Alsancak'taki viyadüklerle ilgili planlama süreci nihayet
bitti. İzmir Limanı Karayolu Viyadükleri Bağlantısı İmar Planı
değişikliğine ilişkin Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) kararı, Resmi
Gazete'nin dünkü sayısında yayınlandı. Böylece Alsancak'ta yapımı yarım kalan
viyadüklerin limana indirilmesine ilişkin planlama süreci de uzun uğraşlar
sonucunda son bulmuş oldu. Resmi Gazete'de yayınlanan ÖYK kararına göre,
İzmir-Urla-Çeşme Otoyolu, İkiztepe-Konak-Halkapınar-Doğanlar Kesimi Liman
Viyadükleri'nin sonlandırılmasına ilişkin Karayolları Genel Müdürlüğü'ne ait
projenin, Konak ilçesi sınırları içinde yer alan karayolu viyadüklerinin
Alsancak Limanı bağlantısına ilişkin Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından
hazırlanan ve iki paftadan oluşan imar planı değişikliği ve bir nazım imar planı
değişikliği onaylandı.
Alsancak'taki viyadük ayaklarının limana indirilmesine olanak tanıyan imar
plan değişikliği geçtiğimiz yıl Büyükşehir Belediye Meclisi'nden oybirliği ile
kabul edilmiş, ardından da Konak Belediyesi bin ölçekli uygulama imar planlarını
hazırlamıştı. Konak Belediyesi İmar Müdürlüğü yetkilileri 1/1000'lik uygulama
imar planlarına, viyadüklerin limana inen bölümünü işlerken yanlışlıkla
Özelleştirme İdaresi'nin sorumluluk alanı içindeki bölümü de eklemişti. Sınır
hatasının düzeltilmesini isteyen Özelleştirme İdaresi, Karayolları ve Büyükşehir
Belediyesi'ne resmi yazı göndermiş, planı iptal ettiğini belirtmişti. Konak
Belediyesi İmar Müdürlüğü de planlardaki sınır ihlalini gideren ikinci bir plan
değişikliği hazırlamış ve bu plan değişikliği ilçe meclisince kabul edilmişti.
2009'un ilk aylarında Konak Belediye Meclisi'nde yeni düzenlenmiş hali ile kabul
edilen 1/1000 ölçekli uygulama imar plan değişikliği önerisi, Büyükşehir'in 2009
yılı Temmuz ayı ilk oturumunda incelenmek üzere imar ve bayındırlık komisyonuna
sevk edilmişti. Komisyon, yaptığı değerlendirme sonucu önergeyle ilgili görüş
oluşturmuş ardından da Büyükşehir Belediye Meclisi 2009 yılı Ağustos ayındaki
oturumunda ilçe belediyesinin hazırladığı plan önerisini onamıştı. Askı süreci
sonrası planlar Özelleştirme İdaresi'ne ve Karayolları Genel Müdürlüğü'ne
gönderilmişti.
Yıllardır yarım kalan limandaki viyadük Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO)
silolarına gelmeden Liman Caddesi'ne inecek. Bu yolu kullanan araçlar, kent
içine daha kolay ulaşacak. TIR ve kamyonlar ise caddeye indikten sonra sağa
dönerek, B kapısından limana girecek. Diğer viyadükler ise caddeye inen yolun
üzerinden geçerek, limana bağlanacak.