“Malzeme; Konsept Geliştirir, Yeni İş Alanları ve Markalar Yaratır”



Dünyanın yenilikçi malzemeler konusundaki en önemli tasarım merkezi Material ConneXion®’ın uluslararası danışmanı ve İstanbul Direktörü Paolo Cancellato; İzmir Ticaret Odası, Yapı-Endüstri Merkezi ve İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin işbirliği, 18. Yapı Fuarı – Turkeybuild İzmir’in katkılarıyla, 12 Ekim 2012 Cuma günü İzmir Ekonomi Üniversitesi Konferans Salonu’nda “Malzeme İnovasyonu – Malzemeler Aracılığıyla Yenilik Stratejisi” konulu bir konferans verdi.

“Malzemeler yenilik yapmamızı nasıl etkiler?” sorusunun irdelendiği konferansta, yenilik ve yaratıcılığın malzeme alanındaki önemine dikkat çeken Cancellato, ürün inovasyonunda geleneksel ve yeni yöntemlerin süreç boyunca yarattığı etkiyi vurguladı; doğru malzeme kullanımıyla ilgili stratejiler geliştiren ve uygulayan firmaların başarı öykülerini dinleyicilere aktardı.

AkınAkın Kazançoğlu Barış

Barış Onay İzmir Ticaret Odası ve İnşaat Mühendisleri Odası üyesi Akın Kazançoğlu ile Yapı-Endüstri Merkezi ve YEM Fuarcılık Genel Müdürü Barış Onay’ın açılış konuşmaları ardından sahne alan Paolo Cancellato, iş geliştirme anlamında neden yenilik yapılması gerektiğini küresel ekonomik krizin etkileri çerçevesinde değerlendirdi. Cancellato, ürün ömürleri azalırken marka sayısının artarak kullanıcı sadakatinin ölçüldüğü bir dönemde, rakebetçi pazarda inovasyonun yeni bir avantaj aracı olarak nasıl kullanılabileceğine dikkat çekti.

Yaratıcılık ve inovasyonun ne demek olduğunu, geleneksel ve yenilikçi strateji yaklaşımları arasındaki farkları, iş modeli ve süreç akışı üzerinden örneklendiren Paolo Cancellato; “Her fikrin bir malzeme çözümü vardır” dedi.


İnşaatta kullanılan kablonun spor ayakkabı bağcığı olarak kullanılmasını 'uygulama transferi'; SLS (Selective Laser Sintering) yöntemi kullanılarak plastik/metal/cam ürünlerinden üç boyutlu biçimlerin çıkartılmasını 'teknoloji transferi' olarak adlandıran Cancellato, kurumsal stratejinin merkezine yerleştirdiği malzeme için, “Malzeme; konsept geliştirir, marka yaratır, yeni bir iş alanı ortaya çıkarır” saptamasında bulunarak; Clever Little Bag by Puma, Swatch ve Jackoki gibi vaka etüdlerini, farklı sektörlerdeki yenilikçi kullanımlar kapsamında paylaştı.


Güncel çevresel meseleler ve malzeme dünyasındaki değişim faktörünün tasarım için meydan okuyucu süreçler olduğunun altını çizen Cancellato, 'teknolojik melezleme' ile farklı materyallerin kendilerine has performanslarının birleştirilerek daha iyi malzemeler türetildiğini söyledi.

Geleneksel malzemeye uygulanan 'tükenmeyen suni/doğal' yöntemiyle doğalın yeni yapay ve yapayın yeni doğala dönüşerek algının değiştiğini ifade eden Cancellato; geleneksel malzemenin DNAlarına güçlü teknolojik elementlerin eklenmesiyle elde edilen 'teknolojik sıçrama' yönteminden de bahsetti. Bu ikinci yöntemin neden olduğu radikal hamleler sayesinde malzemedeki potansiyel paradigmaların gün ışığa çıktığını söyledi.

Konu Başlıkları Burada Görünecek

Ekolojik inovasyon adımlarının malzemenin en önemli unsurlarından biri olduğunu ifade eden Cancellato, “Mutlak anlamda çevresel olarak sürdürülebilir malzemeler yok ama yeni malzemenin yaratıcı kullanımı ve nitelikleri çevresel avantajlar içeren ürün inovasyonu getirebilir. Malzemeler belli tanımlanmış sürdürülebilir kriterlere yanıt verir ve eko-inovasyonun canlanması adına bir potansiyel oluşturarak ürünlerde ilginç uygulamaları ortaya çıkarır" dedi ve Material ConneXion® kütüphanesinde yer alan malzemeler arasından yaptığı seçkide, mimarlık ve yapı sektörü özelinde ekolojik ve yenilikçi özellikler sunan malzeme örnekleri sundu.


Paolo Cancellato’nun sunumu; Material ConneXion® ve Material ConneXion® İstanbul'un hizmet alanları olan, malzeme kütüphanesi ve strateji geliştirme odaklı danışmanlık çalışmalarına ilişkin ayrıntılı bilgilendirme ile son buldu.