"Logonun Gerisi": BP'nin Logosunu Yeniden Tasarlayın
Greenpeace tarafından düzenlenen “Logonun Gerisi: BP’nin
Logosunu Yeniden Tasarlayın” Yarışması, Meksika Körfezi’ndeki petrol
sızıntısının neden olduğu çevre felaketi ile tartışmalara yol alan
BP’nin Kanada odaklı girişimlerine dikkat çekmeyi amaçlıyor.
Greenpeace’in
yarışma çağrısı şöyle:
“Birkaç yıl önce BP kendini ‘petrolün ötesi’ olarak yeniden
tanımlamıştı. Ancak şimdilerde, Kanada’daki katranlı kumlara –olabilecek en
kirli petrole- milyonlarca dolar yatırmak istiyorlar. Kanada’daki yabani hayata,
bölgenin sakinlerine ve iklime karşı tehlike arz ediyorlar. Özellikle de karbon
emisyonlarını azaltmamız gerektiğini bildiğimiz bir dönemeçte…
Konunun ilgililerini “BP’nin
‘petrolün ötesi’nde olmadığını” ve hatta aksine “boğazlarına
kadar katranlı kuma gömülü olduklarını” gösteren logolar tasarlamaya
çağıran uluslararası yarışmanın kazanan katılımı, dernek tarafından petrol
şirketine ve girişime karşıt olarak gerçekleştirilecek bir dizi etkinlik ve
protestoda
ana görsel olarak kullanılacak.
Yarışma “tasarım
profesyonelleri ve tasarım öğrencileri”, “halk” ve “18 yaş altı” olmak
üzere üç kategoride gerçekleştirilecek. Her kategorinin birincisinin seçileceği,
ardından da genel birincinin belirleneceği organizasyonda, “en iyi uygulanmış
olan değil en başarılı fikrin ve konseptin
aranacağı” vurgulanıyor. Bu nedenle birinciliğe
layık görülen tasarımın iyileştirilmesi için kazanana, profesyonel bir grafik
tasarımcı ile bir gün geçirme vaadinde de bulunuluyor.
Yarışmaya
katılanları bir de sürpriz bekliyor. Her hafta, gönderilen işler arasından
birinin seçileceği ve sahibine Greenpeace hediye çantası
gönderileceği
ekleniyor.
Katılımlarda, Photoshop’tan elde yapılmış bir kolaja kadar
her türlü tasarlama medyasının kullanılabileceği yarışmanın
son başvuru tarihi 28
Haziran.
Yarışma hakkında daha
detaylı bilgiye ve başvuru formuna ulaşmak için lütfen
tıklayınız.