Maliyeti Düşüren Klimacılar artık Kışın da Satış Yapacak



Türkiye'de tüketici, klimayı daha çok soğutma amaçlı kullanıyor. Isıtma fonksiyonları yüksek enerji tükettiği için cihazlar kışın kapalı tutuluyor. Klimacılar, kışın da satış yapabilmek için ısıtma maliyetlerini düşüren yatırımlara ağırlık vermeye başladı. Dünyanın en büyük klima üreticilerinden Mitsubishi Electric'in Türkiye distribütörü Klimaplus'ın Genel Müdürü Yenal Altaç, "Klima ile ısınma maliyetini artık doğalgazın bile altında indirdik. Hem çevreci hem tasarruflu tüketim imkânı sunan yeni teknolojiler sayesinde artık kışın da klima satacağız." dedi. Altaç, gelişmiş ısı pompası teknolojisinin kış satışlarını artırdığını aktardı. 2004 Aralık ayında kurulan şirket, enerji verimliliğini esas alarak ürettiği klimaların satışını artırmak için kışın reklamlara ağırlık veriyor.

Yenal Altaç, 1954'te icat edilen klima teknolojinin ısıtma, soğutma, nem alma, hava filtrasyonu, sıcak su üretimi ve ısı geri kazanımlı havalandırma gibi fonksiyonları bulunduğunu kaydetti. Son olarak ürettikleri 'Kirigamine' serisiyle ısıtma konusunda da çok iddialı olduklarını belirten Genel Müdür, klimalarında kullandıkları 150 derecelik açıyı kontrol edebilen hareketli 'i-see sensor' ile verimliliği artırarak maliyetleri düşürdüklerini anlattı. Türkiye'de en fazla satan Japon markası olan Mitsubishi klimalar rakiplerinden bir miktar pahalı olduğu için Doğu'daki satışlarının düşük olduğunu dile getiren Altaç, sistemin sadece soğutmak için düşünüldüğünden fiyat farkının bu bölgede satışlara olumsuz yansıdığını söyledi. 5 yılda aktiflerini 5, özsermayesini 15 kat artıran şirket satışlarını da 7 kat büyüttü. Bünyesinde 61 çalışanı bulunan Klimaplus, bu yıl 150 yetkili satıcı ve 155 yetkili servis ağı ile 90 milyon lira ciro hedefliyor.

Mitsubishi Electric Europe Yurtdışı Satış Müdürü Andrea Verose de şirketin birçok alanda hizmet vermesine rağmen temel olarak iklimlendirme konusuna odaklandıklarını vurguladı. Şirketin klimada dünya lideri olduğu bilgisini veren Verose, otobüs klimalarından bina havalandırma sistemlerine kadar geniş bir yelpazede faaliyet gösterdiklerini kaydetti. 3 milyar doların üzerindeki yıllık satışla Mitsubishi Grup'un yüzde 8,5'ini oluşturan firma, karbon salınımının azaltılması gibi çevre konularında 2021 yılına kadar etraflı bir eylem planını da uygulamaya koydu.

1.000 kilokalori için 6 kuruş harcıyor

Tüpgaz 37
Motorin 36
Dökmegaz 36
Elektrik 33
Fuel oil 20
Doğalgaz 8
Klima 6

Kaynak: Mitsubishi Electric