Mağazacılık Anlayışını Değiştiren Kale, İlk Örneğini Fulya'da Açtı
Foto: Zeynep Bodur Okyay, İbrahim Bodur ve Tarık
Özçelik
Mağazacılık anlayışı ile perakende sistemini yeniden düzenleyen Kale Grubu, ilk
örnek mağazası olan Kale Fulya Showroom’u açtı. Kale Fulya
Showroom, bin 200 m²’lik alanda Kale Grubu’nun öncü markaları Çanakkale Seramik,
Kalebodur, Kale ve Kalekim ürünlerini 360 derece hizmet
anlayışıyla tüketicilere sunuyor.
Kale Grubu’nun yeni mağaza anlayışının ilk örneği 'Kale Fulya
Showroom'
Kale Grubu markalarından Çanakkale Seramik, Kalebodur, Kale ve Kalekim
ürünlerinin yer aldığı Kale Fulya Showroom, bin 200 m²’lik alanda hizmet
veriyor. Mağazada, teknoloji ve tasarımı bir araya getiren yenilikçi, çevre
dostu ve fonksiyonel 3000’den fazla ürün sunuluyor. Mağazada, Türkiye’nin önde
gelen mimarları Alişan Çırakoğlu, Dara Kırmızıtoprak, Kerem Erginoğlu&Hasan
Çalışlar, Gürhan Bakırküre&Kurtul Erkmen, Aydan Volkan&Selim Cengiç,
Atilla Kuzu&Levent Çırpıcı, Zehra Uçar ile Demirden Design’ın tasarımıyla
hayat bulan mekanlar sergileniyor. Mağaza konseptini ve projelendirmesini;
kaliteli tasarım, teknoloji ve organizasyon ekseninde kurgulayan Demirden Design
yapıyor.
Kale Grubu olarak ürettikleri her ürünle giderek daha hızlı akan hayatı
tüketiciler için kolaylaştırma ve tüketicilerin yaşam kalitesini artırma
hedefiyle yola çıktıklarını belirten Kaleseramik Satıştan Sorumlu Başkan
Yardımcısı Bahadır Kayan, “Artık, ürünleri
en uyumlu şekilde, fazla aramaya gerek kalmadan, tek bir alanda ve birbirini
tamamlar şekilde kullanıcılara sunmak, en az ürüne hayat vermek kadar önemli
hale geldi. Bu doğrultuda yepyeni bir mağazacılık anlayışı ile perakende
sistemimizi yeniden düzenleyerek, 360 derece hizmet sunuyoruz’’ dedi. Kale Fulya
Showroom’un bu felsefe doğrultusunda açılan ilk mağazaları olduğunu söyleyen
Kayan, ürünlerini seçerken, uygularken, kullanırken kolaylık sağlayan uyumlu
tasarım ve hizmetler sunmaya odaklandıklarını belirtti. Kayan, “Yeni
mağazalarımızda, seramikten vitrifiyeye, doğal taştan cam mozaiğe, parkeden karo
çiniye, armatürden mobilyaya ve öncü olduğumuz yapı kimyasallarında ısı ve su
yalıtımı ürünlerimize ulaşma, üstelik uyumlu tasarımlarla hepsini bir arada
seçme, satın alma ve uygulama kolaylığı sağlıyoruz. Fulya’dan sonra Levent’te
bulunan Kale binamızdaki Info Point ve İzmir, Alsancak’taki konsept
showroomumuzu da bu bakış açısıyla açmayı planlıyoruz” dedi.
Kale Grubu’nun, bulunduğu her sektörde inovasyonu temel alarak tasarım odaklı
bir anlayış benimsediğini ve yeniliklerle hizmet vermeyi hedeflediğini söyleyen
Kayan, “Faaliyet gösterdiğimiz alanlarda sadece talebi karşılamak üzere bir
strateji kurgulamıyor; ürün ve hizmette fark yaratarak katma değer sağlamayı
hedefliyoruz. Müşterilerimizin yaşam alanları için gerekli tüm
ihtiyaçlarını karşılayan ürünlerimizi tek bir çatı altında buluşturuyoruz. Bu
konsept ve hizmet anlayışımızı bayilerimizde de uygulamaya başladık. Kurumsal
mağaza kimliği ve perakende sistemimizi 2012 sonuna kadar tümüyle yenilemiş
olmayı hedefliyoruz” dedi.
İnovasyonda yeni bir süreç başladı
Türkiye’de ilk kez Kale Grubu tarafından tasarım ve inovasyon sorumlusu
olarak atanan Kaleseramik Tasarım ve İnovasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı
Sertaç Ersayın ise, Kale Grubu’nun kurulduğu yıldan itibaren
girişimci ve yenilikçi kültürünü her zaman muhafaza ettiğini, özellikle de 90’lı
yıllarda başlayan tasarım alanındaki yatırımlarının bugün daha da güçlendiğini
ve inovasyon anlamında daha da hızlanan yeni bir sürecin başladığına işaret
ettiğini söyledi. Ersayın, “Bugün toplam 3 bin ürünümüz tesislerimizde en güncel
teknoloji ile üretiliyor. Çoklu adette ürün ve mekan çözümlerimizin varlığı, her
kullanıcının bizim için özel olması ve her birinin ayrı ayrı beklentilerine
yanıt verme arzusundan kaynaklanıyor. Ürünlerimiz ve kullanım senaryolarımızla
kendilerine yeni deneyimler kazandırdığımızı düşünüyor, bu deneyimlerin yakın
gelecekte daha da eşsiz ve özel olması için sürdürülebilir bir tasarım
politikası izlemeye devam edeceğimize inanıyoruz” dedi.
Kale Grubu olarak herkesin ulaşabileceği markalar, iyi tasarlanmış özgün
ürünler ve çözümlere her daim sahip olmayı çok önemsediklerini vurgulayan
Ersayın, “Tasarım ve teknoloji alanında yurt içi ve yurt dışından tasarımcılar
ve tasarım stüdyoları ile de çalışarak sürekli olarak kendimizi yeniliyor,
geliştiriyoruz. Kendimizi bir tasarım şirketi olarak konumlayarak, fikirden
sonuca kadar giden ürün sürecini daha agresif bir şekilde, müşteri/kullanıcı
gözü ile yöneteceğiz. Geçici değil, yüksek yaşam kalitesine sahip yaşayan ürün
çözümlerimizle evrensel bir tasarım markası olarak konumlanmak üzere çıktığımız
bu yolda daha da süratleniyoruz” dedi.
Kale’nin mağaza tasarımı felsefesi
Kale mağazaları, perakende dünyasının gereksinimi olan sistem tasarımı
yöntemi ve algısal bütünsellik ilkeleri ile tasarlanıyor. Bu bütünselliği
sağlayan, dolayısıyla mağazaların kurumsal kimliğini oluşturan tasarımın temel
elemanları, net algılanan prizmatik yapılar ile bu yapıları birbirlerine
bağlayan güçlü akslardan oluşuyor. Ziyaretçilerine mağazanın fonksiyonel
yapısını okutan bu sistematik yapı, aslında hem tek tek, hem de bir bütün olarak
algılanabilen katmanlar olarak sunuluyor.
Kale’nin bireysel ve profesyonel müşterilerine sunduğu konut mekanlarından,
kentsel projelere uzanan geniş ürün grupları ve bu grupların çoklu seçenekleri,
bu katmanlar sayesinde kolaylıkla algılanabiliyor. Satın alma karar sürecinde
ziyaretçilere kolaylık sağlayan bu stratejik yapı, yenilikçi birçok sergileme
prensibini de içinde barındırıyor.
Tasarım ve esnek yapısı sayesinde, farklı mimari yapılarda sürdürülebilir
kurumsal kimlik yaratırken, statik olmayan dinamik tasarım prensipleri
yeni gereksinimler için de zengin bir kaynak oluşturuyor. Kale, yenilikçi
tasarım ve teknolojik ürünlerinin tanıtımının gerektirdiği yüksek kaliteli
ortamı, özelleşmiş bir yapısallıkta çözüyor.