İnşaatı Başlayan Kağıthane Tünel Yolu 32 Metreye Ulaştı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin trafiği rahatlatmak için projelendirdiği 'tünel yol' inşaatları başladı. Kağıthane'den Piyalepaşa'ya, oradan Dolapdere ve Dolmabahçe'ye uzanacak tünelin iki uçtan kazılarak ortada birleşmesi hedefleniyor.
Tünellerin Kağıthane tarafında çalışmalar daha hızlı ilerliyor. Günde 2 metre ilerleyen tünel şu ana kadar 32 metre mesafeye ulaştı. Şu an çalışması yapılan tünel geliş, hemen yanına ise gidiş tüneline başlanacak. Çift yönlü toplam 7 bin 40 metre uzunluğundaki tüneller, 400 günde bitirilecek. Kiska-Makyol ortak girişimince yapılan yollar 105 milyon YTL'ye mal olacak. Tünellerin havalandırması, acil çıkışları ve gerekli durumlarda birbirine geçiş özellikleri olacak.
İstanbul'da tepelerin ve vadilerin birbirini takip etmesi tünel yolların yapımını kolaylaştırıyor. Bu sayede 30 ayrı noktaya tünel yol inşa ediliyor. Avrupa yakasında 23 ve Asya yakasında 7 adet olarak planlanan yolların toplam uzunluğu 68,5 kilometreyi buluyor. Bu çalışmaların tamamının 2 yıl içinde bitirilmesi hedefleniyor. Tünel yollara ek olarak tünel otoparklar da inşa edilecek.
Birinci tünel İnönü Stadyumu'nun kuzeyinden tünel girişi ile başlayacak, Taksim'i alttan geçerek, Taksim-Kabataş-Karaköy trafiğine girmeden Dolapdere'den çıkacak. Ayrı ayrı gidiş ve geliş olarak inşa edilecek tüneller, 760 ve 940 metre uzunluğunda olacak.
İkinci tünel Dolapdere'den girerek Feriköy bölgesini tünelle geçip Kasımpaşa-Piyalepaşa'dan çıkacak ve E5 bağlantısı sağlanacak. Dolapdere-Piyalepaşa 940 metre, Piyalepaşa-Dolapdere bin 20 metre olacak. 3. tünel de Piyalepaşa'dan girerek Okmeydanı-Çağlayan bölgesini tünelle geçerek, Kağıthane'ye çıkacak ve mevcut Sütlüce yolu ile TEM bağlantısı sağlanacak. Piyalepaşa-Kağıthane bin 680 metre, Kağıthane-Piyalepaşa bin 700 metre olacak.