İstanbul’da geliştirdiği projelerde Maltepe’yi üs olarak
belirleyen Tepe İnşaat, buradaki iki projeden sonra 600
konutluk üçüncü projeyi de yine aynı bölgede inşa etme kararı aldı. Bölgede
Narcity ve Narkule isimli iki proje yapan
şirket, 2011 yılında taahhüt ve yatırım projeleri dahil olmak üzere toplam
500 milyon dolarlık ciro hedefliyor.
2010’un sonunda tamamladıkları Narcity projesinde yaşamın başladığını
belirten Tepe İnşaat Genel Müdürü Atila Kemal Oğuz, bu yıl yine
aynı bölgede bir başka projeyi daha hayata geçirme kararı aldıklarına dikkat
çekti. 600 konutluk bu projenin de diğerleri kadar iddialı olacağını belirten
Oğuz, Narcity isimli çalışmalarına dikkat çekti. Rengarenk yapısı, farklı
balkonlarıyla projenin modern bir görünüme sahip olduğunu kaydeden Oğuz, üç
yıllık bir çalışmanın ürünü olan ve Eylül 2010’da yaşamın başladığı
Narcity’nin 147 bin 383 metrekare arsa üzerinde 285 bin metrekare inşaat
olarak hayata geçtiğini söyledi.
Yıl sonunda kule tamam
Projede toplam 1.306 konutun bulunduğunu belirten Oğuz, ancak,
planlamalarının 5 bin kişi üzerine kurulu olduğunu dile getirdi.
Narcity’nin komşusu olan Narkule projesinin temelini ise 2009 yılında
attıklarını söyleyen Atila Kemal Oğuz, 2011 yılının sonlarına doğru
konutları sahiplerine teslim edeceklerini kaydetti. Oğuz,
“Mütevazi rakamlarda bir proje oldu. Ciro beklentimiz 49 milyon TL civarında.
Burada 11 bin 571 metrekare arsa üzerine 17 bin 500 metrekare inşaat yapıyoruz.
Toplam konut sayımız ise 108 olacak” dedi.
‘Dalgalanma, marka konutları etkilemez’
Türkiye’de ekonomik ivmelenmenin yukarı yönlü olduğu yönünde görüş bildiren
Atila Kemal Oğuz, bunun, 2011’in konut sektörü açısından hareketli geçeceği
anlamına geldiğini kaydetti. Özellikle yılın ikinci yarısında hareketliliğin
daha da artacağını düşünen Oğuz, şöyle konuştu: “Gayrimenkul yatırımlarında
yaklaşık yüzde 5’e varan bir büyüme beklenirken, özellikle ofis yatırımlarındaki
büyüme daha büyük rakamlarda olacaktır. Fakat genel seçim ve dış
piyasalardaki olası mali dalgalanmalar, temkinli olunması gereken süreçlerdir”
diye konuştu.
Konut fiyatlarındaki dalgalanmalara da değinen Oğuz, marka bilincini
oluşturan firmaların bu tür dalgalanmalardan etkilenmeyeceğini ifade ederek,
“Markalı firmaların doğru projeleri doğru fiyatlarda hedef kitlesiyle
buluşturarak talep ihtiyacını karşılayacağını düşünüyorum. Fiyat artışına en
büyük etken ise sınırlı arsa maliyetlerinin artması. Faizler özellikle 2011’in
ilk yarısı mevcut düşük sürecini devam ettirirken, yılın ikinci yarısından
itibaren bir miktar yükselişe geçebilir” dedi.