Mahkemenin İptal Ettiği İhaleyi Aynı Firmaya 2.5 Katına Verdiler



Antakya ile Samandağı arasındaki karayolu için ihale üstüne ihale yapılıyor. 26 kilometrelik yol için ikinci “ikmal ihalesi” yani “tamamlama ihalesi” de gizli kapaklı yapıldı.

Sözcü’den Yusuf Demir’in haberine göre; geçtiğimiz yıl Ağustos ayındaki ihale için yaklaşık bedel 164 milyon lira olarak hesaplanmıştı. İhale, AKP’nin istediği işi istediği firmaya verme aracı olarak kullandığı 21-b Pazarlık usulüyle yapıldı. Kimseye duyurulmadan kapalı kapılar ardında düzenlenen ihale özel olarak davet edilen Ohitan İnşaat’a 140 milyon liraya verildi. 31 Ağustos 2021 günü sözleşme imzalandı. Ancak bu sözleşme 6 Nisan 2022 günü mahkeme kararıyla tasfiye edildi.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Karayolları Genel Müdürlüğü tam bir yıl sonra yeni bir ihale düzenledi. Yine ilana çıkılmadı. Kimselere duyurulmadan, gözlerden uzak düzenlenen ihale, yine özel olarak davet edilen aynı firmaya verildi. Ancak bu defa milletin cebinden çıkacak rakam katlandı. Geçtiğimiz yıl 164 milyon lira hesaplanan yaklaşık maliyet 404 milyona fırladı. Geçen yıl 140 milyon lira olan sözleşme bedeli ise bu yıl tam 382 milyon TL olarak gerçekleşti.

Sonuçta bir yılda 26 kilometrelik karayolu inşaatının maliyeti yüzde 146 daha yüksek hesaplandı. Milletin cebinden çıkan paradaki fark ise neredeyse 3 katına çıkarak yüzde 172’yi buldu.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.