Batı Karadeniz limanları, 'Adapazarı-Bartın Demiryolu
Projesi' ile İç Anadolu'ya bağlanacak. Projenin ilk etabı olan
Adapazarı-Karasu arası için 2010'da ihaleye çıkılacak. Ulaştırma
Bakanlığı yetkililerinden edinilen bilgiye göre,
Adapazarı-Karasu-Akçakoca-Ereğli-Zonguldak-Bartın arasında yapılması planlanan
demiryolunun uzunluğu yaklaşık 300 kilometre
olacak.
'Adapazarı-Bartın Demiryolu Projesi' ile Bartın,
Zonguldak Filyos, Ereğli ve Karasu limanlarının yanı sıra Türkiye'nin
en önemli ağır sanayilerinden Ereğli ve Karabük Demir Çelik
fabrikalarının, Adapazarı üzerinden demiryolu ağına bağlantısı
sağlanacak. Ağırlıklı olarak yük taşımacılığı yapılması öngörülen hat, batıdan
Ankara-İstanbul demiryolu hattına, doğudan ise Zonguldak-Çankırı-Kayseri
demiryolu hattına bağlanacak. Böylece, söz konusu limanlardan ve fabrikalardan
çıkan yükler, demiryolu ile Türkiye'nin dört bir yanına
taşınabilecek.
'Adapazarı-Bartın Demiryolu Projesi'nin hizmete girmesinin
ardından, Marmara bölgesindeki limanlardaki yoğunluğun bir kısmının Batı
Karadeniz limanlarına kaydırılması da planlanıyor.
2010'da
ihaleye çıkacak
Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları
İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü, projenin ilk etabı olan Adapazarı-Karasu
arasındaki 57 kilometrelik bölümün yapım ihalesi için gerekli olan proje
çalışmalarını tamamladı.
Yatırım programında da yer alan Adapazarı-Karasu
arasındaki hattın yapımı için gelecek yıl ihaleye çıkılması ve ihale sürecinin
tamamlanmasının ardından aynı yıl içinde inşaat çalışmalarına başlanması
planlanıyor. Adapazarı-Karasu arasında yapımı planlanan hattın yatırım
bedeli 250 milyon dolar olarak belirlendi. Projenin ikinci etabını
oluşturan Karasu-Bartın arası için de çalışmalarını sürdüren DLH Genel
Müdürlüğü, projenin tamamının 7 yılda tamamlanmasını
öngörüyor.
Adapazarı-Karasu arasında yapımı planlanan demiryolu hattı,
Adapazarı kent merkezinin güneyinden, Sakarya Nehri'nin yaklaşık 50 metre
doğusundan, Bekirpaşa Belediyesi Pirahmetler mevkiinde D-100 karayolunun hemen
güneyinden başlayıp, nehre paralel 15 kilometre sürecek. Söz konusu hat,
Poyrazlar Gölü yakınlarında viyadükle nehri geçip, batıdan 10 kilometre boyunca
nehirle paralel sürdükten sonra, ikinci bir viyadükle nehrin doğusuna geçerek
Karasu istasyonuna ulaşacak.