tüm firmaların beklentilerinin üzerinde satış adetleri ile geçti. Her ne kadar Avrupa ülkeleri henüz toparlanma sinyallerini yeni yeni verse de Türkiye'de toparlanma kamunun yatırımlarından dolayı (inşaat alanında) daha hızlı oldu” dedi. MAN’ın dünyada bu yıl toplam 45-50 bin kamyon-çekici ürettiğini belirten Bekiroğlu, bunların yüzde 5’inin MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. tarafından satıldığını belirtti. Bu yıl satılan araçlarda kamyon ve çekici oranının yüzde 50 olduğunu söyleyen Bekiroğlu, bunun da bu süreçte eğilimin çekiciler yönünde olduğunu gösterdiğini belirtti. 2011 yılında hem Euro 4‘te, hem Euro 5’te Ad Blue’lu ve Ad Blue’suz araçların olacağına dikkat çeken Bekiroğlu, Ad Blue’suz aracların MAN’a avantaj sağlayacağını da belirtti.

Servis ağına yaptıkları yatırımlara da değinen Bekiroğlu, bu alanda da müşteri memnuniyetinin yüzde 84’lere ulaştığını söyledi. Bekiroğlu, bu yıl satılan otobüslerin yüzde 50’sinin, kamyon-çekicilerin yüzde 25’inin de MAN Finans tarafından finanse edildiğinin de altını çizdi.

Toplantıda konuşan MAPAR Otomotiv’in sahibi Yalçın Şahin da, MAPAR’ın MAN’ın en eski ve en önemli bayilerinden olduğunu söyledi. 2010 yılında satışların çok iyi gittiğini belirten Şahin, 2011 yılında da aynı yönde beklentileri olduğunu belirtti.