Lafarge Yenilikçi Ürün ve Çözümleriyle Öne Çıkıyor
Başarılı olmak için artık ürün ve hizmet kalitesinin yeterli olmadığı
noktasından hareket eden Lafarge, sektördeki farkını ‘’gerçek anlamıyla
müşteri odaklılık ve yenilikçilik’’ olarak konumluyor.
Müşteri
odaklılık anlayışını, ürün ve hizmet üretip, satmaya çalışmak yerine, müşteriyi
iyi tanıyıp, onun ihtiyaç ve beklentilerine uygun çözüm ve yenilikler getirmeye
dayandıran Lafarge, bunun da bir adım ötesine geçip, müşterilerinin hedef kitlesini tanımaya, onların kendi
müşterilerinden neler beklediğini anlamaya çalışarak, nihai kullanıcıya uzanan karar zinciri
içerisinde yeralan herkesi ‘’müşterisi’’ olarak tanımlıyor.
Geçmişi 200 yıla yaklaşan ve çimentoda dünyanın
en büyük grubu, agrega-betonda dünyanın ikinci büyük grubu, alçıda ise dünyanın
üçüncü büyük grubu olan Lafarge, ar-ge çalışmalarına da çok önem veriyor ve bu
alana ciddi bir kaynak ayırıyor. Lafarge’ın dünya ve Türkiye
çapındaki
ciddi bilgi ve deneyim birikimi müşteri odaklılık
yaklaşımıyla birleşince, Lafarge’ın en belirgin özelliği olan ‘’yenilikçilik’’
çıkıyor ortaya.
Bu
anlamda, Lafarge’ın Türk çimento sektörüne yakın zamandaki önemli bir katkısı,
geleneksel ürün ve kullanım alışkanlıklarından uzmanlaşmaya, yani ‘’kullanım amacına uygun özel çimento’’
yaklaşımına geçişte öncülük etmesi ve çimentoda ‘’markalı ürün’’ devrini
başlatması oldu. Lafarge, önce uzun bir araştırma - deneme sürecinden sonra,
sıva, duvar örme ve şap uygulamaları için ‘’KARAT’’ adını verdiği özel bir
çimento geliştirdi. Karat, Türkiye’nin ilk markalı torbalı çimentosu oldu.
Arkasından, endüstriyel beton uygulamaları için özel olarak geliştirilen
‘’CEMENTUM’’ sektöre sunuldu. (Türkiye’nin ilk markalı dökme çimentosu olan bu
ürün, Lafarge Grubu’ndan dünya çapında Müşteri Odaklılık Ödülü aldı.)
Lafarge’ın
yenilikçi ve markalı ürünlerdeki öncülüğü sadece çimento endüstrisinde değil
beton ve alçı endüstrilerinde de kendisini göstermekte.
Türkiye’nin
ilk kendliğinden yerleşen yüksek performanslı beton markası olarak 2001 yılında
Lafarge tarafından sektöre sunulan ve Astoria gibi önemli projelerde yaygın bir
biçimde kullanılmaya başlanan AGILIA®‘nın yanısıra, zemin ve duvar
uygulamaları için geliştirilen renkli ve dekoratif beton ürünleri serisi
ARTEVIATM , özel ihtiyaçlara yönelik beton serisi ULTRATM
ve hazır yaş sıva PRATİKA® ,Lafarge Beton’un markalı-yenilikçi ürünleri.
Lafarge ve Dalsan’ın ortaklığı olan alçı ve
alçı levha üreticisi Lafarge Dalsan ise yapı alçılarının yanısıra, ALLEV
markasıyla alçı levhalar, akustik alçı levhalar ve yardımcı malzemeler
üretiyor.