İstanbul’da gerçekleşen Logitrans Transport Lojistik Fuarı,
ulusal ve uluslararası birçok firmayı bir araya getirdi. Fuarın tek üretici
firması olan ve Bursa Bayii MAPAR Otomotiv ile birlikte fuara
katılan MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. de fuardaki yerini aldı.
Konu ile ilgili bir basın toplantısı düzenleyen MAN Kamyon ve Otobüs
Tic. A. Ş CEO’su K. Tuncay Bekiroğlu lojistik sektörünün, dünyada
ve Türkiye'de, hızlı gelişme gösteren sektörden biri olduğunu ifade etti.
MAN’ın Türkiye’deki pazar payını giderek büyüttüğünü belirten Bekiroğlu,
Türkiye’nin, gerek dünya coğrafyası üzerindeki konumu, gerek genç ve dinamik
nüfusu ve gerekse lojistik sektörüne verilen önem ve yatırımlar sayesinde
lojistik hizmetlerde dünyada önemli bir merkez, bir üs durumuna gelebilecek
potansiyelde olduğunu belirtti.
İlk altı ayın satışları geçen yılın tamamını geçti
Düzenlenen basın toplantısında konuşan Bekiroğlu, “Logitrans Transport
Lojistik Fuarı’na katılan firmalara bakıldığında Türkiye’deki bu potansiyel
açıkça görülmektedir. Tek üretici firma olarak fuardaki yerini alan MAN da
genişlettiği pazar payıyla bu sürece pozitif katkı sağlamaktadır. Elbette kriz
dolayısıyla sektör oldukça daralmıştı. Ancak MAN olarak 2010 yılının ilk 6
ayında gerçekleştirilen satışlar, geçen yılın tamamını geçti“ dedi.
Hedef yüzde 9
Faizlerin düşük
olması ve MAN olarak müşterilere sağlanan finansman desteğinin pazar payının
artmasına neden olduğuna işaret eden Bekiroğlu, “2010 yılına bakıldığında MAN’ın
pazar payı yüzde 8,4 olurken, yıl sonuna kadar hedeflenen rakam yüzde 9’dur. MAN
olarak şu ana kadar satılan araç (kamyon, çekici) sayısı 1533 adet oldu. Bu
rakam için 2010 yılı sonu için hedef 2188 adet. 2010 yılı tüm firmaların
beklentilerinin üzerinde satış adetleri ile geçti. Her ne kadar Avrupa ülkeleri
henüz toparlanma sinyallerini yeni yeni verse de Türkiye'de toparlanma kamunun
yatırımlarından dolayı (inşaat alanında) daha hızlı oldu” dedi. MAN’ın dünyada
bu yıl toplam 45-50 bin kamyon-çekici ürettiğini belirten Bekiroğlu, bunların
yüzde 5’inin MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. tarafından satıldığını belirtti.
Bu yıl satılan araçlarda kamyon ve çekici oranının yüzde 50 olduğunu söyleyen
Bekiroğlu, bunun da bu süreçte eğilimin çekiciler yönünde olduğunu gösterdiğini
belirtti. 2011 yılında hem Euro 4‘te, hem Euro 5’te Ad Blue’lu ve Ad Blue’suz
araçların olacağına dikkat çeken Bekiroğlu, Ad Blue’suz aracların MAN’a avantaj
sağlayacağını da belirtti.
Servis ağına yaptıkları yatırımlara da
değinen Bekiroğlu, bu alanda da müşteri memnuniyetinin yüzde 84’lere ulaştığını
söyledi. Bekiroğlu, bu yıl satılan otobüslerin yüzde 50’sinin,
kamyon-çekicilerin yüzde 25’inin de MAN Finans tarafından finanse edildiğinin de
altını çizdi.
Toplantıda konuşan MAPAR Otomotiv’in sahibi Yalçın Şahin
da, MAPAR’ın MAN’ın en eski ve en önemli bayilerinden olduğunu söyledi. 2010
yılında satışların çok iyi gittiğini belirten Şahin, 2011 yılında da aynı yönde
beklentileri olduğunu belirtti.