Maliyeti Düşüren Klimacılar artık Kışın da Satış Yapacak
Türkiye'de tüketici, klimayı daha çok soğutma amaçlı kullanıyor. Isıtma
fonksiyonları yüksek enerji tükettiği için cihazlar kışın kapalı tutuluyor.
Klimacılar, kışın da satış yapabilmek için ısıtma maliyetlerini düşüren
yatırımlara ağırlık vermeye başladı. Dünyanın en büyük klima üreticilerinden
Mitsubishi Electric'in Türkiye distribütörü
Klimaplus'ın Genel Müdürü Yenal Altaç, "Klima
ile ısınma maliyetini artık doğalgazın bile altında indirdik. Hem çevreci hem
tasarruflu tüketim imkânı sunan yeni teknolojiler sayesinde artık kışın da klima
satacağız." dedi. Altaç, gelişmiş ısı pompası teknolojisinin kış satışlarını
artırdığını aktardı. 2004 Aralık ayında kurulan şirket, enerji verimliliğini
esas alarak ürettiği klimaların satışını artırmak için kışın reklamlara ağırlık
veriyor.
Yenal Altaç, 1954'te icat edilen klima teknolojinin ısıtma, soğutma, nem
alma, hava filtrasyonu, sıcak su üretimi ve ısı geri kazanımlı havalandırma gibi
fonksiyonları bulunduğunu kaydetti. Son olarak ürettikleri 'Kirigamine'
serisiyle ısıtma konusunda da çok iddialı olduklarını belirten Genel Müdür,
klimalarında kullandıkları 150 derecelik açıyı kontrol edebilen hareketli 'i-see
sensor' ile verimliliği artırarak maliyetleri düşürdüklerini anlattı. Türkiye'de
en fazla satan Japon markası olan Mitsubishi klimalar rakiplerinden bir miktar
pahalı olduğu için Doğu'daki satışlarının düşük olduğunu dile getiren Altaç,
sistemin sadece soğutmak için düşünüldüğünden fiyat farkının bu bölgede
satışlara olumsuz yansıdığını söyledi. 5 yılda aktiflerini 5, özsermayesini 15
kat artıran şirket satışlarını da 7 kat büyüttü. Bünyesinde 61 çalışanı bulunan
Klimaplus, bu yıl 150 yetkili satıcı ve 155 yetkili servis ağı ile 90 milyon
lira ciro hedefliyor.
Mitsubishi Electric Europe Yurtdışı Satış Müdürü Andrea
Verose de şirketin birçok alanda hizmet vermesine rağmen temel olarak
iklimlendirme konusuna odaklandıklarını vurguladı. Şirketin klimada dünya lideri
olduğu bilgisini veren Verose, otobüs klimalarından bina havalandırma
sistemlerine kadar geniş bir yelpazede faaliyet gösterdiklerini kaydetti. 3
milyar doların üzerindeki yıllık satışla Mitsubishi Grup'un yüzde 8,5'ini
oluşturan firma, karbon salınımının azaltılması gibi çevre konularında 2021
yılına kadar etraflı bir eylem planını da uygulamaya koydu.
1.000 kilokalori için 6 kuruş harcıyor
Tüpgaz 37 Motorin 36 Dökmegaz 36 Elektrik 33 Fuel oil 20
Doğalgaz 8 Klima 6