Beyaz eşyada lüks buzdolabı kategorisinde ürün geliştiren ABD'li Sub-Zero firmasının 10 ile 50 bin YTL fiyat aralığındaki buzdolaplarından Türkiye'de yılın ilk 10 ayında 250 adet satıldı. Sub-Zero'nun Türkiye temsilciliğini üstlenen Enkay Grup'un Genel Müdürü Nadir Bayat, lüks buzdolabına yoğun talep olduğunu belirterek, "Nasıl 500 bin euro'luk araba alan insanlar varsa, bunları da alanlar var" dedi. Bayat, cirolarının önemli bölümünü sattıkları 250 adet buzdolabının oluşturduğunu belirtti.
Bayat "Enplus markasıyla mağazalarımız bulunuyor. Buralarda pazarladığımız ürünlere gösterilen ilginin ardından Enplus'ın şu anda 17 olan mağaza sayısını, önümüzdeki yılın sonunda 50'ye çıkarmayı planlıyoruz. Firmamızın şu andaki cirosu ise yıllık 30 milyon doları aşıyor" dedi.
Sub-Zero buzdolabı ve Wolf marka pişirme gruplarının haricinde yaklaşık 10 bin adet GE markalı buzdolabı ve 6 bin Loewe televizyon sattıklarını belirten Bayat, 2007 yılı sonunda 70 milyon dolar ciroya ulaşmayı planladıklarını açıkladı. Az satılan, ancak pahalı olan ürünlerde tüm Türkiye ile iletişim kurmanın kârlı olmayacağına dikkat çeken Bayat, ürün tanıtımlarını daha çok mimarlara yönelik olarak yaptıklarını kaydetti.
"En pahalısını almak üzere bir şey bilmeden bize gelenlerin haricinde biz daha çok mimarlara hitap ediyoruz" diye konuşan Nadir Bayat, şu bilgileri verdi: "Bu tür ürün gruplarının alıcılarında kendi evlerinin mimarları oluyor. Mimarları vasıtasıyla evlerini yapıyorlar. Dolayısıyla hedef kitlemizin önemli bölümünü mimarlar oluşturuyor."
Hedef pazarlar Rusya ve İran
Sub - Zero'nun yanı sıra, Kenwood, Loewe, Onkyo, Fujitsu, General Electric, Wolf ve Küppersbusch gibi markaları da Türkiye'de pazarladıklarını söyleyen Bayat, son yıllarda gösterdikleri performansın ardından, bazı markaları Türkiye dışında da temsil etme kararı aldıklarını sözlerine ekledi.
Bayat, "Rusya ve İran'da Amerikan menşeli Sub - Zero soğutma ve Wolf pişirme ürünlerinin tek yetkili distribütörü olacağız. Özellikle Rusya, sürekli büyüyen bir pazar ve zenginleşiyor. Hayat standardı yükseliyor. Bu tür ürünlere yönelik talepleri çok. Bu yüzden Rusya'da Türkiye'nin en az 10 katı daha fazla ürün satmayı planlıyoruz" şeklinde konuştu.